Sync-problem med iPhone
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 17-05-10 23:36

I forrige uge skrev jeg om et sync-problem. I mellemtiden har jeg været
bortrejst. Problemet var, at kalendertilføjelser på iPhone ikke viser
sig i iCal ved sync. De kommer do9g frem i kalenderen på me.com.

Det blev foreslået, at jeg skulle slette kalenderen på iPhone for at
begynde forfra (så vidt jeg husker forslaget). Hvordan kan jeg gøre
det?

Er det ikke bare et skud i tågen? Måske var det iCal, der skulle begynde
forfra? Eller kunne det være nogle indstillingsfiler i iTunes, der jo
styrer synkroniseringen?

Jeg ved, at der er noget galt her, fordi iTunes ikke åbner automatisk,
når iPhone sættes tilcomputeren, siden jeg kom til at slette et eller
andet hjælpeprogram eller lignende.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ken Rasmussen

Dato : 17-05-10 23:52

In: dk.edb.mac
Tue, 18 May 2010 00:35:44 +0200
MsgID: <1jinw0i.xr87w91osdlq8N%ovesteensmidt@me.com>

:
[...]

For at finde ud af om de andre løsningsforslag var et skud i tågen
eller ej, kan du prøve følgende: start Systemindsindstillinger gå til
Konti, vælg Log ind-emner fanen og tryk på det lille "+". Naviger
derefter til og vælg denne her laban:
/Applications/iTunes.app/Contents/Resources/iTunesHelper.app

Det er det program, som sørger for automatisk opstart af iTunes
når en iPhone osv sluttes til computeren.

Måske var det det eneste, der skulle til?

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-05-10 19:50

Ken Rasmussen <kr@invalid.dk> wrote:

> [...]
> når en iPhone osv sluttes til computeren.
>
> Måske var det det eneste, der skulle til?

Hos mig er iTunes.app et program, der ligger direkte i programmappen.
Der er ikke noget Contents at gå videre til. Kan der være noget, som er
blevet slettet ved en fejl? Kan man rette op på det?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ken Rasmussen

Dato : 18-05-10 20:15

In: dk.edb.mac
Tue, 18 May 2010 20:49:31 +0200
MsgID: <1jipgeq.9tmsxg17f9i5oN%ovesteensmidt@me.com>
Ove Steen Smidt wrote:

Hej

:>
[...]

Nå nej min fejl... nej jeg tror ikke du er kommet til at slette noget.

Inden du følger min temmeligt lange forklaring nedenfor, skal du
altså lige have in mente, at jeg IKKE er sikker på at dette vil
løse dit problem (desuden foresvæver det mig, at der er en nemmere
måde at gøre det på).

Åbn Terminal (/Applications/Utilities/Terminal.app), skriv

   cd [mellemrum]

og kopier dette ind ummiddelbart efter "cd "
/Applications/iTunes.app/Contents/Resources/

således at der på kommandolinjen nu står

   "cd /Applications/iTunes.app/Contents/Resources/"

tryk på enter. Skriv nu:

   "open ." [bemærk mellemrum og punktum]

Igen trykkes der på Enter. Finder vil nu blive åbnet. Lokaliser
og marker filen iTunesHelper.app

Åbn nu systemindstillinger og gør som beskrevet ovenfor, men
efter tryk på "+" knappen trækker du simpelthen
iTunesHelper.app fra Finder ind i filåbningsvinduet. Afslut
ved at trykke på "Tilføj" knappen.

Nu skulle iTunes automatisk åbne og synkroniserer, når
du tilslutter iPhone'n.

Pyh ;) Håber det hjælper

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-05-10 20:50

> [...]

> ved at trykke på "Tilføj" knappen.
>
> Nu skulle iTunes automatisk åbne og synkroniserer, når

Tak. Vil blive prøvet senere.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 18-05-10 05:30

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> I forrige uge skrev jeg om et sync-problem. I mellemtiden har jeg været
> bortrejst. Problemet var, at kalendertilføjelser på iPhone ikke viser
> sig i iCal ved sync. De kommer do9g frem i kalenderen på me.com.

Gå ind i Systemindstillinger, vælg MobileMe på linjen Internet &
trådløs. Vælg derefter Synkroniser. Er Kalendere krydset af? Er
Synkroniser med MobileMe [Automatisk] krydset af?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 18-05-10 19:50

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Gå ind i Systemindstillinger, vælg MobileMe på linjen Internet &
> trådløs. Vælg derefter Synkroniser. Er Kalendere krydset af? Er
> Synkroniser med MobileMe [Automatisk] krydset af?

Ja. Det er forlængst tjekket.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-10 20:44

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Ja. Det er forlængst tjekket.

er der ikke en måde at "resette" synkroniseringen så den sletter alt
lokalt og starter forfra med hvad der er i "skyen" ?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 18-05-10 21:51

> er der ikke en måde at "resette" synkroniseringen så den sletter alt
> lokalt og starter forfra med hvad der er i "skyen" ?

