det er sgu smart! Aldi igen...
Fra : N Dude

Dato : 11-05-10 21:40

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_20/OFF03.SHTML

Man skal bare ikke forvente, at den passer til gamle diske.Det er nok kun
fra 200gb og op, at man har tilpasset stikkene. Jeg har selv lavet een
sådanne dims i min hd recorder, så jeg kan skifte diske ud, og jeg fandt da
hurtigt ud af, at det var langt fra alle diske, jeg havde liggende, som
kunne bruges.

Jeg er ikke engang sikker på, at alle producenter er enige om stik
layout....

Fra : Max

Dato : 11-05-10 21:48

Hej N Dude

> Jeg er ikke engang sikker på, at alle producenter er enige om stik
> layout....

Så køb dog en med løse stik.

Max

Fra : N Dude

Dato : 12-05-10 00:16

Max wrote.:

> Så køb dog en med løse stik.

Det hjælper da ikke på de 50+ diske, jeg allerede har liggende?!

Iøvrigt køber jeg ikke løse diske mere, udelukkende esata som dem i aldi.

Fra : Max

Dato : 12-05-10 09:54

Hej N Dude

> Det hjælper da ikke på de 50+ diske, jeg allerede har liggende?!

Det var docken du skulle købe med løse stik.

--
Mvh Max

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-05-10 21:57

Den 11/05/10 22.39, N Dude skrev:
> [...]
> hurtigt ud af, at det var langt fra alle diske, jeg havde liggende, som

Det er til SATA-diske, ikke PATA.

> Jeg er ikke engang sikker på, at alle producenter er enige om stik
> layout....

SATA? Jojo.

Fra : N Dude

Dato : 12-05-10 00:21

Thorbjørn Ravn Andersen wrote.:

> Det er til SATA-diske, ikke PATA.

Så er det jo ikke " All in one hdd docking"!!

Der bliver stadig solgt og produceret en hel del ATA drev...

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-05-10 00:32

Den 12/05/10 01.21, N Dude skrev:

> Så er det jo ikke " All in one hdd docking"!!

Pga stikkets udformining og manglende standardiserede placering er det
umuligt at lave "plop-i" til PATA.

> Der bliver stadig solgt og produceret en hel del ATA drev...

Ubetinget. De passer bare ikke ind i det her koncept.

Fra : Max

Dato : 13-05-10 07:54

Hej N Dude

> Så er det jo ikke " All in one hdd docking"!!

Det skriver de jo heller ikke.

Max

Fra : N Dude

Dato : 13-05-10 20:27

Max wrote.:

> Det skriver de jo heller ikke.

Nåh!!!!??

www.synoptik.dk

http://www.louisnielsen.dk

www.BrilleHuset.dk

www.Thiele.dk

Bare et beskedent udvalg, vælg selv den nærmeste!

Fra : N Dude

Dato : 13-05-10 20:33

N Dude wrote.:

>Det skriver de jo heller ikke.
> Nåh!!!!??

Hov, glemte at få disse med:

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_20/BIG03.HTM

www.MaxErSguDaStæreblindMand.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-05-10 20:41

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Hov, glemte at få disse med:
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_20/BIG03.HTM
>
> www.MaxErSguDaStæreblindMand.dk

Jeg savner stadig et svar på, hvorfor nogen mener, at den kun kan bruges til
sata diske? Det står der intet om nogen steder, men tværtimod som anført
foroven.

Kurt

Fra : N Dude

Dato : 14-05-10 04:44

Kurt B. Andersen wrote.:

> Jeg savner stadig et svar på, hvorfor nogen mener, at den kun kan
> bruges til sata diske? Det står der intet om nogen steder, men
> tværtimod som anført foroven.

det har jeg faktisk svaret på. Ingen standard!

Fra : Max

Dato : 13-05-10 20:47

Hej N Dude

> www.MaxErSguDaStæreblindMand.dk

Er det dit domæne ?

Prøv at kikke her

http://www.sandcastle.dk/artikler/Aldi.jpg

Max

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-05-10 21:18

N Dude wrote:

> Hov, glemte at få disse med:
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_20/BIG03.HTM

Mon ikke "All in 1" dækker Flashkortlæser og USB-hub foruden en
dockingstation til en underforstået harddisk-type???

/Lars

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-05-10 22:56

N Dude skrev:

>Bare et beskedent udvalg, vælg selv den nærmeste!

Hvornår er en "Alt-i-en *kortlæser* (CF/SD/XD/TF/MS) " blevet til en " All
in one hdd docking" ?

