Genskabe billeder på
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-05-10 14:03

Hejsa.

For et godt stykke tid siden blev der nævnt et - vist nok gratis -
program, med hvilket man kunne genskabe billeder på kort i kamera efter
uønsket delete (hvis ikke pladsen er brugt forstås).
Kan nogen hjælpe med dette.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-05-10 15:01

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> program, med hvilket man kunne genskabe billeder på kort i kamera efter
> uønsket delete (hvis ikke pladsen er brugt forstås).

kender ikke noget gratis program som virker, men Data Rescue II har
altid virket for mig...

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-05-10 15:20

> kender ikke noget gratis program som virker, men Data Rescue II har
> altid virket for mig...

er det http://www.datarescue.com/ og er 2.1. expert OK til alm brug?.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-05-10 15:27

> er det http://www.datarescue.com/ og er 2.1. expert OK til alm brug?.

eh ... jeg vil nok være forsigtig .. jeg tror de håber at domænenavnet
ligner det "rigtige" produkt. Men jeg har ikke prøvet at købe noget
derfra.

Den ægte vare er her:

http://www.prosofteng.com/

/thomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-05-10 15:38

> eh ... jeg vil nok være forsigtig .. jeg tror de håber at domænenavnet
> ligner det "rigtige" produkt. Men jeg har ikke prøvet at købe noget
> [...]

fint fint - hvilken type/udgave vil du anbefale? Data Rescue 3 - Mac den
billige (alle option 1 - 99§) skulle vel dække.

Michael C.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-05-10 15:40

> fint fint - hvilken type/udgave vil du anbefale? Data Rescue 3 - Mac den
> billige (alle option 1 - 99§) skulle vel dække.

jep ... den eneste forskel er hvor den må bruges ..

/tyhomas

Fra : Michael Corfitsen

Dato : 16-05-10 15:50

> jep ... den eneste forskel er hvor den må bruges ..

Takker.

Michael C.

Fra : Per Jensen

Dato : 17-05-10 11:51

On 16/05/10 15.02, Michael Corfitsen wrote:
> [...]
> program, med hvilket man kunne genskabe billeder på kort i kamera efter
> uønsket delete (hvis ikke pladsen er brugt forstås).

Hvis du har adgang til en Windows kan jeg meget varmt anbefale dette -
det er gratis til recovery af billeder på memorykort - recovery af andre
data på harddiske koster en registrering.

http://www.z-a-recovery.com/

Det har ALDRIG fejlet mig.

// Per.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-05-10 14:24

On 2010-05-17 12:51:22 +0200, Per Jensen <news@fjerneszapro.dk> said:

> [...]
> det er gratis til recovery af billeder på memorykort - recovery af
> andre data på harddiske koster en registrering.

Det lyder som, at du hyppigt oplever problemer med mistede billeder,
det undrer mig meget, da jeg har fotograferet digitalt siden 1996, og
jeg har aldrig oplevet, at der er et eneste af mine billeder som er
forsvundet...
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark
www.niels-ebbesen.net - www.photo-gallery.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-10 15:07

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> det undrer mig meget, da jeg har fotograferet digitalt siden 1996, og
> jeg har aldrig oplevet, at der er et eneste af mine billeder som er

jeg har mere end en gang kommet til at formatere et kort inden jeg havde
fået det tømt (ja, jeg skulle måske bare navngive min kort en gang for
alle)

Jeg har også haft CF kort som er blevet defekt med tiden ...

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-05-10 16:11

On 2010-05-17 16:07:14 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> jeg har mere end en gang kommet til at formatere et kort inden jeg havde
> fået det tømt (ja, jeg skulle måske bare navngive min kort en gang for
> alle)

Det er aldrig sket for mig, jeg har ellers altid haft mange
hukommelseskort, i de første år var de jo ikke på ret mange Mb, så hvis
man skulle have god plads, så måtte ha' tasken fuld af kort.

> Jeg har også haft CF kort som er blevet defekt med tiden ...

Det har jeg heller ikke oplevet, jeg har stadig alle de kort som jeg
har købt gennem årene, for efterhånden som de er blevet for små og
forældede, så er de jo også blevet så lidt værd, at det ikke har kunnet
svare sig at bruge tid på at sælge dem, mit ældste hukommelseskort er
et CF kort på 2 Mb, og det funker fint.