Sejlbåde med kabine som kan trailes??
Fra : Michael

Dato : 16-05-10 20:23

Vi har nu en Skipper 17" den er fin, men noget lille og vi vil gerne have en
større en der kan trailes

Vi har kikket på MacGregor 26 http://www.macgregor26.com men den er oppe på
1700 kg hvilket er for meget for en alm. Bil

Findes der en sejlkabinebåd som måske er på 22" og med en køreklar
trailervægt på 1200 kg.

Fra : Jan

Dato : 16-05-10 21:00

"Michael" <no@spam.dk> skrev i melding
> [...]
> på 1700 kg hvilket er for meget for en alm. Bil
>
> Findes der en sejlkabinebåd som måske er på 22" og med en køreklar

Her er en som er 1500 kg:
http://www.defevereurope.eu/en/maxus-sailboat/maxus-24/standard-equipment.aspx

Fra : Kent Friis

Dato : 16-05-10 21:19

Den Sun, 16 May 2010 21:22:52 +0200 skrev Michael:
> [...]
> 1700 kg hvilket er for meget for en alm. Bil
>
> Findes der en sejlkabinebåd som måske er på 22" og med en køreklar

Det var godt nok en høj vægt for en 22 tommer

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : oem

Dato : 16-05-10 17:05

On 16 Maj, 21:22, "Michael" <n...@spam.dk> wrote:
> [...]
> 1700 kg hvilket er for meget for en alm. Bil
>
> Findes der en sejlkabinebåd som måske er på 22" og med en køreklar

Hvis det er en 'trailersailer', der menes, -altså primært en sejlbåd,
- som altså kan trailes og dermed f.eks. har sænkekøl (ligesom
McGregor26, der jo også er en speedbåd og dermed en kombination af
speedbåd og sejlbåd), så kunne f.eks. Fan 23 el. Fan 20, hvor den
første vejer ca 1300 kg, mens den sidste ligger på ca 1000-1100 kg
være nogle bud. Mon ikke der findes 4-5 tilsvarende mærker, - jeg kan
bare ikke huske navnene lige nu, og jeg kender heller noget til
hverken Fan eller dem jeg ikke kan huske Mon ikke google-søgeordet
er 'trailersailer'.

Derimod kender jeg McGregor26 lidt, - en interessant konstruktion, -
hvor princippet er at kølen består af et sværd og ellers vand der
fyldes ind i bunden, afhængig af om man sejler eller 'speeder'. I
øvrigt med masser af kabineplads også (ved godt jeg lyder lidt SEO-
drengs-agtig lige nu, men McGregor26 er nu engang så anderledes at den
fortjener lidt omtale).

Jeg går ud fra at kravet er en båd der skal kunne hhv land- og
søsættes fra slæbested, og dermed har sværd/sænkekøl? Ellers er der
vel flere kølbåde, som ikke vejer alverden, men som p.g. af fast køl
ikke kan søsættes uden kran..

Fra : Kim Torp Petersen

Dato : 17-05-10 08:37

Den 17/05/10 01.05, oem skrev:

> [...]
> søsættes fra slæbested, og dermed har sværd/sænkekøl? Ellers er der
> vel flere kølbåde, som ikke vejer alverden, men som p.g. af fast køl

Vi sejler trimaran, og den er 24 fod og kan trailes. Båden uden trailer
sejlklar vejer ca. 1100 kg.

Den er hurtig og krænger ikke når vi sejler.

Det er en corsair F-24, og vi kører til Stockholm til sommmer og sejler
der. Den er klar fra trailer til sejlads på et par timer.

Der er også en nyere 750 model.

http://www.corsairmarine.com/index.php?o=client&n=models&f=models_detail&id=4

De kan købes brugt omkring i Europa.

Hilsen
Kim

Fra : Thorbjørn Andersen

Dato : 17-05-10 01:27

Seal 22 1150kg http://www.parkerseal.org.uk/about/fleet.aspx
eller Capri 21 ca 750kg
Har haft begge.

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 09:58

"Michael" <no@spam.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på 1700 kg hvilket er for meget for en alm. Bil
>
> Findes der en sejlkabinebåd som måske er på 22" og med en køreklar

Hej.
Prøv at google efter "Jollenkreuzer".
Det er trailerbare sejlbåde med kahyt, og er udbredte i tyskland.

MVH
Egon

Fra : Klaus H

Dato : 17-05-10 15:47

"Michael" <no@spam.dk> skrev i en meddelelse news:4bf0460d$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> 1700 kg hvilket er for meget for en alm. Bil
>
> Findes der en sejlkabinebåd som måske er på 22" og med en køreklar

Jeg har en Macgregor 26C. Køreklar vægt inklusive trailer ligger på 1500 kg. Påhængsmotor og tank har jeg så i bagagerummet på bilen.
Sejlklar på ca. ½ time.

Klaus H

Fra : Martin Schöön

Dato : 17-05-10 19:00

"Michael" <no@spam.dk> writes:

> [...]
> 1700 kg hvilket er for meget for en alm. Bil
>
> Findes der en sejlkabinebåd som måske er på 22" og med en køreklar

Jag mistänker att den här inte räknas som kabinebåd men trailervikten
ligger väl under 1200 kg:
http://hem.bredband.net/b262106/Boat/trailer.html

En Dragonfly 25 borde också klara sig under 1200 kg på specialtrailer.
http://www.multihulls.org/Smultronbris/Dragonfly%2025.html

/Martin

Fra : Michael

Dato : 18-05-10 19:20

1000 tak for de mange input, der er lidt at studere