MS Windows
briani 27239
Kan man slå den funktion fra ?
Fra : Paul-J

Dato : 17-05-10 20:57

For en som mig, der 99% af tiden sidder alene foran computeren er det møjirriterende at
passwords skrives med blindskrift.
Altså med sorte prikker over hele skrivefeltet.
Mit computerliv ville blive betydelig lettere hvis det kunne slås fra

Fra : Max

Dato : 17-05-10 21:00

Hej Paul-J

> Mit computerliv ville blive betydelig lettere hvis det kunne slås fra

Er det password du vil slå fra ?

Max

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 17-05-10 21:06

Max skrev:

>Er det password du vil slå fra ?

efter hvad jeg kan se er det når der skrives et kodeord, så bliver det til
en gang ******** og det vil han gerne kunne se som tal/tegn/bogstaver i
stedet.

om det kan lade sig gøre ved jeg ikke.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 17-05-10 21:32

Paul-J skrev:

>For en som mig, der 99% af tiden sidder alene foran computeren er det møjirriterende at
>passwords skrives med blindskrift.
Hvorfor det?

>Altså med sorte prikker over hele skrivefeltet.
>Mit computerliv ville blive betydelig lettere hvis det kunne slås fra

Hvorfor er det nødvemdigt for dig at se, hvad prikkerne står for?

Hilsen emj, som ikke tror, du kan slipper for prikkerne.

--

lamaguf.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-05-10 22:08

Den 17-05-2010 21:56, Paul-J skrev:
> [...]
> Altså med sorte prikker over hele skrivefeltet.
> Mit computerliv ville blive betydelig lettere hvis det kunne slås fra

I hvilke programmer?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-05-10 22:27

Kim Ludvigsen skrev:

> I hvilke programmer?

Jeg har endnu ikke mødt noget hvor der ikke
kommer prikker eller stjerner i stedet for klar
tekst, når man taster et kodeord ind.

Jeg kan heller ikke lige se problemet. Taster
man forkert, siger systemet fra, så taster man
bare det rigtige ind - og man kommer ind.

Kan man ikke huske sin kode, findes der
programmer der kan finde den - det hedder
noget med SnadBoy's Revelation, så vidt jeg
husker.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-05-10 22:38

Den 17-05-2010 23:27, Allan Vebel skrev:

> Jeg har endnu ikke mødt noget hvor der ikke
> kommer prikker eller stjerner i stedet for klar
> tekst, når man taster et kodeord ind.

Så vidt jeg ved, findes der en udvidelse til Firefox og en
lignende til Internet Explorer, så de rigtige tegn vises i
kodefelter.

> Jeg kan heller ikke lige se problemet.

Det kan jeg egentlig heller ikke, men spørgeren må vel have
en grund, og han er sikkert ikke alene, siden nogle har
gidet at lave udvidelser, der kan gøre det ønskede.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Rado

Dato : 18-05-10 01:55

On Mon, 17 May 2010 21:56:48 +0200, "Paul-J" <getpaul@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>Altså med sorte prikker over hele skrivefeltet.
>Mit computerliv ville blive betydelig lettere hvis det kunne slås fra

Mener at have set programmer der kan gøre dette - fandt da også et ved
en søgning:

http://www.scalabium.com/showpw.htm

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Ole C

Dato : 18-05-10 08:35

Rado skrev blandt andet:

> Mener at have set programmer der kan gøre dette - fandt da også et ved
> en søgning:
>
> http://www.scalabium.com/showpw.htm

Der findes mange programmer som efterfølgende kan afkode "prikkerne" - men
spørgeren vil gerne have prikkerne erstattet af klar tekst når passwordet
skrives.....

--
vh
Ole C

Fra : Paul-J

Dato : 18-05-10 08:58

> [...]
> vil gerne have prikkerne erstattet af klar tekst når passwordet skrives.....

Tak for link'et. Det vil jeg prøve.

Generelt kan man godt sige at det ikke er et stort problem. Men det er ikke
brugervenligt.

Hvis man har svækket korttids hukommelse står man hver gang med "har jeg nu tastet
rigtigt"følelsen.
(typisk for ældre).

Plus det at påtvunget sikkerhed altid bliver irriterende i det lange løb....

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-05-10 09:15

On Tue, 18 May 2010 09:57:40 +0200, "Paul-J" <getpaul@get2net.dk>
wrote:

>Plus det at påtvunget sikkerhed altid bliver irriterende i det lange løb....
Det er jo en afvejning af fodele og ulemper. Sikkerheden må jo
nødvendigvis være påtvungen, ellers giver den jo ingen sikkerhed.

Er er ikke nogen sikkerhed (meget bruger venligt ?) så får
leverandøren på puklen for den manglende sikkerhed.

Er der høj sikkerhed (brugerne skal slås med alle de tåbelige
passwords og brugernavne) ja så får leverandøren på puklen for den
manglende brugervenlighed.

Den gyldne middelvej (for den enkelte leverandør) findes ikke, man kan
selv installerer programmer der klarer logon til div.
programmer/sites, hvor man så kun har et logon at holde styr på, det
koster og man skal sætte sig ind i hvordan det virker.

Sikkerheden er der for at beskytte mod uretmessig brug og ikke for at
drille brugeren.

/Hans

Fra : Rado

Dato : 18-05-10 11:30

wrote:

>Generelt kan man godt sige at det ikke er et stort problem. Men det er ikke
>brugervenligt.

Alternativt kan man jo bruge en password manager der kan gemme
passwords krypteret og paste dem ind med et par klik eller keyboard
shortcuts. Bruger selv den her:

http://www.moonsoftware.com/pwagent.asp

Plus RoboForm, de er en password manager integreret i browseren, der
gør det hele endnu mere automatiseret og som også kan paste navn,
adresse osv. ind automatisk, på formularer. Når først man har prøvet
den kan man slet ikke leve uden. Betalingsversionen er iøvrigt på
tilbud netop idag:

http://daily-deals.iconico.com/software/roboform-pro/

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 18-05-10 12:03

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> adresse osv. ind automatisk, på formularer. Når først man har prøvet
> den kan man slet ikke leve uden. Betalingsversionen er iøvrigt på

Også jeg kan stærkt anbefale Roboform, som virker tilfredsstillende.
Husk dog at lave sikkerhedskopi af de data, der gemmes i Roboform.
En USB-nøgle er glimrende til det formål.

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk