MS Windows
briani 27239
Windows 7 - Dual boot af 32bit og 64bit ve~
Fra : Tommy

Dato : 17-05-10 13:03

Hej, ifm. installeringen af windows7, stødte jeg et eller andet sted ind i
en instruktion om, hvordan man kunne installere både 32bit og 64bit version
på samme computer..., men denne instruktion kan jeg ikke finde igen... Det
var noget originalt Microsoft....

Det er Win7 proffessionel versioner.

Nogen, der kan hjælpe??

Hilsen Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 18:08

"Tommy" <te08alfa@live.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> version på samme computer..., men denne instruktion kan jeg ikke finde
> igen... Det var noget originalt Microsoft....

Har ikke selv prøvet det, men du burde kunne instalerre det på hver sin
partition uden problemer. Det virker både med 7, Vista og Xp på samme pc, så
hvorfor ikke 2 x 7 ...

Fra : --= Bo =--

Dato : 17-05-10 18:43

> [...]
> version på samme computer..., men denne instruktion kan jeg ikke finde
> igen... Det var noget originalt Microsoft....

Ingen problemer med det.
Enten på hver sin partition eller på hver sin harddisk. Jeg anbefaler 2
diske, for får du defekt på din disk, så er det begge systemer du mister.

Jeg har selv 4 diske i min PC, og her er der XP, Vista og Windows 7 på de 3
af diskene. Den sidste overvejer jeg at prøve Linux på

Fra : Tommy

Dato : 18-05-10 08:25

Ok, men kommer der så automatisk en valgmulighed i starten, hvor man kan
vælge det ene eller det andet...??

Hilsen Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 15:01

> Ok, men kommer der så automatisk en valgmulighed i starten, hvor man kan
> vælge det ene eller det andet...??

Ja

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 15:09

"Bo" <niks> skrev i meddelelsen

> Ja

Og ellers kig tråden Dual Boot fra 10/5, der er gode råd

Fra : Tommy

Dato : 20-05-10 11:49

Hej Bo, tak for hjælpen, nu har jeg fået det til at virke...

Men når jeg starter op nu, kan jeg vælge mellem to operativsystemer: Windows
7 eller Windows 7

Jeg har været inde i msconfig for at se om jeg kunne omdøbe den ene til
Windows 7 64bit eller lign., men det er der ikke mulighed for der....

Jeg kan selvfølgelig bare huske, at den øverste er 64 bit og den nederste 32
bit...

Ellers nogen gode råd...??

Tommy

Fra : Tommy

Dato : 20-05-10 12:40

Hej Bo, tak for hjælpen, nu kører det...

Der er dog en lille ting...., når jeg starter op, kan jeg vælge mellem
Windows 7 eller Windows 7....

Jeg har været inde i msconfig for at se, om jeg kunne omdøbe den ene til
Windows 7 64bit, men det kunne jeg ikke...

Jeg kunne selvfølgelig bare huske, at den øverste er 64bit....

Nogen gode råd...??

Tommy

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-10 15:52

> [...]
> Windows 7 64bit, men det kunne jeg ikke...
>
> Jeg kunne selvfølgelig bare huske, at den øverste er 64bit....

Ikke andet end, at jeg ved du kan omdøbe dem et eller andet sted, men kan
ikke huske hvor. Leder lidt, men prøv dig selv frem
Bo

Fra : J

Dato : 21-05-10 15:54

"Bo" <niks> skrev i en meddelelse

> "Tommy" <te08alfa@live.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke andet end, at jeg ved du kan omdøbe dem et eller andet sted, men kan
> ikke huske hvor. Leder lidt, men prøv dig selv frem
> Bo

Hvis du leder i Windows 7, kommer du sikkert til at lede ganske længe.

Fra : N/A

Dato : 21-05-10 20:18

Fra : Bo.L

Dato : 21-05-10 20:18

"Bo.L" <nejtak@ingenmail> skrev i meddelelsen

Sorry ... min outlook fik lige feber

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 21-05-10 21:09

"Bo.L" <nejtak@ingenmail> skrev :

> Sorry ... min outlook fik lige feber

Det er nok nærmere newsserveren, du bruger, der har det.

Iflg. andre indlæg, så kan der gå nogen tid før indlæg fra dotsrc
dukker op.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Allan Vebel

Dato : 21-05-10 22:31

Kerim Ellentoft skrev:

> Iflg. andre indlæg, så kan der gå nogen tid før
> indlæg fra dotsrc dukker op.

Det har jeg også irriteret mig hele aftenen, men
de får jo nok løst det i løbet af et par dage

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk