/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
Internetforbindelse til computer via iPhon~
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-05-10 20:35

Jeg har fået mobilt netværk på min iPhone hos 3. Der er upåklagelig
forbindelse på telefonen. Men jeg kan ikke få det til at virke i forhold
til computer.

De to enheder er parret. Men tilslutning mislykkes.

Jeg synes, at computeren (MacBook Pro) er meget længe om at registrere
telefonens eksistens via bluetooth. Så kommer jeg til det sted, hvor man
skal indtaste et nummer fra computerskærmen på telefonen. Det gør jeg.
Men der kommer ikke forbindelse. - Hvad kan der mangle?

Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
bruge usb-ledningen?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

 
 
Thomas von Hassel (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-05-10 20:38

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:



>
> Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> bruge usb-ledningen?

jo, det er det jeg plejer at bruge, 1: fordi det bare virker og 2: jeg
får ladet telefonen op i samme ombæring


/thomas

Ove Steen Smidt (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 16-05-10 21:05

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
>
>
>
> >
> > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > bruge usb-ledningen?
>
> jo, det er det jeg plejer at bruge, 1: fordi det bare virker og 2: jeg
> får ladet telefonen op i samme ombæring
>
>
> /thomas

Ja, når dyrene alligevel skal ligge ved siden af hinanden, er det jo
mest simpelt. Jeg kan bare ikke se i Netværksindstillinger, hvordan det
skal gøres. Og jeg kan ikke finde nogen forklaringer i hjælp. Men den
kan du sikkert give mig.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

Thomas von Hassel (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-05-10 21:16

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
> >
> >
> >
> > >
> > > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > > bruge usb-ledningen?
> >
> > jo, det er det jeg plejer at bruge, 1: fordi det bare virker og 2: jeg
> > får ladet telefonen op i samme ombæring
> >
> >
> > /thomas
>
> Ja, når dyrene alligevel skal ligge ved siden af hinanden, er det jo
> mest simpelt. Jeg kan bare ikke se i Netværksindstillinger, hvordan det
> skal gøres. Og jeg kan ikke finde nogen forklaringer i hjælp. Men den
> kan du sikkert give mig.

du slår tethering til på telefonen og kobler dem sammen med usb-dock
connector kablet ... så dukker telefonen op under netværk som en
ethernet forbindelse.


/thomas

Ove Steen Smidt (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 17-05-10 14:51

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
> > >
> > >
> > >
> > > >
> > > > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > > > bruge usb-ledningen?
> > >
> > > jo, det er det jeg plejer at bruge, 1: fordi det bare virker og 2: jeg
> > > får ladet telefonen op i samme ombæring
> > >
> > >
> > > /thomas
> >
> > Ja, når dyrene alligevel skal ligge ved siden af hinanden, er det jo
> > mest simpelt. Jeg kan bare ikke se i Netværksindstillinger, hvordan det
> > skal gøres. Og jeg kan ikke finde nogen forklaringer i hjælp. Men den
> > kan du sikkert give mig.
>
> du slår tethering til på telefonen og kobler dem sammen med usb-dock
> connector kablet ... så dukker telefonen op under netværk som en
> ethernet forbindelse.
>
>
> /thomas

Jeg ved ikke, hvor tethering findes. Men "Indstillinger -> Generelt ->
Netværk -> Internetdeling" ser ud til at virke.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

Thorbjørn Ravn Ander~ (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 16-05-10 22:41

Den 16/05/10 22.04, Ove Steen Smidt skrev:

> Ja, når dyrene alligevel skal ligge ved siden af hinanden, er det jo
> mest simpelt. Jeg kan bare ikke se i Netværksindstillinger, hvordan det
> skal gøres. Og jeg kan ikke finde nogen forklaringer i hjælp. Men den
> kan du sikkert give mig.

Du skal have en 3GS eller opdateres til iPhoneOS 3 (hedder det vist).

Herefter er der i Indstillinger -> Generelt -> Netværk -> Internetdeling
som skal sættes til "Til". Herefter burde der automatisk ske ting og
sager når du sætter din iPhone til Mac'en med kabel.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-05-10 09:21

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Den 16/05/10 22.04, Ove Steen Smidt skrev:
>
> > Ja, når dyrene alligevel skal ligge ved siden af hinanden, er det jo
> > mest simpelt. Jeg kan bare ikke se i Netværksindstillinger, hvordan det
> > skal gøres. Og jeg kan ikke finde nogen forklaringer i hjælp. Men den
> > kan du sikkert give mig.
>
> Du skal have en 3GS eller opdateres til iPhoneOS 3 (hedder det vist).

Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?

Hvis vi ser bort fra nogle jailbreak-problemer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thorbjørn Ravn Ander~ (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 17-05-10 16:21

Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:

> Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
> nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?

Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-05-10 17:11

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
>
> > Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
> > nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
>
> Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?

Nu er en iPhone jo ikke primært en telefon ... men en pda.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thorbjørn Ravn Ander~ (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 17-05-10 17:42

Den 17/05/10 18.11, Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen<nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
>>
>>> Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
>>> nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
>>
>> Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?
>
> Nu er en iPhone jo ikke primært en telefon ... men en pda.

Er det nu man eventuelt skal påpege at apparatet hedder iPhone og ikke iPda?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Per Rønne (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-05-10 18:41

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Den 17/05/10 18.11, Per Rønne skrev:
> > Thorbjørn Ravn Andersen<nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> >> Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
> >>
> >>> Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
> >>> nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
> >>
> >> Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?
> >
> > Nu er en iPhone jo ikke primært en telefon ... men en pda.
>
> Er det nu man eventuelt skal påpege at apparatet hedder iPhone og ikke iPda?

De fleste jeg har set fortælle om deres iPhone-brug har nu kunnet
fortælle, at de højst bruge den som telefon 5% af tiden.

For mindst 95% vedkommende bruges den som en pda ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thorbjørn Ravn Ander~ (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 17-05-10 22:24

Den 17/05/10 19.41, Per Rønne skrev:
> Thorbjørn Ravn Andersen<nospam0002@gmail.com> wrote:
>
>> Den 17/05/10 18.11, Per Rønne skrev:
>>> Thorbjørn Ravn Andersen<nospam0002@gmail.com> wrote:
>>>
>>>> Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
>>>>
>>>>> Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
>>>>> nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
>>>>
>>>> Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?
>>>
>>> Nu er en iPhone jo ikke primært en telefon ... men en pda.
>>
>> Er det nu man eventuelt skal påpege at apparatet hedder iPhone og ikke iPda?
>
> De fleste jeg har set fortælle om deres iPhone-brug har nu kunnet
> fortælle, at de højst bruge den som telefon 5% af tiden.
>
> For mindst 95% vedkommende bruges den som en pda ...

Jeg sætter kun min telefon til min Mac en, måske to, gange om ugen.

Det udelukker skam ikke man kan bruge den til andet også. Det der bare
vist falder dig svært indimellem er at _vise_ at du har forståelse for
at andre ikke nødvendigvis tænker og handler som dig, og har andre behov.

Eksempelvis ejer jeg ikke et par skræddersyede knæbukser med ekstra
lommer, selvom jeg har en iPhone. Den kommer i jakkelommen i stedet.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Mitrokhin (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Mitrokhin


Dato : 17-05-10 22:33


In: dk.edb.mac
Mon, 17 May 2010 23:23:41 +0200
MsgID: <4bf1b3dd$0$273$14726298@news.sunsite.dk>
Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

:Den 17/05/10 19.41, Per Rønne skrev:
:> Thorbjørn Ravn Andersen<nospam0002@gmail.com> wrote:
:>
:>> Den 17/05/10 18.11, Per Rønne skrev:
:>>> Thorbjørn Ravn Andersen<nospam0002@gmail.com> wrote:
:>>>
:>>>> Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
:>>>>
:>>>>> Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
:>>>>> nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
:>>>>
:>>>> Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?
:>>>
:>>> Nu er en iPhone jo ikke primært en telefon ... men en pda.
:>>
:>> Er det nu man eventuelt skal påpege at apparatet hedder iPhone og ikke iPda?
:>
:> De fleste jeg har set fortælle om deres iPhone-brug har nu kunnet
:> fortælle, at de højst bruge den som telefon 5% af tiden.
:>
:> For mindst 95% vedkommende bruges den som en pda ...
:
:Jeg sætter kun min telefon til min Mac en, måske to, gange om ugen.
:
:Det udelukker skam ikke man kan bruge den til andet også. Det der bare
:vist falder dig svært indimellem er at _vise_ at du har forståelse for
:at andre ikke nødvendigvis tænker og handler som dig, og har andre behov.
:
:Eksempelvis ejer jeg ikke et par skræddersyede knæbukser med ekstra
:lommer, selvom jeg har en iPhone. Den kommer i jakkelommen i stedet.

Nåh!, jamen så er det vist også ved at være oppe over med at komme ud og
købe nogen!


--
Mitrokhin.

Thorbjørn Ravn Ander~ (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 17-05-10 23:21

Den 17/05/10 23.32, Mitrokhin skrev:

> :Eksempelvis ejer jeg ikke et par skræddersyede knæbukser med ekstra
> :lommer, selvom jeg har en iPhone. Den kommer i jakkelommen i stedet.
>
> Nåh!, jamen så er det vist også ved at være oppe over med at komme ud og
> købe nogen!

Det gør du bare. Du kan henvende dig direkte til Per og få hans
skrædders nummer.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Ken Rasmussen (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Ken Rasmussen


Dato : 17-05-10 23:42


In: dk.edb.mac
Tue, 18 May 2010 00:21:03 +0200
MsgID: <4bf1c14f$0$283$14726298@news.sunsite.dk>
Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

:
:> :Eksempelvis ejer jeg ikke et par skræddersyede knæbukser med ekstra
:> :lommer, selvom jeg har en iPhone. Den kommer i jakkelommen i stedet.
:>
:> Nåh!, jamen så er det vist også ved at være oppe over med at komme ud og
:> købe nogen!
:
:Det gør du bare. Du kan henvende dig direkte til Per og få hans
:skrædders nummer.

(fnys) Nej jeg mente nu dig hehe ... nå ikke mere pjat

Per Rønne (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 18-05-10 05:00

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Den 17/05/10 23.32, Mitrokhin skrev:
>
> > :Eksempelvis ejer jeg ikke et par skræddersyede knæbukser med ekstra
> > :lommer, selvom jeg har en iPhone. Den kommer i jakkelommen i stedet.
> >
> > Nåh!, jamen så er det vist også ved at være oppe over med at komme ud og
> > købe nogen!
>
> Det gør du bare. Du kan henvende dig direkte til Per og få hans
> skrædders nummer.

<http://www.mylederhosen.com/en/lederhosen-men-c-25_38.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-05-10 18:25

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
>
> > Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
> >
> > > Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
> > > nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
> >
> > Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?
>
> Nu er en iPhone jo ikke primært en telefon ... men en pda.

hvad har det med emnet at gøre ?

/thomas

Per Rønne (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Per Rønne


Dato : 17-05-10 18:48

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
>
> > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> >
> > > Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
> > >
> > > > Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
> > > > nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
> > >
> > > Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?
> >
> > Nu er en iPhone jo ikke primært en telefon ... men en pda.
>
> hvad har det med emnet at gøre ?

Thorbjørn talte om »telefon« - ikke engang ordet »smartphone« brugte
han.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe

Thomas von Hassel (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-05-10 18:50

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
> >
> > > Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:
> > >
> > > > Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
> > > >
> > > > > Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
> > > > > nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
> > > >
> > > > Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?
> > >
> > > Nu er en iPhone jo ikke primært en telefon ... men en pda.
> >
> > hvad har det med emnet at gøre ?
>
> Thorbjørn talte om »telefon« - ikke engang ordet »smartphone« brugte
> han.

gud fader i skuret ... har du slået op hvad ordet "phone" i iPhone står
for ?

/thomas

Thomas von Hassel (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 17-05-10 18:25

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Den 17/05/10 10.21, Per Rønne skrev:
>
> > Min iPhone 3G kører i hvert fald som den burde - og er der overhovedet
> > nogen der ikke opdaterer iPhone OS når muligt?
>
> Dem der aldrig sætter deres telefon til en computer, fx?

som der faktisk er mange der gør .. alle dem der har så lidt musik at de
kan nøjes med at synce én gang når de får den ... eller som bare bruger
den som telefon ..

/thomas

Ukendt (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-10 14:58

Hej,

> som der faktisk er mange der gør .. alle dem der har så lidt musik at de
> kan nøjes med at synce én gang når de får den ... eller som bare bruger
> den som telefon ..

Eller os der sync'er over wifi...


--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Thorbjørn Ravn Ander~ (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 18-05-10 16:25

Den 18/05/10 15.57, Jens Kristian Søgaard skrev:
> Hej,
>
>> som der faktisk er mange der gør .. alle dem der har så lidt musik at de
>> kan nøjes med at synce én gang når de får den ... eller som bare bruger
>> den som telefon ..
>
> Eller os der sync'er over wifi...

Men det kræver jailbreak? Øv.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Ukendt (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-05-10 19:49

Hej,

>> Eller os der sync'er over wifi...

> Men det kræver jailbreak? Øv.

Det er så forfærdeligt at bruge de 8 sekunder på at trykke på
jailbreak-knappen?

--
Jens Kristian Søgaard, Mermaid Consulting ApS,
jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.dk/


Esben (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Esben


Dato : 16-05-10 21:17

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
>
>
>
> >
> > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > bruge usb-ledningen?
>
> jo, det er det jeg plejer at bruge, 1: fordi det bare virker og 2: jeg
> får ladet telefonen op i samme ombæring

Kræver bare man altid render rundt med kablet, så det er vel en fordel
at kunne klare sig uden...

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Thomas von Hassel (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 16-05-10 21:18

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
> >
> >
> >
> > >
> > > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > > bruge usb-ledningen?
> >
> > jo, det er det jeg plejer at bruge, 1: fordi det bare virker og 2: jeg
> > får ladet telefonen op i samme ombæring
>
> Kræver bare man altid render rundt med kablet, så det er vel en fordel
> at kunne klare sig uden...

klart ... men hvis du bruger bluetooth regelmæssigt skal du alligevel
have lader og kabel med ;)

/thomas

Ove Steen Smidt (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 17-05-10 14:51

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:
>
> > Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> >
> > > Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
> > >
> > >
> > >
> > > >
> > > > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > > > bruge usb-ledningen?
> > >
> > > jo, det er det jeg plejer at bruge, 1: fordi det bare virker og 2: jeg
> > > får ladet telefonen op i samme ombæring
> >
> > Kræver bare man altid render rundt med kablet, så det er vel en fordel
> > at kunne klare sig uden...
>
> klart ... men hvis du bruger bluetooth regelmæssigt skal du alligevel
> have lader og kabel med ;)
>
> /thomas

Ja, det var jo ganske nemt, når man har fået at vide hvordan.

Enig i at det er hasarderet at begive sig rundt uden at have
opladningsmuligheder på sig. Bruger man telefonen flittigt, skal man
tanke op, hvergang der er en stikkontakt i nærheden.

De steder, hvor jeg skal bruge min MacBookPro med telefonen som
forbindelse, er der så godt som altid strøm, så at den bliver opladet
samtidig.

Men jeg ville nu alligevel meget gerne have bluetoothforbindelsen til at
virke.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

Thorbjørn Ravn Ander~ (16-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 16-05-10 20:59

Den 16/05/10 21.34, Ove Steen Smidt skrev:

> Jeg synes, at computeren (MacBook Pro) er meget længe om at registrere
> telefonens eksistens via bluetooth. Så kommer jeg til det sted, hvor man
> skal indtaste et nummer fra computerskærmen på telefonen. Det gør jeg.
> Men der kommer ikke forbindelse. - Hvad kan der mangle?

Jeg har været ude for at der er gået kludder i det der.

Jeg vil foreslå at du - både på Mac og iPhone - siger der skal glemmes
alt om modparten, og herefter begynder forfra.

Jeg kan iøvrigt ikke forstå du skal indtaste nummer når de allerede ER
parret? Husker jeg forkert?
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Jesper Haaber Gyllin~ (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 17-05-10 18:43

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Jeg har fået mobilt netværk på min iPhone hos 3. Der er upåklagelig
> forbindelse på telefonen. Men jeg kan ikke få det til at virke i forhold
> til computer.
>
> De to enheder er parret. Men tilslutning mislykkes.
>
> Jeg synes, at computeren (MacBook Pro) er meget længe om at registrere
> telefonens eksistens via bluetooth. Så kommer jeg til det sted, hvor man
> skal indtaste et nummer fra computerskærmen på telefonen. Det gør jeg.
> Men der kommer ikke forbindelse. - Hvad kan der mangle?
>
> Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> bruge usb-ledningen?

Hej Ove

Du skal lave 2 Locations på din Mac; een til at connecte via USB kablet
og een til at gøre det via Bluetooth.

Så kan du bruge kablet hvis du alligevel har det ved hånden og hvis du
fx. sidder i et tog eller bus, så er det meget praktisk at kunne have
telefonen i lommen og så gå på via Bluetooth.

Hvis du ikke kan hitte ud af det, så kommer jeg gerne forbi og laver det
for dig.
--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640

Ove Steen Smidt (17-05-2010)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 17-05-10 23:36

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
>
> > Jeg har fået mobilt netværk på min iPhone hos 3. Der er upåklagelig
> > forbindelse på telefonen. Men jeg kan ikke få det til at virke i forhold
> > til computer.
> >
> > De to enheder er parret. Men tilslutning mislykkes.
> >
> > Jeg synes, at computeren (MacBook Pro) er meget længe om at registrere
> > telefonens eksistens via bluetooth. Så kommer jeg til det sted, hvor man
> > skal indtaste et nummer fra computerskærmen på telefonen. Det gør jeg.
> > Men der kommer ikke forbindelse. - Hvad kan der mangle?
> >
> > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > bruge usb-ledningen?
>
> Hej Ove
>
> Du skal lave 2 Locations på din Mac; een til at connecte via USB kablet
> og een til at gøre det via Bluetooth.
>
> Så kan du bruge kablet hvis du alligevel har det ved hånden og hvis du
> fx. sidder i et tog eller bus, så er det meget praktisk at kunne have
> telefonen i lommen og så gå på via Bluetooth.
>
> Hvis du ikke kan hitte ud af det, så kommer jeg gerne forbi og laver det
> for dig.

Hej Jesper

Tak for tilbudet. Men du kan måske nøjes med at forklare, hvad du mener
med at "lave 2 Loacations". Jeg behøvede ikke lave en location for at få
USB-forbindelsen oprettet.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

Jesper Haaber Gyllin~ (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Jesper Haaber Gyllin~


Dato : 18-05-10 12:06

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
>
> > Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
> >
> > > Jeg har fået mobilt netværk på min iPhone hos 3. Der er upåklagelig
> > > forbindelse på telefonen. Men jeg kan ikke få det til at virke i forhold
> > > til computer.
> > >
> > > De to enheder er parret. Men tilslutning mislykkes.
> > >
> > > Jeg synes, at computeren (MacBook Pro) er meget længe om at registrere
> > > telefonens eksistens via bluetooth. Så kommer jeg til det sted, hvor man
> > > skal indtaste et nummer fra computerskærmen på telefonen. Det gør jeg.
> > > Men der kommer ikke forbindelse. - Hvad kan der mangle?
> > >
> > > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > > bruge usb-ledningen?
> >
> > Hej Ove
> >
> > Du skal lave 2 Locations på din Mac; een til at connecte via USB kablet
> > og een til at gøre det via Bluetooth.
> >
> > Så kan du bruge kablet hvis du alligevel har det ved hånden og hvis du
> > fx. sidder i et tog eller bus, så er det meget praktisk at kunne have
> > telefonen i lommen og så gå på via Bluetooth.
> >
> > Hvis du ikke kan hitte ud af det, så kommer jeg gerne forbi og laver det
> > for dig.
>
> Hej Jesper
>
> Tak for tilbudet. Men du kan måske nøjes med at forklare, hvad du mener
> med at "lave 2 Loacations". Jeg behøvede ikke lave en location for at få
> USB-forbindelsen oprettet.

Du laver en ny Location inde i Network. Den kalder du fx.:

Internet via iPhone Bluetooth

Så sletter du alle de andre muligheder end netop Bluetooth

Så laver du en som fx. hedder:

Internet via USB kabel

Her sletter du så alle muligheder undtagen USB kabel.

På den måde kan du lynhurtigt ude i Æblemenuen vælge hvilken måde du
ønsker at komme på nettet via din iPhone og alt andet slåes så fra.

Så klikker du bare på Bluetooth symbolet i menuen foroven og vælger
Connect to "Navnet på din iPhone".

Jeg har fx. en særlig Location med nogle DNS'er tastet ind som overruler
dem jeg får fra den udbyders forbindelse jeg er på.

Det vil sige at jeg lynhurtigt kan simulere at jeg fx. er på Avalonias
net.

Det brugte jeg så sent som for et par timer siden, da jeg skulle flytte
et domain og så for at få det til at virke med det samme, så skifter jeg
DNS. Ellers skal jeg vente på at TDC i det her tilfælde skal genstarte
og de er utrolig længe om det.

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/
AIM/iChat:macnerd1965 MSN:jesper@gylling.net
www.facebook.com/profile.php?id=589926640

Ove Steen Smidt (18-05-2010)
Kommentar
Fra : Ove Steen Smidt


Dato : 18-05-10 19:50

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
>
> > Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:
> >
> > > Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:
> > >
> > > > Jeg har fået mobilt netværk på min iPhone hos 3. Der er upåklagelig
> > > > forbindelse på telefonen. Men jeg kan ikke få det til at virke i forhold
> > > > til computer.
> > > >
> > > > De to enheder er parret. Men tilslutning mislykkes.
> > > >
> > > > Jeg synes, at computeren (MacBook Pro) er meget længe om at registrere
> > > > telefonens eksistens via bluetooth. Så kommer jeg til det sted, hvor man
> > > > skal indtaste et nummer fra computerskærmen på telefonen. Det gør jeg.
> > > > Men der kommer ikke forbindelse. - Hvad kan der mangle?
> > > >
> > > > Kan forbindelsen oprettes på andre måder end med bluetooth? Kan man ikke
> > > > bruge usb-ledningen?
> > >
> > > Hej Ove
> > >
> > > Du skal lave 2 Locations på din Mac; een til at connecte via USB kablet
> > > og een til at gøre det via Bluetooth.
> > >
> > > Så kan du bruge kablet hvis du alligevel har det ved hånden og hvis du
> > > fx. sidder i et tog eller bus, så er det meget praktisk at kunne have
> > > telefonen i lommen og så gå på via Bluetooth.
> > >
> > > Hvis du ikke kan hitte ud af det, så kommer jeg gerne forbi og laver det
> > > for dig.
> >
> > Hej Jesper
> >
> > Tak for tilbudet. Men du kan måske nøjes med at forklare, hvad du mener
> > med at "lave 2 Loacations". Jeg behøvede ikke lave en location for at få
> > USB-forbindelsen oprettet.
>
> Du laver en ny Location inde i Network. Den kalder du fx.:
>
> Internet via iPhone Bluetooth
>
> Så sletter du alle de andre muligheder end netop Bluetooth
>
> Så laver du en som fx. hedder:
>
> Internet via USB kabel
>
> Her sletter du så alle muligheder undtagen USB kabel.
>
> På den måde kan du lynhurtigt ude i Æblemenuen vælge hvilken måde du
> ønsker at komme på nettet via din iPhone og alt andet slåes så fra.
>
> Så klikker du bare på Bluetooth symbolet i menuen foroven og vælger
> Connect to "Navnet på din iPhone".
>
> Jeg har fx. en særlig Location med nogle DNS'er tastet ind som overruler
> dem jeg får fra den udbyders forbindelse jeg er på.
>
> Det vil sige at jeg lynhurtigt kan simulere at jeg fx. er på Avalonias
> net.
>
> Det brugte jeg så sent som for et par timer siden, da jeg skulle flytte
> et domain og så for at få det til at virke med det samme, så skifter jeg
> DNS. Ellers skal jeg vente på at TDC i det her tilfælde skal genstarte
> og de er utrolig længe om det.

Det er enkelt nok at bede om oprettelse af en ny lokalitet i rullemenuen
"Lokalitet" og kalde den iPhone Bluetooth. Men hvordan ved dette
rullemenunavn, hvad der er indstillet i forhold til tjenesten Bluetooth
Pan ude til venstre? Her bliver det tilkendegivet, at telefonen og
computeren er parret med hinanden. Men forbindelsen vil ikke oprettes.
Der står lige nu:

"Status: Ukendt status. Status for netværksforbindelsen kan ikke
bestemmes."
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt
http://www.ovesteensmidt.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste