Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Macro objektiv
Fra : Elmer Fjort

Dato : 13-05-10 15:19

En kollega viste mig et fantastisk flot billed han havde lavet med et
Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo objektiv.

Findes sådan et til Nikon eller er der andre firmaer der laver dem til
Nikon?

Det med autofocus skal jeg nok ikke regne med, men hvad med manuelle
obejtiver?

Elmer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-05-10 16:29

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen
> Findes sådan et til Nikon eller er der andre firmaer der laver dem
> til Nikon?

Det er der vist flere, der gør - Tamron har et par fremragende macro
objektiver f.x.:

Tamron SP AF60mm F/2.0 Di II LD [IF] Macro 1:1 (N)

- www.kamerashop.dk har den på lager til Nikon - men det er der sikkert
også andre, der har

Dit spørgsmål hører i øvrigt til i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Jan

Fra : Steffen

Dato : 13-05-10 17:26

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> wrote:

> Det er der vist flere, der gør - Tamron har et par fremragende macro
> objektiver f.x.:
>
> Tamron SP AF60mm F/2.0 Di II LD [IF] Macro 1:1 (N)
>
> Jan

Det der er specielt ved Canon objektivet er, at det har st stort et
udtræk at det kan lave en 5X forstørrelse. Det har jeg ikke kunnet finde
andre der kan.

Hvis man vil op i den type forstørrelse, så skal man normalt overveje at
bruge en bælg.

mvh
steffen

Fra : Skovsgaard

Dato : 13-05-10 10:10

On 13 Maj, 17:28, "Jan Vestergaard" <j...@jve.invalid> wrote:

> [...]
> også andre, der har
>
> Dit spørgsmål hører i øvrigt til i news:dk.fritid.foto.indkoeb

Så vidt jeg ved er Canon de eneste der har et decideret makro objektiv
der kan lave x5 forstørrelser. Men prøv evt. at se på www.fotomalia.dk,
der de sidste par dage har skrevet om makro med mere end 1:1 via bælg
og omvendt 50mm objektiv.

Hilsen
Søren

Fra : Hans Chr. Sørensen

Dato : 14-05-10 08:19

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nikon?
>
> Det med autofocus skal jeg nok ikke regne med, men hvad med manuelle

Så vidt jeg ved findes der ikke lignende til Nikon.

Fra : Jens G

Dato : 14-05-10 10:04

On Thu, 13 May 2010 16:19:07 +0200, "Elmer Fjort"
<whoknows@whocares.dk> wrote:

> [...]
>Nikon?
>
>Det med autofocus skal jeg nok ikke regne med, men hvad med manuelle

Som Steffen skrev, så skal du nok have noget bælg for at få ekstrem
macro til Nikon.

Prøv en søgning på bellow nikon på Ebay.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 14-05-10 10:43

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i en meddelelse

> Som Steffen skrev, så skal du nok have noget bælg for at få ekstrem
> macro til Nikon.
>
> Prøv en søgning på bellow nikon på Ebay.

Det må jeg prøve, men øv for en løsning.

Elmer