MPEG Streamklip giver MPEG-filer uden lyd ~
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-05-10 17:19

Jeg prøver for sjov at hive en VOB-fil fra min aldrende
harddisk-recorder ind i systemet, og MPEG Streamclip (nyeste beta der
virker under 10.6) kan sagtens indlæse DVD'en og lade mig navigere rundt
i VOB-filen, men mine forskellige forsøg på at gemme med "Convert
to"-varianterne giver en film uden lyd i Quicktime, men lyden er der
hvis jeg afspiller samme i VLC. Billedsiden er fin.

Jeg er ikke interesseret som sådan i at rode med konverteringer til
andre formater som mp4 eller lignende, bare at få en mpeg-fil. Evt med
en konverteret lydside, hvis nødvendigt - det tager ikke lang tid.

Nogen der kender tricket der får det til at virke?

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-10 17:33

> [...]
> en konverteret lydside, hvis nødvendigt - det tager ikke lang tid.
>
> Nogen der kender tricket der får det til at virke?

QuickTime Pro?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-05-10 17:55

Den 14/05/10 18.32, Morten Lind skrev:

> QuickTime Pro?

Jeg har købt Quicktime MPEG komponenten (ellers havde jeg vist slet ikke
kunne KØRE MPEG Stream clip, hvilket var hvorfor jeg ikke nævnte det :) ).

Andre gode forslag?

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-10 21:23

> Jeg har købt Quicktime MPEG komponenten (ellers havde jeg vist slet ikke
> kunne KØRE MPEG Stream clip, hvilket var hvorfor jeg ikke nævnte det :) ).
>
> Andre gode forslag?

Jamen, så må du meget undskylde - jeg er ikke klar over, om din indkøbte
komponent er det samme som QT Pro, men QT Pro er altså en temmilig
seriøs filmdims, så hvis du havde haft den, ville du ikke spørge

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-05-10 21:32

Den 14/05/10 22.22, Morten Lind skrev:

> Jamen, så må du meget undskylde - jeg er ikke klar over, om din indkøbte
> komponent er det samme som QT Pro, men QT Pro er altså en temmilig
> seriøs filmdims, så hvis du havde haft den, ville du ikke spørge

'Måske har jeg misforstået noget - det er set før (og når du svarer så
kort for hovedet er misforståelser jo grænsende til uundgåelige).

I gamle dage krævede filmredigering QuickTime Pro (og ikke-proen plagede
hele tiden). Det er ikke nødvendigt mere, og Playeren kan lave basal
redigering.

MPEG Streamclip kræver MPEG komponenten til Quicktime for at kunne køre,
og jeg troede det var den du talte om.

Nuvel, "temmelig seriøse filmdimser" lyder meget dyre, så det er vist
ikke den vej jeg skal (og hvis det nu bare er et flag der skal sættes et
skummelt sted?)

Andre forslag?

Fra : Morten Lind

Dato : 15-05-10 10:24

> 'Måske har jeg misforstået noget - det er set før (og når du svarer så
> kort for hovedet er misforståelser jo grænsende til uundgåelige).

Njaeh - du har nok mere styr på det, end jeg

> I gamle dage krævede filmredigering QuickTime Pro (og ikke-proen plagede
> hele tiden). Det er ikke nødvendigt mere, og Playeren kan lave basal
> redigering.

Ja, det er dét, jeg mener - basal redigering - men QT Pro har altså
nogle features, der rykker(tror jeg nok ).

> MPEG Streamclip kræver MPEG komponenten til Quicktime for at kunne køre,
> og jeg troede det var den du talte om.

Næ, du ved jo godt, jeg endnu ikke er på Mac OS X, 10.6...og dermed QT
X, så jeg aner intet om den dér streamingkomponent

> Nuvel, "temmelig seriøse filmdimser" lyder meget dyre, så det er vist
> ikke den vej jeg skal (og hvis det nu bare er et flag der skal sættes et
> skummelt sted?)
>
> Andre forslag?

Et lille udsnit af QuickTime Pros indstillingsmuligheder, hvis vi da
taler om det samme ....OBS: næsten 7MB! :

<http://homepage.mac.com/mortenlind/web-mappe/20100515-104218.mov>

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-05-10 10:56

Den 15/05/10 11.23, Morten Lind skrev:

> Et lille udsnit af QuickTime Pros indstillingsmuligheder, hvis vi da
> taler om det samme ....OBS: næsten 7MB! :
>
> <http://homepage.mac.com/mortenlind/web-mappe/20100515-104218.mov>

Jeg kan ikke se det hele og det jeg kan se kan ikke være på min skærm :)

Men det ser fancy ud!

