Voddler - øh bøh!
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-05-10 16:28

Som Telenor kunde (min internetforbindelse er oprindeligt tegnet hos
Cybercity) får jeg "det ene gode tilbud efter det andet" for tiden. Da
Telenors løsninger i modsætning til ditto fra TDC/YouSee ikke kræver
windows/WinMediaPlayer synes jeg som Mac bruger at det bør afprøves.

Jeg har nu både Wimp (streaming musik service) og Voddler (streaming
film) installeret.

Wimp fungerer faktisk overraskende godt. Musikudbuddet er ikke på højde
med iTunes, men til lidt af "det nye" som de unge mennesker lytter til
er det fint. Ja, og så mangler der lige en iPhone klient... og så kan
Wimp ikke spille numre "back to back", men giver lige et sekunds pause
mellem hver nummer. Træls når man godt kan lide sin Pink Floyd spillet
som Waters og co. ønskede det.

Sidste skud på stammen, Voddler, er så også prøvet. Forfilm i browseren
går fint. Reklame intro til filmene går fint... men når filmen skal til
at afspille så dør skidtet På deres supportside kan man så læse flg.
om Voddler klienten til Mac:

----

Mac performance

2010-03-08:
We are investigating performance issues with Mac computers with the
following specifications:

1.66 - 2.53 Intel Core 2 Duo
Snow Leopard 10.6 and Leopard 10.5 (with Intel processor)

The problem is due to that the Mac computers do not allow the
Flashplayer to perform hardware acceleration while running the movie.
Unfortunately the only way to solve this problem today is to run Voddler
on a Mac computer with better specifications than listed above.

Please note: The Mac version is still in Alpha and performance errors
are to be expected.

----

Nej, men så tror da f..... at det ikke virker på min 2,26 GHz Macbook
Pro. D'oh!

Men det er da altid godt at vide, at de er ved at undersøge sagen

Men sådan som S. Jobs sparker Adobe bag i for tiden, er jeg bange for at
store Flash-baserede løsninger på Apples forskellige platforme, ikke er
noget der bare så'n lige kommer til at virke fordi nogen undersøger
noget.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-10 18:34

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
> store Flash-baserede løsninger på Apples forskellige platforme, ikke er
> noget der bare så'n lige kommer til at virke fordi nogen undersøger

Der er forskel på den "krig" der foregår imellem de høje herrer og så
hvad der rent faktisk sker nede på gulvet. Adobe har faktisk en Flash
Player på vej til mac (10.1) som _har_ hardware acceleration slået til
... så det kommer

/thomas

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-05-10 22:36

> [...]
> hvad der rent faktisk sker nede på gulvet. Adobe har faktisk en Flash
> Player på vej til mac (10.1) som _har_ hardware acceleration slået til

Ja, det ved jeg. Jeg har faktisk betaen med understøttelse af hardware
acceleration installeret. Måske kan det endda være kilden til mine
problemer med Voddler, at min flash er så "cutting edge".

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-10 22:41

> Ja, det ved jeg. Jeg har faktisk betaen med understøttelse af hardware
> acceleration installeret. Måske kan det endda være kilden til mine
> problemer med Voddler, at min flash er så "cutting edge".

det var da nok en mulighed :) hos Adobe betyder "beta" nok stadig "beta"
... og ikke som hos Google hvor det betyder "vi bliver aldrig helt
færdige"

/thomas

/thomas

Fra : Fals

Dato : 18-05-10 21:45

Martin Bredthauer skrev:
> [...]
> store Flash-baserede løsninger på Apples forskellige platforme, ikke er
> noget der bare så'n lige kommer til at virke fordi nogen undersøger

Voodler virker fint på min imac 27"

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 18-05-10 22:36

Fals <modtagerikkemails@nomails.dk> wrote:

> Voodler virker fint på min imac 27"

Okay, godt at vide. Så vil jeg lige gi' det en tur mere.

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-10 22:41

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> Okay, godt at vide. Så vil jeg lige gi' det en tur mere.

hans 27" har nok lidt mere "juice" end din mbp ;)

/thomas