Billigste sted at købe dæk?
Fra : Thomas Andersen

Dato : 13-05-10 09:08

Hej
Jeg skal bruge et bagdæk Michelin Pilot Road 2 190/50-17.
MC butikkerne tager over kr.2000 for det. Forestil dig lige at skulle
betale kr.8000 for nye sutter til bilen - nej vel.

Dækket kan købes i Tyskland for DKK 1250 incl levering på
http://mcdaekonline.dk/

Men de oplyser ikke om det er på lager og hvornår det evt leveret. Man skal
også lave en kontooverførsel til firmaet.

Er det et troværdigt sted at handle?
Erfaringer?

Hvor køber jeg ellers dækket billigst? Malmø?

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Brian Sørup

Dato : 13-05-10 09:24

"Thomas Andersen" <thomas@andersen.invalid> skrev i meddelelsen
> Er det et troværdigt sted at handle?
> Erfaringer?

Jeg har handlet der masser af gange uden problemer, både med MC-dæk og
personvogns-dæk.
De leveres typisk med DPD
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Armand

Dato : 13-05-10 10:56

Thomas Andersen skrev:
> [...]
>
> Er det et troværdigt sted at handle?
> Erfaringer?
>
> Hvor køber jeg ellers dækket billigst? Malmø?

M&P: mandp.co.uk har stedse tilbud på sæt(!) til under 1.500,-!
Forsendelsen koster en rund hund oveni!
Check it out!

--
Armand.

Fra : Ann-Rikka og Jon Søg~

Dato : 14-05-10 10:29

">>

> M&P: mandp.co.uk har stedse tilbud på sæt(!) til under 1.500,-!
> Forsendelsen koster en rund hund oveni!
> Check it out!
>
> --
> Armand.

xxxxxxxxxx

Har I helt glemt "reifenversand.com"??

--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard

Fra : Ole Mogensen

Dato : 13-05-10 16:30

On 13-05-2010 10:07, Thomas Andersen wrote:
> [...]
>
> Er det et troværdigt sted at handle?
> Erfaringer?
>
> Hvor køber jeg ellers dækket billigst? Malmø?

Jeg har lige købt dæk, BT45, hos mcdækonline til levering hos
Triumphcity, fik email med track and trace (GLS).

Ca. 1450- for for og bagdæk.

Ingen problemer.

Ole Mogensen

Fra : Thomas Andersen

Dato : 15-05-10 00:20

On Thu, 13 May 2010 17:30:24 +0200, Ole Mogensen wrote:

> Jeg har lige købt dæk, BT45, hos mcdækonline

Hvor lang tid gik der til du modtog dækkene?

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Ole Mogensen

Dato : 15-05-10 00:51

On 15-05-2010 01:20, Thomas Andersen wrote:

> Hvor lang tid gik der til du modtog dækkene?

Knap en uge.

Ole Mogensen

Fra : Veset

Dato : 14-05-10 07:58
Fra : Richard

Dato : 14-05-10 02:36

Alt. check spanske Rodamoto, levering 3-5 dage, svarer hurtigt på
forespørgsler (på engelsk):

http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/OfertasProductos.aspx

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 14-05-10 11:34

Richard skrev:
> Alt. check spanske Rodamoto, levering 3-5 dage, svarer hurtigt på
> forespørgsler (på engelsk):
>
> http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/OfertasProductos.aspx

Rodamotor er en af de helt store spammere, så dé fortjener at blive
ignoreret IMO :-|

--
Armand.

Fra : Thomas Andersen

Dato : 15-05-10 00:11

On Fri, 14 May 2010 01:36:13 -0700 (PDT), Richard wrote:

> http://www.rodamoto.es/OnLine/IN/OfertasProductos.aspx

DKK 1.042

hvem bruger de som fragtfirma?
og får man en troværdig leveringsdato og mulighed for at fortryde hvis den
er måneder?

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Richard

Dato : 14-05-10 14:28

On 14 Maj, 12:34, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> Richard skrev:> Alt. check spanske Rodamoto, levering 3-5 dage, svarer hurtigt på

> Rodamotor er en af de helt store spammere, så dé fortjener at blive
> ignoreret IMO :-|
Spammere? – har du selv modtaget spam fra dem? – sikker på det ikke er
spammerer, der blot har misbrugt Rodamotors navn?

I efteråret leverede Rodamotor mig bl.a. et ME2, som Metzeler ikke
længere fører i DK, og som de sædvanlige tyske dækfimaer ikke kunne
bekræfte leveringstid på. Efter jeg modtog dækkene, har jeg ikke
modtaget en eneste uopfordret mail fra Rodamotor...

Tror du ikke, du forveksler dem med andre, Armand?

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Armand

Dato : 15-05-10 18:10

Richard skrev:
> [...]
> modtaget en eneste uopfordret mail fra Rodamotor...
>
> Tror du ikke, du forveksler dem med andre, Armand?

Nix!
Og jeg aner ikke hvor jeg har pådraget mig deres opmærksomhed
Nu ryger de automatisk i filter her hos mig, så jeg har ingen anelse om
hvorvidt at deres evindelige skriveri har aftaget.

--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 15-05-10 07:30

On 15 Maj, 01:10, Thomas Andersen <tho...@andersen.invalid> wrote:

> DKK 1.042
>
> hvem bruger de som fragtfirma?

DHL

> og får man en troværdig leveringsdato og mulighed for at fortryde hvis den
> er måneder?

Aner det ikke, spørg dem selv, i mit tilfælde afsendte Rodamoto
dækkene dagen efter, inden de nåede at sende en leveringsdato. Den
kunne jeg se i deres ordresystem et par dage efter, og dækkene var
fremme efter ca. en uge fra ordre.

Hvis du vil have dækkene samme dag, så køb dem dog lokalt, hvis de
ellers sælges herhjemme

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : N/A

Dato : 15-05-10 18:10

Fra : N/A

Dato : 15-05-10 18:10

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 14-05-10 10:20

Thomas Andersen <thomas@andersen.invalid> writes:

> Hvor køber jeg ellers dækket billigst? Malmø?

Jeg plejer at handle hos reifenversand.com. De skriver også på deres
website om dækket er på lager.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Thomas Andersen

Dato : 15-05-10 00:17

On Fri, 14 May 2010 11:19:41 +0200, Jacob Bunk Nielsen wrote:

> Jeg plejer at handle hos reifenversand.com. De skriver også på deres
> website om dækket er på lager.

Ja det savnede jeg også hos de andre.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 15-05-10 00:31

Thomas Andersen <thomas@andersen.invalid> writes:

> Ja det savnede jeg også hos de andre.
> Hvem bruger de som fragtfirma?

DPD

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Martin Sørensen

Dato : 16-05-10 23:22

> [...]
> betale kr.8000 for nye sutter til bilen - nej vel.
> Dækket kan købes i Tyskland for DKK 1250 incl levering på

Nu er dette godtnok ikke et svar til Thomas, men jeg har et spørgsmål
jeg syntes passede ind i denne tråd.

Når i køber dæk, f.eks. fra Tyskland, monterer i dem så selv, eller
betaler i nogen for at gøre det? Sidste gang endte jeg med blot at købe
dækkene ved den lokale forhandler da det ikke kunne betale sig ifht. den
pris de ville have for at montere dæk der ikke var deres egne..

Da jeg ikke lige har en dækmaskine stående i lejligheden vil jeg nødig
selv rode med det. :)

Mvh. Martin Sørensen

Fra : Anders Majland

Dato : 17-05-10 08:05

> Når i køber dæk, f.eks. fra Tyskland, monterer i dem så selv, eller
> betaler i nogen for at gøre det?

Monterer dem selv - De par hundrede jeg har ofret på dækjen har rigeligt
tjent sig ind på de ca 15 dæk jeg har monteret med dem

> Sidste gang endte jeg med blot at købe dækkene ved den lokale forhandler
> da det ikke kunne betale sig ifht. den pris de ville have for at montere
> dæk der ikke var deres egne..

Klart det nemmeste, og klart at det de ikke tjener på salg af dækkene skal
hentes på monteringen. Men der er nogen der tilbyder at montere mc'dæk på
løse hjul til få hundrede pr hjul

> Da jeg ikke lige har en dækmaskine stående i lejligheden vil jeg nødig
> selv rode med det. :)

Har jeg heller ikke, men 3 gode dækjern ... Jeg har også nogle fælgskånere,
men den bruger jeg normalt ikke. Men en kammerat har brugt dem nogle gange
og sidst også her. Han er lidt mere hør over sine guld eloxerede fælge end
jeg er over de alu farvede og lettere skrammede jeg kører på ...

/A

Fra : Thomas Andersen

Dato : 17-05-10 12:55

On Mon, 17 May 2010 00:22:14 +0200, Martin Sørensen wrote:

> Når i køber dæk, f.eks. fra Tyskland, monterer i dem så selv, eller
> betaler i nogen for at gøre det?

Tyskerne har også sørget for at de kan monteres/balanceres for ca kr.100 i
dk
http://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=1123

Så hvis den danske forhandler ikke gider at arbejde for en timeløn på
500-1000 så lad det blive hans eget problem og find en anden.

Hvis man på professionelle maskiner kan skifte og afballancere 6 rene hjul
i timen og tager kr.110 pr hjul, så omsættes der kr.660 i timen, hvilket er
kr.4.884 på en 7,4 timers arbejdsdag, og en månedsløn på kr.107.448 ved en
22 dages arbejdsmåned og en årsløn på kr.1.289.376.

Så er maskinerne, lokalerne og et markedsføringswebsite også betalt

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 17-05-10 17:06

> Tyskerne har også sørget for at de kan monteres/balanceres for ca kr.100 i
> dk
> http://ssl.delti.com/cgi-bin/stationssuche.pl?dsco=1123

Tak for linket - så fandt jeg ud af at F.I. Auto i Herlev skifter dæk
for 75-100DKK per dæk, og det er inden for gåafstand fra hvor jeg bor.
Den pris kan man næsten ikke klage over.

Mvh. Martin Sørensen

Fra : Thomas Andersen

Dato : 17-05-10 14:37

Tak for gode input. Men hvem af firmaerne respekterer så at de skal sende
varerne momsfrit når man angiver sit CVR nummer?

--
Hilsen Thomas Andersen

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-05-10 15:09

> Tak for gode input. Men hvem af firmaerne respekterer så at de skal sende
> varerne momsfrit når man angiver sit CVR nummer?

Hvorfor vil du slippe for den lave tyske moms ?
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F

Fra : Anders Majland

Dato : 18-05-10 07:34

> Hvorfor vil du slippe for den lave tyske moms ?

Medmindre det er fordi du mangler omsætning på dit cvr nummer giver det ikke
mening .... Så vil du jo skulle sælge dækkee med dansk moms til dig selv.

/A

Fra : Kasper Nordal Lund

Dato : 17-05-10 20:25

Jeg har før brugt triumpcity både til indkøb og montering og har været
meget tilfreds. De sælger og monterer også selvom det ikke er Triumph :)

http://www.triumphcity.dk/udst_daek.html