Men er du ved at nå frem til at jeg bare skal smide DVD-filmen i en
email til dig og så ordner du det?

Fra : Morten Lind

Dato : 15-05-10 12:37

> Jeg kan ikke se det hele og det jeg kan se kan ikke være på min skærm :)

??...Øhh...??

> Men det ser fancy ud!

> Men er du ved at nå frem til at jeg bare skal smide DVD-filmen i en
> email til dig og så ordner du det?

Som jeg vist tidligere var inde på, er min erfaring uid den slags ikke
særlig eksisterende

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-05-10 14:09

Den 15/05/10 13.36, Morten Lind skrev:
> [...]

Min skærm er 1200x800 - din film er større end det.

> ??...Øhh...??

> Som jeg vist tidligere var inde på, er min erfaring uid den slags ikke
> særlig eksisterende

Pjat. Jeg sender dig fluks et par stykker.

Fra : Morten Lind

Dato : 15-05-10 16:06

> Min skærm er 1200x800 - din film er større end det.

Nåh ja - jeg glemte, at folk som sådan holder meget af
klapsammen-computere, det er jeg ked af, så vær så god:

<http://homepage.mac.com/mortenlind/web-mappe/20100515-104218_lille.mov>

Hvad forlanger du?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-05-10 17:28

Den 15/05/10 17.06, Morten Lind skrev:

> Hvad forlanger du?

Det var i spøg. Tror ikke din indbakke er glad for den slags mails på en
2-3 Gb :)

Men jeg har jo stadigvæk ikke fået løst mit problem. Øv. Nå, det
kommer nok lige pludselig en dag til mig.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-05-10 18:17

On 2010-05-15 18:27:36 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Men jeg har jo stadigvæk ikke fået løst mit problem. Øv. Nå, det
> kommer nok lige pludselig en dag til mig.

Kan du slet ikke importere optagelserne i iMovie, eller subsidiert
konvertere billederne og lyden hver for sig, og klippe det sammen i
iMovie.
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 15-05-10 19:28

Den 15/05/10 19.17, Niels Riis Ebbesen skrev:

> Kan du slet ikke importere optagelserne i iMovie, eller subsidiert
> konvertere billederne og lyden hver for sig, og klippe det sammen i iMovie.

Nøh, men jeg har den erfaring at iMovie er Quicktime med flødeskum på,
SAMT at jeg ikke skal begynde at skille den slags ting ad - der mangler
altid en skrue eller to, når jeg har samlet det igen.

Det KAN ikke passe at MPEG Streamclip ikke kan, men dokumentationen er
vist mere udviklernes egne, interne noter :(

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-05-10 20:30

On 2010-05-15 20:27:54 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Nøh, men jeg har den erfaring at iMovie er Quicktime med flødeskum på,
> SAMT at jeg ikke skal begynde at skille den slags ting ad - der mangler
> altid en skrue eller to, når jeg har samlet det igen.

Det er ikke min oplevelse, lydredigeringsmulighederne i iMovie er mildt
sagt temmelig begrænsede, så jeg gør hyppigt det, at jeg udskiller
lyden, og så eksporterer jeg lyden i "Del" funktionen, herefter
redigerer jeg lyden i Audacity, når lyden er pudset af, så importerer
jeg den i iMovie, hvor jeg forinden har klippet den udskildte lyd væk.
Og jeg har aldrig oplevet problemer med sync, billeder og lyd har altid
passet sammen til punkt og prikke.

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-10 17:01

On 2010-05-15 18:27:36 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Det var i spøg. Tror ikke din indbakke er glad for den slags mails på
> en 2-3 Gb :)
>
> Men jeg har jo stadigvæk ikke fået løst mit problem. Øv. Nå, det
> kommer nok lige pludselig en dag til mig.

Prøv evt at installere perian
http://perian.org/
den plejer at få quicktime ting til at fungere ( når f.eks lyden nu
ikke gør det..)
Efterfølgende kan du gemme som.. ( med lyd..) ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 16-05-10 20:16

Den 16/05/10 18.00, ecozyz skrev:

> [...]
> gør det..)
> Efterfølgende kan du gemme som.. ( med lyd..) ?

Jo, god plan, men jeg har allerede Perian installeret, så det kan
åbenbart ikke løse problemet.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, er problemet at Quicktime ikke kan
lide den AC3 lyd der er kommet fra DVD-skiven?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-05-10 20:20

> Jo, god plan, men jeg har allerede Perian installeret, så det kan
> åbenbart ikke løse problemet.
>
> Hvis jeg har forstået det rigtigt, er problemet at Quicktime ikke kan
> lide den AC3 lyd der er kommet fra DVD-skiven?

kan det være noget multikanals hejs som quicktime måske ikke kan greje ?

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 10:25

On 2010-05-16 21:20:28 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> kan det være noget multikanals hejs som quicktime måske ikke kan greje ?
>
> /thomas

enig.. mener at visse ac3 ting giver problemer..
den hurtigste måde at gøre noget ved dette er at bruge avidemux2_qt4,
der er lidt langhåret, men som dog har GUI.
Programmet er til at lave video+audio "om til andre formater"..
Herunder avi og mp4..
det er muligt at "kopiere" billede eller/og lyd.
I dit til fælde kan du nøjes med at kopiere video, og lave lyd om..
Når du har gjort det. Tror jeg det hele virker.
Fordelen ved dette lille program er at det kan arbejde med op til 1000
frames i sekundet..
Klarer altså en film på et par minutter..

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 16-05-10 23:33

On 2010-05-16 21:15:54 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Hvis jeg har forstået det rigtigt, er problemet at Quicktime ikke kan
> lide den AC3 lyd der er kommet fra DVD-skiven?

Der findes masser af små programmer, som grabbe film fra en DVD, og
lave dem om til DV (digital video), og DV kan importeres direkte til
iMovie eller afspilles med QuickTime.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-10 16:20

Den 17/05/10 00.32, Niels Riis Ebbesen skrev:

> Der findes masser af små programmer, som grabbe film fra en DVD, og lave
> dem om til DV (digital video), og DV kan importeres direkte til iMovie
> eller afspilles med QuickTime.

Jeg prøvede lige at lade EyeTV eksportere til iMovie. En 2 timers SD
film blev lige til 25 Gb. Jeg måtte lige blinke en ekstra gang.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-05-10 17:43

On 2010-05-17 17:19:39 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Jeg prøvede lige at lade EyeTV eksportere til iMovie. En 2 timers SD
> film blev lige til 25 Gb. Jeg måtte lige blinke en ekstra gang.

Hvis det er HD, så lyder det da ikke en gang voldsomt, når jeg
importerer de rå DV-filer fra mit videokamere, som kører standard
definition (768x576 pixel) så fylder en halv time knap 7 Gigabyte. Og
derfor er jeg storforbruger af meget store harddiske.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-10 18:25

> Jeg prøvede lige at lade EyeTV eksportere til iMovie. En 2 timers SD
> film blev lige til 25 Gb. Jeg måtte lige blinke en ekstra gang.

nu forstår du måske hvorfor mpeg4/h.264 er så populært ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 17-05-10 22:12

Den 17/05/10 19.24, Thomas von Hassel skrev:

> nu forstår du måske hvorfor mpeg4/h.264 er så populært ;)

Det vidste jeg da godt i forvejen.

Det undrede mig bare at EyeTV valgte DV som mellemformat i stedet for et
mere gængs og komprimeret format, men det er der sikkert en god grund til.

Resultatet blev iøvrigt ganske glimrende.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-05-10 22:16

> Det vidste jeg da godt i forvejen.
>
> Det undrede mig bare at EyeTV valgte DV som mellemformat i stedet for et
> mere gængs og komprimeret format, men det er der sikkert en god grund til.

du valgte jo iMovie ? .. men måske den vælger noget andet hvis det var
HD materiale ?

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-05-10 09:00

On 2010-05-17 19:24:40 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> nu forstår du måske hvorfor mpeg4/h.264 er så populært ;)

Det har fungeret ret godt med DV (digital video), for man optager jo på
DV-bånd som kan rumme en times video, og de koster kun 20 kroner, så
man bruger kun bådet en enkelt gang og gemmer de rå optagelser.

Og når man har klippet og redigeret en video helt færdig, så kører man
den tilbage til kameraet, og lagrer den på et nyt bånd i DV-formatet,
som er ukomprimeret og tabsfrit.

Det bliver først slemt, når jeg skal ha' et nyt videokamera, for der
produceres ikke nye kameraer med DV båndcasette, og når kameraet lagrer
optagelserne på harddisk eller hukommelseskort, så skal de jo lagres
enten på en harddisk eller DVD.

Fra : Franz Berliner

Dato : 18-05-10 16:53

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> produceres ikke nye kameraer med DV båndcasette, og når kameraet lagrer
> optagelserne på harddisk eller hukommelseskort, så skal de jo lagres

Harddiske er jo ikke ret dyre. Hvis du regner efter er jeg næsten sikker
på at du vil se at det vil være billigere at gemme alle optagelserne på
harddiske frem for på bånd til 20 kr. stykket Til gengæld kommer man
jo så hurtigt ud i at skulle tænke noget backup hvis man har det hele
samlet et sted.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 17-05-10 10:03

> Min skærm er 1200x800 - din film er større end det.

Prøv med æble - (æbletast+minustegn)
Et meget gammelt Mactrick, som virker i de fleste programmer:
Æble + gør større
Æble - gør mindre

- Mikael

Fra : Morten Lind

Dato : 15-05-10 13:23

> Jeg kan ikke se det hele og det jeg kan se kan ikke være på min skærm :)

Undskyld...<http://homepage.mac.com/mortenlind/web-mappe/20100515-104218
_lille.mov>

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-10 21:45

> Jamen, så må du meget undskylde - jeg er ikke klar over, om din indkøbte
> komponent er det samme som QT Pro, men QT Pro er altså en temmilig
> seriøs filmdims, så hvis du havde haft den, ville du ikke spørge

"pro" nøglen og "mpeg dekoderen" er to forskellige ting ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 14-05-10 19:09

> QuickTime Pro?

Jeg vil holde mig fra Quicktime Pro der er alt andet end imponerende når
man bevæger sig væk fra quicktime filer.

Jeg har en del mpeg filer der funger perfekt med VLC men som ikke har
lyd i hverken quicktime pro eller final cut pro, men det er vel også for
meget at forlange af en pro video pakke til 10 k ;0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-10 19:11

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> lyd i hverken quicktime pro eller final cut pro, men det er vel også for
> meget at forlange af en pro video pakke til 10 k ;0)

og hvor kommer de mpeg filer fra ? er det MPEG_TS eller MPEG_PS ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 15-05-10 10:09

> og hvor kommer de mpeg filer fra ? er det MPEG_TS eller MPEG_PS ?

jeg har flere kilder. I begge tilfælde er det windows baseret. Det ene
er et program der optager et camerafeed, det andet er en flash card
optager.

Er ikke klar over om det er det ene eller andet. Hvad er bedst. Altså
normalt får jeg vist ikke muligheden for at vælge MPEG_TS eler MPEG_PS
men deriomod mpeg2, mpeg4 etc.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 15-05-10 14:26

> [...]
>
> Er ikke klar over om det er det ene eller andet. Hvad er bedst. Altså
> normalt får jeg vist ikke muligheden for at vælge MPEG_TS eler MPEG_PS

min pointe var at bare fordi det er mpeg så er det ikke nødvendigvis er
det samme .... kan jo være at det er mpeg_ts og Final Cut kan sikkert
ikke æde det råt. I så fald kan det jo transcodes, f.eks. i MPEGSteam
clip.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-05-10 19:34

Den 14/05/10 20.09, jagge skrev:

> [...]
> lyd i hverken quicktime pro eller final cut pro, men det er vel også for
> meget at forlange af en pro video pakke til 10 k ;0)

MPEG er så vidt jeg har forstået mange ting, herunder med sjove codecs,
og hvis der er brugt et codec Apple aldrig har hørt om?

Bare et gæt :)

Fra : jagge

Dato : 15-05-10 10:12

> MPEG er så vidt jeg har forstået mange ting, herunder med sjove codecs,
> og hvis der er brugt et codec Apple aldrig har hørt om?
>
> Bare et gæt :)

Det har du nok ret i. Til Apples forsvar så er video bare en vanvittig
format jungle. Det er helt grotesk at der ikke er mere standardisering
men det kommer forhåbentlig når det bliver ligeså almindeligt at rode
med video som med billeder.

Jeg ville bare ønske at Apple havde en ambition om at være bedst til
video og kunne håndtere flest formater. Sådan er det langt fra. Det
"værste" eksempel er AVCHD som jo allerede har fået en stor udbredelse.
Det er i mine øjne grotest at Apple ikke har lavet en motor til den og
smidt den ud via en systemupdate. Som det er nu har jeg fat i toast
video player for at spille dem.

MVH

Jakob

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-05-10 10:36

On 2010-05-15 11:12:27 +0200, jagge@noname.invalid (jagge) said:

> [...]
> format jungle. Det er helt grotesk at der ikke er mere standardisering
> men det kommer forhåbentlig når det bliver ligeså almindeligt at rode

Tja... for efterhånden 12-14 år siden blev alle de store aktører enige
om en fælles standard som hedder DV (digital video), og den har faktisk
fungeret rigtig godt. Det gjorde bl.a. at videoredigeringsprogrammer
kun skulle kunne læse et format, jeg kan f.eks. optage en video med mit
Panasonic videokamera, og give båndet videre til en som har et SONY
videokamera og arbejder på en windåse, og han kan uden videre se og
indlæse mine optagelser.

Men efter indførelsen af HD og overgangen til harddiske og
hukommelseskort i videokameraerne, så har alle producenterne lavet
deres egne fil-formater, og for at det ikke skal være løgn, så har SONY
og Canon flere forskellige fil-formater, alt efter om det er konsum
eller proff. kameraer.

Så lige nu går det for alvor den gale vej...!

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 15-05-10 10:51

On 2010-05-14 20:34:14 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> MPEG er så vidt jeg har forstået mange ting, herunder med sjove codecs,
> og hvis der er brugt et codec Apple aldrig har hørt om?

Jeg har MPEG Streamclip Version 1.9.1 installeret, jeg har brugt det
til at konvertere fra .AVI til .DV, når jeg havde lavet videoklip med
mit stilbilledekamera, det gemmer nemlig filerne som .AVI, og det
format kunne ikke importeres til den version af iMovie, som jeg
tidligere brugte.

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-10 21:27

> [...]
> lyd i hverken quicktime pro eller final cut pro, men det er vel også for
> meget at forlange af en pro video pakke til 10 k ;0)

Sjovt - lige modsat min opfattelse, men jeg laver heller ikke "rigtig"
video

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-10 18:06

> [...]
> en konverteret lydside, hvis nødvendigt - det tager ikke lang tid.
>
> Nogen der kender tricket der får det til at virke?

kan du se hvordan lyden ligger i din VOB fil ? .. VLC eller mpeg
streamclip burde have en "info" dims.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-05-10 19:33

Den 14/05/10 19.06, Thomas von Hassel skrev:

> kan du se hvordan lyden ligger i din VOB fil ? .. VLC eller mpeg
> streamclip burde have en "info" dims.

VLC er blank i Ævle-I vinduet (det har jeg ikke set før - hmm).

Når jeg åbner DVD'en og MPEG Streamclip siger den arbejder på
VTS_01_1.VOB så er det Video Track 224, Audio Track 128 AC3 2/0.

Det står der også hvis jeg så gemmer dét uden yderligere dikkedarer og
læser det ind igen, eller hvis jeg bruger Convert To og læser ind igen.

Quicktime Player (den nye) siger kun noget om Format: MPEG2 Muxed.
(og den gamle player er vist ikke kommet med over på den nye maskine, suk)

Kan dét bruges til noget?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-10 19:36

> [...]
>
> Quicktime Player (den nye) siger kun noget om Format: MPEG2 Muxed.
> (og den gamle player er vist ikke kommet med over på den nye maskine, suk)

ja, lyden er AC3 ... du kan finde en AC3 decoder som quictime plugin ...
alterantivt burde Perian kunne klare det ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-05-10 20:33

Den 14/05/10 20.36, Thomas von Hassel skrev:

> ja, lyden er AC3 ... du kan finde en AC3 decoder som quictime plugin ...
> alterantivt burde Perian kunne klare det ..

Nå, så dét betyder også noget? Der kan man se.

Jeg HAR Perian installeret, så det kan åbenbart ikke bruges. Måske er
det derfor MPEG Streamclip kan afspille lyden?

Hvad skal man eksportere lyden som for at det vil virke? Og kan
Streamclip mon det? :D

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-10 21:44

> Nå, så dét betyder også noget? Der kan man se.

jep ...

> Jeg HAR Perian installeret, så det kan åbenbart ikke bruges. Måske er
> det derfor MPEG Streamclip kan afspille lyden?

der kan være mange muligheder ... mpeg er noget frygteligt rod ...

> Hvad skal man eksportere lyden som for at det vil virke? Og kan
> Streamclip mon det? :D

AAC ? .. steamclip burde kunne gøre det ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 14-05-10 21:31

> ja, lyden er AC3 ... du kan finde en AC3 decoder som quictime plugin ...
> alterantivt burde Perian kunne klare det ..
>

> /thomas

Quick Time X er _ikke_ det samme som Quick Time Pro(v. 7.6.6).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-05-10 21:44

> Quick Time X er _ikke_ det samme som Quick Time Pro(v. 7.6.6).

nej .... ok ... det ved jeg godt ... QuickTime Player 7 er bare det
navnet antyder.. en player .. den bruger QuickTime frameworket ligesom
Quicktime X .. dvs. plugins osv. er de samme uanset hvilket "player" du
bruger.

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 14-05-10 21:52

On 2010-05-14 18:18:39 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Nogen der kender tricket der får det til at virke?

Et skud i tågen kunne være, at du kan prøve at hente JES Deinterlancer,
den kan også konvertere mellem et hav af formater.

http://www.pure-mac.com/video.html#jesdeinterlacer