10 essentielle gratisprogrammer til Mac
Fra : Steen

Dato : 14-05-10 17:41

10 apps man (åbenbart) bør installere på en ny Mac
http://www.reghardware.co.uk/2010/05/13/ten_essential_freeware_mac_apps/

Jeg har faktisk 8 ud af de 10 - men dermed ikke sagt jeg bruger dem alle
jævnligt

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 15-05-10 18:17

Steen wrote:
> [...]
> http://www.reghardware.co.uk/2010/05/13/ten_essential_freeware_mac_apps/
>
> Jeg har faktisk 8 ud af de 10 - men dermed ikke sagt jeg bruger dem alle

Vi må vist konstatere sådan en liste afhænger meget af hvad man bruger
sin maskine til, ser jeg på mine egne behov ser listen cirka således ud:

Flash (Det må vist være en forglemmelse på den oprindelige liste)
Firefox (Jeg elsker de mange plugins, bare AdBlock plus er en gave)
Stuffit Expander (Genganger fra den oprindelige liste)
VLC (Genganger nummer to)
Pure FTPd Manager (Det gør det lettere og køre en lille FTP server)
Transmission (Fordi Bittorrent giver mig adgang til US motorsport)
Thunderbird (X-platform mail og newsprogram)
GIMP (Næsten Photoshop bare gratis)
MacNAME (Arcade spil emulator)
CombinePDF's (Super lille værktøj til PDF arbejde)

Og endelig en udgave af OpenOffice hvis man har de behov for hvorfor
sende kroner til Microsoft når det kan undgås.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-10 22:10

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote:

> Vi må vist konstatere sådan en liste afhænger meget af hvad man bruger
> sin maskine til, ser jeg på mine egne behov ser listen cirka således ud:
>
> Flash (Det må vist være en forglemmelse på den oprindelige liste)

nok fordi den følger med som standard ?

> Pure FTPd Manager (Det gør det lettere og køre en lille FTP server)

ikke noget den alm. bruger har brug for ?

> Transmission (Fordi Bittorrent giver mig adgang til US motorsport)

fy skamme :)

> GIMP (Næsten Photoshop bare gratis)

Nok er GiMP blevet bedre, men brugerfladen er hvad jeg vil kalde typisk
opensource ...

/thomas

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 15-05-10 23:07

Thomas von Hassel wrote:

> nok fordi den følger med som standard ?

Muligt - jeg må tilstå det er lidt tid siden jeg satte en ny Mac op

> ikke noget den alm. bruger har brug for ?

Nok ikke, men mange kunne sikkert havde glæde af let adgang til til
udvalgte områder af ens harddisk når man er på farten.

> fy skamme :)

Helt bestemt - jeg skammer mig meget. Men TV dækningen i DK er håbløs
når det gælder motorsport og lsær når vi taler US motorsport. Men også
motorsport der vises på kanaler tilgængelig i DK lider ofte af, at
kommentatorerne ikke når US ditto til sokkeholderne. Jeg er en synder.

> Nok er GiMP blevet bedre, men brugerfladen er hvad jeg vil kalde typisk
> opensource ...

LOL - det er en god beskrivelse. GIMP er ikke rigtig Mac og heller ikke
rigtig Windows, eller noget andet for den sags skyld. Det er dog stadig
et godt program og til prisen er der vist ingen konkurenter.

Mvh
Bruno

Fra : Steen

Dato : 15-05-10 23:13

> [...]
> motorsport der vises på kanaler tilgængelig i DK lider ofte af, at
> kommentatorerne ikke når US ditto til sokkeholderne. Jeg er en synder.

Hvad henter du af motorsport?
Jeg må indrømme af jeg selv har Transmission liggende, mest fordi der
var noget boksning jeg gerne ville se - men folk gider åbenbart ikke se
det samme som mig, for det ville tage en mindre krig at hente det ned

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 16-05-10 00:00

Steen wrote:
> Hvad henter du af motorsport?

Primært ALMS, GrandAm og Indycar. Både nye løb og tidligere afholdte.

> Jeg må indrømme af jeg selv har Transmission liggende, mest fordi der
> var noget boksning jeg gerne ville se - men folk gider åbenbart ikke se
> det samme som mig, for det ville tage en mindre krig at hente det ned

Det svinger meget hvor lang tid noget tager at hente. Noget kan tage
dage, men andet fås på minutter.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-05-10 09:57

> [...]
> motorsport der vises på kanaler tilgængelig i DK lider ofte af, at
> kommentatorerne ikke når US ditto til sokkeholderne. Jeg er en synder.

hvad er det du ser ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 15-05-10 23:10

> Nok er GiMP blevet bedre, men brugerfladen er hvad jeg vil kalde typisk
> opensource ...
> /thomas

Jeg har prøvet GIMP i flere omgange. Hver gang har jeg slettet
programmet i ren frustration, for det er fuldstændigt umuligt at gå til,
utroligt rodet og svært tilgængeligt. Det er sikkert nemmere, hvis man
vil sidde og læse manualen - men det har jeg nu ikke haft lyst til.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 16-05-10 12:43

writes:

> LOL - det er en god beskrivelse. GIMP er ikke rigtig Mac og heller
> ikke rigtig Windows, eller noget andet for den sags skyld. Det er dog
> stadig et godt program og til prisen er der vist ingen konkurenter.

Jeg kan efterhånden ikke huske, hvad jeg gav for Graphics Converter i
sin tid, også har jeg ovenikøbet fået en ekstra licens eller to i nogle
af de US$49 bundles jeg har købt gennem tiden.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
+++ATH