Lamdba sonde / Blyholdig benz
Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 01:26

Må man det eller brænder man lamdaen af ?

PE

Kort og måske enkel spørgsmål , fordi det meste Racefuel er faktisk
blyholdig , og har hørt om 3 afbrændte lamdaer i år ?

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 05:12

> PE
>
> Kort og måske enkel spørgsmål , fordi det meste Racefuel er faktisk
> blyholdig , og har hørt om 3 afbrændte lamdaer i år ?

Hej Per
De brænder ikke af, men der lægger sig et lag på dem så de med tiden
bliver dårligere.
Nu kan det godt være at du taler om wied.band sonder og dem tør jeg
ikke udtale mig om (der er en lille pumpe indbygget og jeg kan ikke
lige gennemskue om den kan klare det).
Hygge PD

Fra : Steen Gruby

Dato : 14-05-10 11:18

On Fri, 14 May 2010 06:11:38 +0200, "Poul Dam"
<pouldamhyggeadslhome.dk> wrote:

Hej Poul.

> [...]
>Nu kan det godt være at du taler om wied.band sonder og dem tør jeg
>ikke udtale mig om (der er en lille pumpe indbygget og jeg kan ikke

Jeg læste på et tidspunkt et skrift i hvilket levetiden på en Lambda
sonde, under indflydelse af forskellige brændstoftyper, var beskrevet.
Den kan jeg naturligvis ikke lige finde, men her er en anden artikel
der beskriver problemet; http://wbo2.com/lsu/lsu4.htm

Jeg mener at kunne huske noget om at med blyholdigt brændstof er vi
nede på en levetid på under 20 timer.

En anden god artikel om Lambda sonden findes her:
http://wbo2.com/lsu/lsuworks.htm

Jeg har købt sådan en: http://wbo2.com/3a1/default.htm
Sjovt legetøj

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 11:38

Ja der er garanteret tale om wideband , uden at være 100 % sikker for det er
dem vi bruger

Benzinen er 118 oktan Racefuel Sunoko

Ja det er da godt nok legetøj , bruger selv denne men som er bygget sammen
med en styrebox

http://www.dynojetwb2.com/Default.aspx

PE

Fra : Steen Gruby

Dato : 15-05-10 11:17

On Fri, 14 May 2010 12:38:14 +0200, "P.E." <x112kvik4u ( A )
dotcomprik . dk> wrote:

Hej PE.

>Ja det er da godt nok legetøj , bruger selv denne men som er bygget sammen
>med en styrebox
>
>http://www.dynojetwb2.com/Default.aspx

Den ser nu heller ikke kedelig ud

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 14-05-10 11:33

Poul Dam skrev:

> [...]
> Nu kan det godt være at du taler om wied.band sonder og dem tør jeg
> ikke udtale mig om (der er en lille pumpe indbygget og jeg kan ikke

Lambda!?
Er lambda sonder ikke også så langsomt reagerende at det virker
ubrugeligt til Emborgs brug?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 11:55

> Lambda!?
> Er lambda sonder ikke også så langsomt reagerende at det virker ubrugeligt
> [...]
Armand

Du har ganske ret , bare opvarmningen tager 7 sek og trækker en masse strøm

Vi bruger dem kun til at rulle dem ind med , og tit hører de rullefeltet til
, så vi kører ikke med dem fast monteret

Min computer kan man feks stille sådan at man sige feks max 11,5 og så kører
man eller ruller , så foreslår computeren ændringerne , det skal man gøre
2-3 gange netop fordi den er for langsom

PE

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 05:50

> ----------------------------------------------------------------------------------------------

Hej Armand
En bredbånd sonde virker utrolig hurtig.
Har en på min Bird, så jeg hele tiden kan
følge med i blandingen.
Den har nu kørt 49000km med fløjte
og den samme sonde, men jeg bruge
99oktan V-Power, som er blyfri.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 16:07

Så har jeg sku misforstået det med sonden , har altid hørt den som langsomt
, men det er måske kun opvarmningen der er langsom ?

PE

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 05:15

"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen
> Så har jeg sku misforstået det med sonden , har altid hørt den som
> langsomt , men det er måske kun opvarmningen der er langsom ?

> [...]
Hej Per
En sonde med varme, skal begynde at virke efter senest 60sek.
Når de er fine og helt ok, begynder de at virke efter ca.30sek.
Med hensyn til hurtigheden af visning, kan jeg da nem se
accelerationstilskudet.
Hygge PD CBR1100t

Fra : Armand

Dato : 18-05-10 13:27

Poul Dam skrev:

> [...]
> Når de er fine og helt ok, begynder de at virke efter ca.30sek.
> Med hensyn til hurtigheden af visning, kan jeg da nem se

- - - Men alligevel ikke under en kort 20-sekunders overhaling!?

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 14:14

On Tue, 18 May 2010 14:26:53 +0200, Armand wrote:

> - - - Men alligevel ikke under en kort 20-sekunders overhaling!?

Fuldt udslag på under ECU'ens samplingrate, dvs. udlæsning hver 1,5 sekund.
(ECU'en læser sansynligvis oftere).

Målt og set med GS-911 fra hexcode, så jo, lambdasonder reagerer
lynhurtigt. En lambdasonde er faktisk en miniature brændselscelle, og
brændselsceller reagerer prompte på "fuel starvation".

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08