Skal man overhovedet kunne bremse på Harle~
Fra : norsker

Dato : 16-05-10 16:31

Med fare for at lægge mig ud med alle Harley fanboys, så bliver jeg
nød til at citere følgende fra et interview i en Politiken anmeldelse:
http://politiken.dk/tjek/bilerogmc/mcanmeldelse/article969393.ece

"...eksempelvis skal en Fat Boy og hele Soft Tail-serien bare have en
skive (bremseskive). Men der er jo også den fordel, at så behøver du
ikke ABS, for den blokerer ikke forhjulet«, siger direktør Lars
Kildholdt, Caps Copenhagen, der er autoriseret Harley-Davidson-
forhandler."

Det er da noget vås at sige. Selvfølgelig kan man blokere sit forhjul
på et glat underlag med en bremseskive. Så kan jeg også meget bedre
forstå, hvordan jeg kunne bremse på den halve afstand på bronzekurset
sammenlignet med deltagerne på 300 Kg HD'ere. Jeg kører jo med to
bremseskiver og har ABS. Det gør da livet lidt nemmere at opretholde.

Hold god afstand til forankørende og held og lykke med det!

Norsker
BMW F800ST

Fra : FinnPoulsen

Dato : 17-05-10 07:40

"norsker" <norsker@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvordan kan en mand der ikke kender noget til motorcykler være direktør for
en mc forretning ? Den udtalelse er jo helt hen i vejret.
Mon han også vil påstå at man ikke kan køre for hurtig hvis man fjerner
speedometeret ?

Fra : Jim Andersen

Dato : 17-05-10 11:00

FinnPoulsen wrote:
> Hvordan kan en mand der ikke kender noget til motorcykler være
> direktør for en mc forretning ?

Nemt. Jeg så mig da helst fritaget for at folk med mc-forstand (eller anden
fagspecifik forstand) er direktør for noget som helst.

Folk med mc-forstand skal være ude i værkstedet og skrue.
Folk med forstand på økonomi, samarbejdsaftaler, handelstalent,
sprogkendskab, personaleledelse og kundepleje skal være direktører.

/jim

Fra : FinnPoulsen

Dato : 17-05-10 13:41

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Folk med forstand på økonomi, samarbejdsaftaler, handelstalent,
> sprogkendskab, personaleledelse og kundepleje skal være direktører.

Men så skal de lade være med at udtale sig om noget de ikke ved, og i stedet
hente mekanikeren så han kan svare.

Problemet med direktører, sælgere osv. er at de udtaler sig om fagspecifikke
ting og det ved de intet om.

Hvor mange har et købt noget af en sælger (f.eks. et lønsystem i kbhs
kommune osv) for at opdage at det sælgeren har sagt og det man får ikke
hænger sammen.

Så lad direktører og sælgere lalle rundt , spise , drikke , holde møder uden
indhold og lad fagfolk svare på fag-spørgsmål.

Mvh
Finn
Eks. direktør

Fra : Jim Andersen

Dato : 18-05-10 10:04

FinnPoulsen wrote:
> Men så skal de lade være med at udtale sig om noget de ikke ved, og i
> stedet hente mekanikeren så han kan svare.

Det er da ham der spørger, der er en båtnakke, hvis såfremt i fald han
ønsker et fagligt korrekt svar.

Men det kan også snildt være han blot vil have noget der lyder godt,
slagfærdigt, og fylder spaltemillimeter.

Det kan også tænkes det er læseren der er den virkelige båtnakke i det her
scenarie

/jim

Fra : Steen Gruby

Dato : 17-05-10 11:17

On Sun, 16 May 2010 15:31:23 -0700 (PDT), norsker <norsker@gmail.com>
wrote:

Hæ hæ.

> [...]
>ikke ABS, for den blokerer ikke forhjulet«, siger direktør Lars
>Kildholdt, Caps Copenhagen, der er autoriseret Harley-Davidson-

Nu er HD jo ikke ligefrem kendt for at have hverken motor eller
køreegenskaber, så een skive må være tilstrækkeligt til at bringe
sådan en til standsning fra de relativt lave hastigheder den triller
rundt med

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : dots

Dato : 17-05-10 14:58

"Steen Gruby" <oz9zi@virker.ikke> skrev i en meddelelse
> [...]

> køreegenskaber, så een skive må være tilstrækkeligt til at bringe
> sådan en til standsning fra de relativt lave hastigheder den triller

Hehe
Ja, og hermed taler vi endda om dem som Overhovedet triller.... !
Og ikke bare bliver fragtet fra træf til træf på lastvogn med alle de andre
HD.

dots

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-05-10 19:22

Steen Gruby <oz9zi@virker.ikke> writes:

> [...]
> køreegenskaber, så een skive må være tilstrækkeligt til at bringe
> sådan en til standsning fra de relativt lave hastigheder den triller

I DMC havde vi en Københavns-klub på bronzekursus sidste år.
Deriblandt var der en lille håndfuld HD'ere. De havde alle fået
skiftet bremser for "de originale bremser virker jo ikke, så det er
det første man skifter" som en af HD ejerne beredvilligt forklarede.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 17-05-10 19:36

Den 17-05-2010 20:21, Kai Harrekilde-Petersen skrev:

> [...]
> skiftet bremser for "de originale bremser virker jo ikke, så det er
> det første man skifter" som en af HD ejerne beredvilligt forklarede.

Jeg ville ellers have gættet på at det første var udstødningen.

--
MVH
Ib Jakobsen

Fra : Thomas

Dato : 17-05-10 21:49

Ib Jakobsen skrev:

> Jeg ville ellers have gættet på at det første var udstødningen.

Og jeg ville gætte på finansieringsselskab

/Ths

Fra : TWL

Dato : 25-05-10 16:29

<snip>
> [...]
> skiftet bremser for "de originale bremser virker jo ikke, så det er
> det første man skifter" som en af HD ejerne beredvilligt forklarede.

Det er vel også det der står i artiklen

"På begge motorcykler er der kun en skivebremse for og en bag. Og ingen
ABS. Især på den over 300 kg tunge Fat Boy er det markant svært at
bremse hurtigt, selv når alle kræfter bruges på at bremse."

Ligegyldigt hvor hårdt du trykker på bremsen så kører den bare videre...

Thomas