Jo da. Når man er i kontrolpanelet MobileMe og i fanen Synkroniser, så
skal man bare trykke på "Avanceret..." og derefter på "Nulstil
synkroniseringsdata...". Så kan man vælge, om man vil bevare data på
computeren eller data i skyen og så slette data det modsatte sted.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-05-10 21:53

> [...]
> synkroniseringsdata...". Så kan man vælge, om man vil bevare data på
> computeren eller data i skyen og så slette data det modsatte sted.

ah se .. det vil jeg nok prøv hvis det er iCal på computeren som ikke
modtager de nye data fra MobileMe.

/thomas*

* nej, jeg har ikke MobileMe ..

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-10 08:02

> ah se .. det vil jeg nok prøv hvis det er iCal på computeren som ikke
> modtager de nye data fra MobileMe.

Det er ikke iCal der modtager dataene fra MobileMe, men Sync Services,
der i Sneleoparden er udvidelige.

Forskellen er markant; også andre kalenderprogrammer end iCal gør nemlig
brug af Sync Services. Ja, selv et task-program som OmniFocus, selv m
den begrænsede understøttelse af tasks i Sync Services forkrøbler
synkroniseringen noget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-10 08:09

> Det er ikke iCal der modtager dataene fra MobileMe, men Sync Services,
> der i Sneleoparden er udvidelige.

engang imellem skulle du prøve at læse hele tråden inden du begynder at
snakke om "Sync Services"

Jeg er udemærket klar over hvordan det hænger sammen, men jeg har ikke
nogen kopi af MobileMe og kunne ikke lige se om der var en nem "nulstil
sync" mulighed gemt i MobileMe Pref. Pane.

*thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-10 09:02

> engang imellem skulle du prøve at læse hele tråden inden du begynder at
> snakke om "Sync Services"

Jeg havde skam læst hele tråden.

> Jeg er udemærket klar over hvordan det hænger sammen, men jeg har ikke
> nogen kopi af MobileMe og kunne ikke lige se om der var en nem "nulstil
> sync" mulighed gemt i MobileMe Pref. Pane.

»Kopi af« ? Det er en tjeneste man abonnerer på ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 24-05-10 15:24

> [...]
> synkroniseringsdata...". Så kan man vælge, om man vil bevare data på
> computeren eller data i skyen og så slette data det modsatte sted.

Jeg har været lidt hjemmefra og ikke kunnet følge op på tråden.

Nu har jeg afprøvet ovenstående råd. Jeg skrev på forhånd en ændring ind
i kalenderen på iPhone. Der skete intet i iCal.

Jeg tror, at begyndelsen til det beskrevne problem går tilbage til det
tidspunkt for et par måneder siden, da jeg gik til Snowleopard.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-05-10 10:07

> [...]
>
> Jeg tror, at begyndelsen til det beskrevne problem går tilbage til det
> tidspunkt for et par måneder siden, da jeg gik til Snowleopard.

Mit råd bruges jo til at nulstille data. Hvis man f.eks. har de rigtige
data på computeren (altså i iCal), kan man slette data på MobileMe og
ens iPhone og derefter overføre data fra computeren til dem. Man kan
også gøre det omvendte. På den måde kan evt. korrupte data slettes, hvis
det nu er sådan nogle, der ødelægger det hele. Har du indtryk af, at det
sker? Ellers ved jeg snart ikke, hvad jeg skal anbefale. Du er vel helt
sikker på, at alle passwords osv. er rigtige, og både computer og iPhone
har forbindelse med MobileMe? Måske kan det hjælpe at gendanne din
iPhone. Der bliver jo lavet backup, når du slutter den til iTunes. Der
går derfor ikke noget tabt, hvis du gendanner den, så det kan da være
værd at forsøge.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 25-05-10 16:28

> [...]
> iPhone. Der bliver jo lavet backup, når du slutter den til iTunes. Der
> går derfor ikke noget tabt, hvis du gendanner den, så det kan da være

Der er ikke nogen password-problemer. Men jeg vil prøve den med
gendannelse. Det er jo ikke så gennemskueligt, hvad det er, man kaster
sig ud i ved den mulighed, som iTunes angiver.

Problemet er begyndt omkring den tid, hvor jeg dels skiftede til
Sneleopard, dels for alvor tog alle mobile me-mulighederne i brug i
forhold til at synkronisere, hvad der findes på iPhone.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 03-06-10 17:06

> [...]
> Sneleopard, dels for alvor tog alle mobile me-mulighederne i brug i
> forhold til at synkronisere, hvad der findes på iPhone.

Det er et stykke tid siden. Men jeg vil da gerne lige oplyse, at
problemet blev løst med gendannelse af iPhone.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt