ice.net registrering
Fra : blueocean

Dato : 13-05-10 11:56

Hej

I dag skulle jeg bruge mit ICe.net bredbånd som jeg bruge i båden, jeg
har ikke haft det tændt siden uge 7, så det er et stykke tid siden,
der habde jeg ikke nogen problemer.
I dag tilsluttede jeg så modemet til min PC i båden og koblede så op,
det tog en evighed, men op kom ikke den side som jeg forventede , op
kom en side med en tekst om at mit modem ikke var registreret hos dem,
og jeg skulle for at registrere modemet skulle jeg klikke på et de 2
links der var vist som et grafisk billede (dårligt), jeg valgte
ice.net og ikke energimidt, op kom en side hvor jeg skulle udfylde
modem type serienummer, navn og adesse hvilken forhandler jeg har købt
det hos, og sluttelig om det var altd ofte eller lidt. ??.

klik på send oplysningerne, dette gjorde jeg så og efter ca 5 min kom
et svar om at mit mdem nu var reistreret og der ville ½-2 timer for
jeg kunne se om registreringen var gået godt.
Samtidig skulle genstrate modemet efter ca ½ time.

men efter 3 timer fik jeg stadigvæk samme spørgsmål op, og nu mit
spørgsmål er der andre der har været ude for det samme, jeg har nemlig
ikke hørt noget eller fået noget på skrift fra dem. ej helle en mail.

Så nu virker det ikke og jeg har betalt for matrs, april maj
måned...............det er sgu for meget de bare gør sådan uden at
informere sine kunder... er der andre der oplevet det samme.

Gert

Fra : blueocean

Dato : 13-05-10 12:33

On 13 Maj, 19:56, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
> [...]
> måned...............det er sgu for meget de bare gør sådan uden at
> informere sine kunder... er der andre der oplevet det samme.

Her er så det svar man får. efter man udfyldt registreringen, men
dette gjorde jeg også i morges og det virker stadigvæk ikke, så jeg
ved ikke om man skal til at ringe dem ned imorgen.

Gert

Velkommen til ice.net
Tak for din Registrering.

Din registrering er nu blevet sendt til videre behandling.

Bemærk at der kan gå op til 2 timer, før end din registrering er
behandlet.

Genstart dit modem om ca. ½ - 1 time, så vil du se, om registreringen
er gennemført.

Vi undskylder ulejligheden og takker venligst på forhånd for
samarbejdet.

Med venlig hilsen
ICE Danmark A/S & EnergiMidt A/S

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 08:59

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> måned...............det er sgu for meget de bare gør sådan uden at
> informere sine kunder... er der andre der oplevet det samme.

Hej Gert,

ja - de lavede præcist det samme stunt med mig for et par måneder siden -
fuldstændigt uden varsel, virkede routeren ikke - og da det var en sen aften
på et sted hvor jeg havde hårdt brug for internetadgang var det noget af en
katastrofe. Jeg skrev efterfølgende et vredt brev til Icenet... som
kvitterede med bemærkningen "det er fordi vi ikke kan se at vi har
registreret din router" - og dét på trods at jeg har været kunde fra stort
set dag 1 da Icenet gik i luften. Efterfølgende korrespondance afslørede at
det var den ny ledelse som havde besluttet at det her er fremgangsmåden...
man afbryder eksisterende kunders forbindelse... hvorefter Icenet så
afventer at kunden reagerer... INGEN forudgående henvendelse - hverken pr.
brev eller mail - og det mener ledelsen er helt ok.

Og dette kommer så oveni deres totalt ændrede abonnementsbetingelser:
forudbetaling 3 måneder, begrænset datatrafik o.s.v.

Min respons har været at jeg øjeblikkeligt har opsagt mit abonnement hos
dem - for selv om jeg har været rigtigt glad for den fine dækning, så er der
grænser for hvad jeg vil stå model til - fra et firma som går den modsatte
vej af hvad alle andre normalt tænkende it/tele firmaer gør, nemlig at sætte
prisen ned, bedre kundepleje, samt større datarater m.h.t. up/download.
Kort og godt - Icenet har endnu engang indefor det sidste årstid formået at
udvise en storslået arrogance - trist.

venlig hilsen

JN

Fra : steffen skov

Dato : 14-05-10 09:28

Hej Gert
Det samme skete for mig. Jeg ville dog ikke udfylde siden med mine
oplysninger (man ved jo aldrig). Jeg ringede til IceNet og kom igennem til
en medarbejde med det samme. Han forklarede at de efter "omlægningen" ikke
havde tjek på deres abonnementer, derfor denne registrering. Han fik mit
modemnr. og straks var det registreret. Jeg har aldrig før oplevet en så
hurtig service hos et teleselskab. Ingen ventetid eller "tast 1" "Tast 3"
o.s.v..
At de så tillader sig at omlægge abonnementet til, efter min mening,
dårligere betingelser, er en anden snak. Jeg mener også, at dækningen er
blevet ringere?
Hilsen Steffen
---
"E`BAAD", Pd nr. 18, "Krogen" Århus

Fra : blueocean

Dato : 14-05-10 03:54

On 14 Maj, 10:27, "steffen skov" <Xssk...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> måned...............det er sgu for meget de bare gør sådan uden at
> informere sine kunder... er der andre der oplevet det samme.

Hej
Ja så lykkedes det at få forbindelse igen, men jeg måtte jo lige ringe
og brokke mig lidt, fortælle dem at det var nogle dårlige kunde
service tiltag de der havde gjort, jeg ved ikke om jeg vil opsige det,
men nu må vi se, hvis du sige at dækningen er blevet dårliger efter at
de har udmeldt at de ville øge dækningen er der jo inge grund til at
hjælpe dem med at være på markedet., så det må jeg teste på sommer
turen.

Tak for jeres indlæg, vi er ikke helt uenige.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 12:03

Før jeg læste om problemerne levede jeg i lykkelig uvidenhed om dette
problem, da jeg ikke har fået masten på endnu ... Jeg ringede derfor til dem
og en meget venlig servicemedarbejder kontrollerede om mit modem var
registreret - det var det ikke - men han fortalte, at det var det blevet nu
.... og gav iøvrigt samme forklaring på "fænomenet", men det var ikke hans
beslutning, så jeg "rystede bare på hovedet". Godt jeg ikke nåede at blive
lige så frustreret og vred som JN ... Jeg har jo lige anskaffet mig en
Procom antenne til netop ice.nets net ... Jeg håber så sandelig ikke
dækningen i Skandinavien er blevet ringere ... Nå, det må komme an på en
prøve i den kommende sæson ... Jeg venter på elektrikeren til at påmontere
de rigtige stik på kablerne.

Nu har jeg pådraget mig selv det tåbelige problem, at jeg ikke kan finde
230V strømforsyningen til GW35-routeren/modemet ... ;o( ... Rent selvmål(!),
I know ...

Er der en af Jer med forstand på de dele, der kan fortælle mig, hvad jeg
skal bruge? I bunden af modem'et står der: "Use specified adaptor only
(DC12V-2A)". Betyder det, at jeg bare kan se mig om efter sådan en adapter -
eller bør det være den, som følger med modem'et? Måske ice.net kan skaffe
en, selvom det ikke er en "normal reservedel" ...

Flemming Torp

> [...]
> hurtig service hos et teleselskab. Ingen ventetid eller "tast 1" "Tast 3"
SNIP

Fra : steffen skov

Dato : 14-05-10 12:17

Hej Flemming
Med de oplysninger, du skriver, bør du kunne sætte routeren til din
batteribank. Husk den rigtige pol-tilslutning og en sikring.
Hilsen Steffen, Århus

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 19:30

"Flemming Torp" <torpkanelbolle2rp.danmark> skrev i meddelelsen
> [...]
> adapter - eller bør det være den, som følger med modem'et? Måske ice.net
> kan skaffe en, selvom det ikke er en "normal reservedel" ...

Hej Flemming,

jeg har jo kørt med D35 routeren på båden og i de svenske skove. Du kan på
båden/i bilen blot tilslutte 12 V fra dine batterier (husk lige en sikring -
2A) - og m.h.t. 230 volt omformeren, så finder du bare en der kan levere 12
volt - 2 amp. og så er du rullende.

Venlig hilsen

JN

Fra : Ukendt

Dato : 15-05-10 08:14

Tak til Steffen og JN for svar. Det var jo nemt ... ...

Flemming Torp

Fra : HO

Dato : 15-05-10 10:42

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i en meddelelse

Hejsa
Den 2. januar havde jeg et indlæg om ICE.NET hvor i kunne se ændrede abb. og
regler.
Jeg har kæmpet en kamp for at opsige mit abb. siden november sidste år.
Grundet ændrede regler - blandt andet er man bundet i 6 mdr. - opsagde jeg
mit abb.
Jeg har fået mange rykker, jeg har ringet, mailet og sendt skriflig
opsigelser.
Men nu - her i maj ser det ud til de har fattet det.
Dækningen er også forringet.
De er simpel hen ikke værd at arbejde med mere, og frækt bare at opkræve 3
mdr. forud uden nogen varsel.
Det er nok mange med fast PBS betaling der ikke opdager ændringerne.
Det med modem ikke vil koble op, er fordi de ikke ved hvor meget du vil
snydes - lidt - mere - eller meget.
mvh
HO

Fra : HKN

Dato : 16-05-10 13:23

Undskyld topposteringen - men der er kommet så mange indlæg

Blot til orientering for dem som ikke allerede ved det, men ICE er en
såkaldt MVNO (Mobile Virtual Network Operator), dvs at de lejer sig ind på
et allerede eksisterende netværk - dem er der i DK 4 stks af (hvis vi tager
"3" med, selvom de kun tilbyder UMTS); TDC, Telenor, Telia og 3.
Den eneste måde ICE kan forringe deres dækning på, er hvis de skifter
leverandør - eksempelvis hvis de skifter fra TDC til Telia, som ikke dækker
DK lige så godt. Det kunne jo være fristende at konkludere at de har gjort
dette for at øge indtjeningen, da TDC klart er den dyreste at leje sig ind
hos når man har en begrænset kundemasse at tilbyde, som er tilfældet med
ICE.

Så der er nok heller ikke tvivl om at der har været rod i kundeforholdene.
En af måderne at fixe dette, er ved at bede om en registrering af det
enkelte modem/router, som tilslutter sig ICE.net, derved sikrer man sig at
den enkelte kunde betaler for det de får leveret. Uden at vide det (da jeg
ikke har ICE), så kan jeg forestille mig at de over tid vil have højere
betaling for de kunder der kører med en router, end for dem der blot har et
modem (router = bedre udnyttelse af båndbredde, da der kan være flere
maskiner på samme forbindelse samtidig).

Det er selvfølgelig fristende at vælge ICE, og jeg må da ærligt indrømme at
de også lå i mine egne overvejelser i lang tid, men jeg endte med at tegne
abonnement hos 3, alene af den årsag at jeg nok ikke kommer til de norske
havne så ofte som jeg kommer til danske og svenske. Og skulle det ske, ja så
kan jeg enten købe adgang på det lokale hot spot, eller betale for en evt
roaming (og så meget løber det heller ikke op i hvis det blot er et par
mails og et tjek af vejrmeldingen).
3's abonnement dækker DK og Sverige uden roaming afgifter.

Mvh
Henrik

Fra : HO

Dato : 16-05-10 15:12

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Undskyld topposteringen - men der er kommet så mange indlæg
>
> Blot til orientering for dem som ikke allerede ved det, men ICE er en
> såkaldt MVNO (Mobile Virtual Network Operator), dvs at de lejer sig ind på

ICE har deres eget net og master på 900 MHZ

> enkelte modem/router, som tilslutter sig ICE.net, derved sikrer man sig at
> den enkelte kunde betaler for det de får leveret. Uden at vide det (da jeg

Det er da kun fordi de har forringet abb. de har fået rod i systemet.

MVH
HO
som endelig er sluppet ud deres "fangarme"

Fra : HKN

Dato : 16-05-10 17:42

> ICE har deres eget net og master på 900 MHZ

Nej, der køres ikke bredbånd på 900mHz endnu - det kommer først med 4G, som
tidligst bliver lanceret i juni/juli af TDC, som de første. ICE kører på 450
mHz og har ikke deres egne master - det ville have krævet en licens, og da
alle licenserne er ejet af de nævnte udbydere, så er det ikke tilfældet.

Mvh
Henrik

Fra : HO

Dato : 16-05-10 22:44

> [...]
> på 450 mHz og har ikke deres egne master - det ville have krævet en
> licens, og da alle licenserne er ejet af de nævnte udbydere, så er det

sorry - mente også 450mHz
mvh
HO

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-10 22:50

On 16-05-2010 18:41, HKN wrote:
> [...]
> og har ikke deres egne master - det ville have krævet en licens, og da
> alle licenserne er ejet af de nævnte udbydere, så er det ikke tilfældet.

ICE.NET kører godt nok 450 MHz frekvenser som de har købt, eller
EnergiMidt gjorde som ejer ICE.NET. De har deres eget net, sammen med
Nordisk Mobiltelefon.

GSM kører på 900 MHz, samt 1800 MHZ og i USA 1900 MHz. De samme
frekvenser som UMTS (såkaldt 3G).

Link: http://ing.dk/artikel/71919-3g-paa-nmt-frekvenser-i-danmark

/Casper

Fra : SørenH

Dato : 17-05-10 19:24

Re en hel masse

Jeg skal ikke forsvare ICE.net, og forstå at frustrationerne står i kø
hos nogen af Jer, - især hvis/når de ikke vil slippe tidligere kunder.
Men:

Da NMT-450 til bredbånd blev lanceret var konceptet at alle var eens, og
der blev derfor ikke lavet en ordentlig database med entydig sammenhæng
mellem modem-ID og Bruger.
Det valgte de så at løse på den kluntede måde med at lukke af og
dirigere til hjemmesiden hvor man så skulle bekræfte sin registrering.
Jeg oplevede - som de fleste andre - at det var på plads indenfor et par
timer, men det ville ha klædt dem med en lille tak-for-hjælpen gave,
feks. en uges gratis opkobling.

At de - ved salg og omorganisering - vælger at differentiere
abonnementerne kan man vel ikke forbyde dem, der er da ingen garanti for
at en abonnementstype gælder til evig tid, men igen var de lidt kluntede
i deres info om dette til gamle kunder.
Jeg mener stadig at 199kr/md. med 5GB/30dg. på fuld speed kan konkurrere
med "3" m.fl. på grund af den bedre dækning, og på grund af muligheden
for at tilslutte ekstern antenne, - i masten (Procomm), eller på
sommerhusskorstenen i et yderområde(gitterantenne).

Jeg har haft fat i dem for at få defineret præcis hvad de mener med
5GB/30dage, - er det pr kalendermåned eller fra d.d. og 30 dage bagud,
men har ikke fået klart svar endnu. Til gengæld skriver de at de er i
fuld sving for at sikre større kapacitet i nettet, og det må vi så håbe,
for til tider falder båndbredden om aftenen og i weekenden, hvor flest
er på.

Endelig en lille positiv forbrugeroplysning:
Hvis man har en win7-bærbar kan man installere et lille gratis (100%)
program som hedder Connectify.
Det omdanner ens bærbare til et access-punkt som andre bærbare
(mac/XP/Linux osv) og smartphones med wifi mm. kan tilslutte sig hvis
man giver dem det password man opretter sammen med navnet på sit nye
lokale access-punkt.
Det er pærelet at sætte op, og virker sammen med alle slags forbindelser
fra ens bærbare (wifi til et andet access-punkt, fast netkabel eller
bredbåndsmodem). Jeg har brugt det nu i et par måneder, hvor konen er på
med sin mac, og et par venner var på med smartphones, og jeg synes det
er det bedste program jeg har mødt i årevis.
Man behøver altså ikke mere investere i en trådløs router til at dele en
forbindelse over!
Og som vi plejer at skrive her i gruppen: Jeg har ikke aktier i det
(amerikanske) foretagende, som i øvrigt tjener deres penge på avancerede
kommunikationssystemer til US mili. og blot udviklede dette i irritation
over ikke at kunne nøjes med at købe een net-adgang på hotellerne når de
var ude på opgaver.
http://www.connectify.me/

SørenH
s/y Marie af Næstved

Fra : Kent Friis

Dato : 17-05-10 19:33

Den Mon, 17 May 2010 20:23:36 +0200 skrev SørenH:

> [...]
> (mac/XP/Linux osv) og smartphones med wifi mm. kan tilslutte sig hvis
> man giver dem det password man opretter sammen med navnet på sit nye

Og hvis man har XP eller nyere (eller ældre, hvis der er drivere til
WiFi), behøver man ikke downloade noget, men kan sætte det op direkte
i OS'et - dog skal man bruge "Ad-Hoc", som kun supporterer 11 mbit,
men til deling af en trådløs internet-forbindelse er det vel rigeligt.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 19:56

SørenH wrote:
> [...]
> lokale access-punkt.
>SNIP
> Man behøver altså ikke mere investere i en trådløs router til at

Hej Søren, tak for lidt "positivt" ... Det lyder rigtig smart ...
meeennn:
Hvorfor var det så lige, at jeg fik investeret i deres GW-35 router
?

Flemming Torp

Fra : SørenH

Dato : 17-05-10 20:20

Flemming Torp skrev:

> Hej Søren, tak for lidt "positivt" ... Det lyder rigtig smart ... meeennn:
> Hvorfor var det så lige, at jeg fik investeret i deres GW-35 router ?

> [...]

Bad luck Flemming

Og til Kent:
Helt klart, men det er en "adhoc" som skal konfigureres, og det er lidt
mere langhåret for almindelige forbrugere.
Det fine ved Connectify er, at opsætning er superlet (for alle!) på den
værts-bærbare som har forbindelsen mod nettet.
Man finder på et navn (Marolle hos mig sæføli når båden hedder Marie) og
et password for brugerne (WPA2 i øvrigt), og brugerne ser så Marolle på
deres wifi-liste som et hvilketsomhelst andet net.

Mvh
SørenH
s/y Marie af Næstved

Fra : Kent Friis

Dato : 17-05-10 20:22

Den Mon, 17 May 2010 21:19:52 +0200 skrev SørenH:

> [...]
> et password for brugerne (WPA2 i øvrigt), og brugerne ser så Marolle på
> deres wifi-liste som et hvilketsomhelst andet net.

Forudsætter det ikke at driveren kan køre AP-mode? Det er det mig bekendt
de færreste Windows drivere der kan.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : SørenH

Dato : 17-05-10 20:46

Kent Friis skrev:

> Forudsætter det ikke at driveren kan køre AP-mode? Det er det mig bekendt
> de færreste Windows drivere der kan.
>
> Mvh
> Kent

Rødderne derovre skriver at alle win7-certificerede kort kan køre
AP-mode. Se:
http://www.connectify.me/docs/supportedcards.html
hilsen
SørenH
s/y Marie af Næstved

Fra : Kent Friis

Dato : 17-05-10 20:59

Den Mon, 17 May 2010 21:46:15 +0200 skrev SørenH:

> Rødderne derovre skriver at alle win7-certificerede kort kan køre
> AP-mode. Se:
> http://www.connectify.me/docs/supportedcards.html

Underligt. Det tyder på at det er et krav for Windows 7 certificeringen
at kortet skal kunne køre AP-mode, så ville man da forvente at Windows 7
også kan, uden ekstra programmer.

Mvh
Kent
--