Æv! - Nok et video spørgsmål..
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 15-05-10 18:35

Jeg har været så heldig at få tilsendt en video, jeg har været på jagt
efter i mange år, men der er kun VLC til Mac, der vil afspille den. -
Selv ikke Toast 10 Titanium Pro vil umiddelbart afspille filmen...

Filmen (en 30 år gammel live koncert) består af en hel del filer med
disse navne, men de ligger kun i en hovedmappe og ikke i en 'Video_TS'
mappe...

'VIDEO_TS.BUP', 'VIDEO_TS.IFO' og 'VIDEO_TS.VOB'

Hvordan konverterer jeg de filer lettest, så selv DVD Player og/eller
QuickTime kan afspille filmen? - Bare oprette en 'Video_TS' mappe og
smide filerne deri? - Eller hwa?

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-05-10 20:41

On 2010-05-15 19:35:01 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
>
> Hvordan konverterer jeg de filer lettest, så selv DVD Player og/eller
> QuickTime kan afspille filmen? - Bare oprette en 'Video_TS' mappe og

Kan du ikke bare afspille dem med VLC og bruge et program, som optager
en video af det der foregår på skærmen, og om nødvendig så kan du også
grabbe lyden, og efterfølgende klippe billeder og lyd sammen i iMovie.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-05-10 01:06

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Kan du ikke bare afspille dem med VLC og bruge et program, som optager
> en video af det der foregår på skærmen, og om nødvendig så kan du også
> grabbe lyden, og efterfølgende klippe billeder og lyd sammen i iMovie.

Tjoe... det kunne måske godt lade sig gøre, men jeg har så godt som
ingen erfaring med den slags, og jeg vil nødig ødelægge den, nu hvor jeg
endelig har fået fat i den....

mvh. Erik Richard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-05-10 08:35

On 2010-05-16 02:06:26 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Tjoe... det kunne måske godt lade sig gøre, men jeg har så godt som
> ingen erfaring med den slags, og jeg vil nødig ødelægge den, nu hvo r
> jeg endelig har fået fat i den....

Start dog med at lave en back-up af videoen på en eksterne harddisk
eller en DVD, så er det jo lige meget hvad du forsøger, det aldrig gå
helt galt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-10 22:10

> [...]
>
> Hvordan konverterer jeg de filer lettest, så selv DVD Player og/eller
> QuickTime kan afspille filmen? - Bare oprette en 'Video_TS' mappe og

du kan jo prøve ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-05-10 01:18

Thomas von Hassel wrote:

> du kan jo prøve ?

Det tror jeg, jeg vil, men så bliver det på en dublet, så jeg ikke
ødelægger originalen...

mvh. Erik Richard

Fra : Jonatan Yde

Dato : 20-05-10 18:56

On 2010-05-15 19:35:01 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

Jeg ved ikke om du fik løst dit problem Erik, men her er en anden løsning.

Hvis du ligger bup, ifo og vob filerne ind i en selvoprettet video_ts
mappe, kan du anvende den indbyggede hdiutil til at lave et dvd disk
image fra konsollen.

hdiutil makehybrid -udf -udf-volume-name DVD_NAVN -o image.iso
/sti/til/VIDEO_TS/

dvs ovenstående kommando er ikke helt korret, da stien skal være til
den mappe VIDEO_TS biblioteket ligger i. Altså hvis filerne ligger i
~/Desktop/DVD/Video_TS/ så skal sidste del af kommandolinjen hedde

~/Desktop/DVD/ (uden video_ts)

håber det kan hjælpe dig eller andre.

/Jonatan

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-05-10 20:29

Jonatan Yde wrote:
> [...]
>
> Hvis du ligger bup, ifo og vob filerne ind i en selvoprettet video_ts
> mappe, kan du anvende den indbyggede hdiutil til at lave et dvd disk

Det er en af de idéer, jeg har luret lidt på, og som en anden også har
ymtet lidt om, men jeg har ganske enkelt ikke haft tid til at gøre mere
ved det siden.

> [...]
> mappe VIDEO_TS biblioteket ligger i. Altså hvis filerne ligger i
> ~/Desktop/DVD/Video_TS/ så skal sidste del af kommandolinjen hedde

Jeg går ud fra, du hentyder til, at det er gennem Terminal, jeg skal
gøre det, og så er det jo klart, at stien skal være korrekt, ellers
kommer der jo ikke noget ud af det.

Men i første omgang vil jeg nok prøve at lave det i Toast 10 Titanium,
da den godt kan håndtere Video_TS mapper. - Det har jeg prøvet en enkelt
gang før... med nogenlunde resultat. - Så det skal ihvertfald prøves
igen. - Tak for tippet!

mvh. Erik Richard