MS Windows
briani 27239
Hjælp: problemer med trådløst net via win ~
Fra : Per Riis

Dato : 13-05-10 10:01

Min kammerat har opgraderet til win7, nu er hans eget trådløse net pludselig
væk og iflg ham logger han på nettet via et andet trådløst net.

Hvordan kommer han tilbage på sit eget??? Hans kæreste, som kører på samme
net, virker stadig. Hun bruger så XP, kan det ha betydning, at han er på via
win7?

Og ja, de har ikke samme ip-nummer, det er tjekket via myip.dk

Per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 13-05-10 12:43

Control panel | Network and Sharing Center | Connect to a network.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Per Riis

Dato : 13-05-10 14:47

> Control panel | Network and Sharing Center | Connect to a network.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

det var så ikke nok, han kan ikke se sit eget net, så måske det ikke er
installeret? Hvordan gør man så det?

Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 13-05-10 16:19

"Per Riis" <denrigtigefotograf@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> det var så ikke nok, han kan ikke se sit eget net, så måske det ikke
> er installeret? Hvordan gør man så det?
> Per

Prøv evt. at spørge i gruppen

- den handler om trådløst netværk, så der sidder nok nogle kloge hoveder
på området, og kigger med.

Jan

Fra : Torben \(8381 Tilst\~

Dato : 13-05-10 19:37

> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse

> det var så ikke nok, han kan ikke se sit eget net, så måske det ikke er
> installeret? Hvordan gør man så det?
>
> Per

Skjult SSID ?

/Torben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-05-10 00:17

Disconnect fra den han er forbundet til. Det burde få Windows til at
vise alle indenfor rækkevidde.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Thu, 13 May 2010 15:47:16 +0200, "Per Riis"

Fra : Per Riis

Dato : 15-05-10 13:15

> Disconnect fra den han er forbundet til. Det burde få Windows til at
> vise alle indenfor rækkevidde.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

også selv om de er skjulte?

Per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-10 14:42

Selvfølgelig ikke, men der har ikke været nævnt noget om at SSID var
skjult og hvis det var havde OP nok nævnt det.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 15 May 2010 14:14:40 +0200, "Per Riis"

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-10 14:51

Hvis din kammerat skulle have skjult SSID skal han ind igennem:
Control Panel\Network and Internet\Manage Wireless Networks
og manuelt tilføje det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Per Riis

Dato : 15-05-10 19:40

> Hvis din kammerat skulle have skjult SSID skal han ind igennem:
> Control Panel\Network and Internet\Manage Wireless Networks
> og manuelt tilføje det.

ok, men så skal han vel også kende navnet på den, men det kan han vel finde
hos kæresten?

Per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-05-10 23:34

Hvis han har skjult SSID burde han vel kunne huske hvad han satte det
til, men ellers kan han spørge kæresten.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sat, 15 May 2010 20:40:26 +0200, "Per Riis"

Fra : Per Riis

Dato : 16-05-10 11:17

> Hvis han har skjult SSID burde han vel kunne huske hvad han satte det
> til, men ellers kan han spørge kæresten.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Problemet er, at det fik han en anden kammerat til, som åbenbart ikke kan
huske det.

Nå men vi må se på det. Han vil også ha hans ps3 på det net nu.

Per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-05-10 15:34

Ellers gå ind i routerens setup og se hvad der står.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Sun, 16 May 2010 12:16:46 +0200, "Per Riis"

Fra : Per Riis

Dato : 17-05-10 16:49

> Ellers gå ind i routerens setup og se hvad der står.

det er forsøgt, men den anmoder om et password.

Per

Fra : J

Dato : 17-05-10 16:55

"Per Riis" <denrigtigefotograf@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
>>
> det er forsøgt, men den anmoder om et password.
>
> Per

Det skal du bare indtaste.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 17-05-10 19:12

hvis det er default password'et står det i manualen (sikkert 1234)
Hvis han har ændret det og ikke kan huske det skal Routeren resettes
til standard opsætningen (se manualen).

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 17 May 2010 17:48:40 +0200, "Per Riis"