_du_ har selv linkene til stedet som _du_ med fordel kan besøge

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-05-10 23:19

Ivan V. Klattrup skrev:

> _du_ har selv linkene til stedet som _du_ med
> fordel kan besøge

Aldis link fortæller ikke ret meget, det er faktisk
ret dårlig information de giver.

Jeg har søgt på varen ude i verden, og har fundet
væsentligt bedre oplysninger - dem kunne Aldi lige
så give videre, men det skider de på

Hvorfor giver Aldi ikke alle oplysninger om varen,
og hvorfor skal jeg købe den i Aldi?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-05-10 23:21

Allan Vebel skrev:

>Aldis link fortæller ikke ret meget,

Det var optikerlinkene han kunne bruge

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Allan Vebel

Dato : 13-05-10 23:29

Ivan V. Klattrup skrev:

> Det var optikerlinkene han kunne bruge

Nu kommer vi vist lidt ud på overdrevet - jeg
prøver faktisk at være seriøs - og så kommer
du med sådan noget.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 13-05-10 23:37

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvornår er en "Alt-i-en *kortlæser* (CF/SD/XD/TF/MS) " blevet til en " All
> in one hdd docking" ?

Det blev den i det øjeblik, at fabrikanten skrev det på den. Se dog på
billedet af den. Der står det med store bogstaver printet ind i den. Hint:
Se oven over kortlæserhullerne.

Kurt

Fra : N Dude

Dato : 14-05-10 04:49

Ivan V. Klattrup wrote.:

> Hvornår er en "Alt-i-en *kortlæser* (CF/SD/XD/TF/MS) " blevet til en
> " All in one hdd docking" ?

Er du osse snotdum?!

Kig på billedet, der str tydeligt på SELVE produktet ALL in 1 HDD docking

HDD betyder Hard Disc Drive!

http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_20/BIG03.HTM

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 06:29

N Dude skrev:

> Er du osse snotdum?!
>
> Kig på billedet, der str tydeligt på SELVE produktet ALL in 1 HDD docking
>
> HDD betyder Hard Disc Drive!
>
> http://www.aldi.dk/OFFER_DK_MI/OFFER_20/BIG03.HTM

Det er da også helt klart en "All in 1", indeholder USB hub, kortlæser,
e-sate port og harddisk docking så hvad er der galt i det

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 16-05-10 11:36

N Dude skrev:

>Kig på billedet,

Så må du jo blive endnu mere skuffet når harddiskene ikke medfølger,
billedet er udelukkende et modelfoto og kan ikke bruges til en skid.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 12-05-10 07:08

=?ISO-8859-15?Q?Thorbj=F8rn_Ravn_Andersen?= <nospam0002@gmail.com>
crashed Echelon writing news:4be9c4b2$0$275$14726298@news.sunsite.dk:

> Det er til SATA-diske, ikke PATA.

Hvordan kan du konkludere at det KUN er SATA.

Hvis man nu er lidt halvsmart så google man "all in 1 hdd docking" og
kigger lidt på billed resultaterne.

Og pudsigt nok du 100% nøjagtige produkter op.
Bl.a. http://kortlink.dk/szprice/7rs3 som viser lidt flere billeder.
Her er 3. billede vældig interessant da du får lov til at kigge ned i
stikkene, og her ser man der er plads til 2 diske i dockingen, 1x PATA og
1x SATA.

Her er et andet billede:
http://www.nikingstore.com/product/09080012/idesata.jpg

Ergo må vi konkludere, at der ikke 100% kan konkluderes noget om Aldis
produkt. Der er chancer for at produktet er lig de mange andre man kan
google, men der kan også være tale om special fabrikat.

--
Bjarke Andersen

Fra : N Dude

Dato : 12-05-10 14:57

Bjarke Andersen wrote.:

> Ergo må vi konkludere, at der ikke 100% kan konkluderes noget om Aldis
> produkt. Der er chancer for at produktet er lig de mange andre man kan
> google, men der kan også være tale om special fabrikat.

Det er nemlig korrekt, og så er det, som jeg siger, desværre kun de nyere og
større ATA der kan bruges, fordi det er de eneste, man er bare lidt enige
om layoutet. Det kom som et forslag til ATA 6 men Maxtor sagde nej. Først i
ATA 7 er det blevet aktuelt, *uden* dog at være en del af standarden.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-05-10 15:27

Den 12/05/10 08.08, Bjarke Andersen skrev:

> [...]
> Her er 3. billede vældig interessant da du får lov til at kigge ned i
> stikkene, og her ser man der er plads til 2 diske i dockingen, 1x PATA og

Der kan man se.

Så tager jeg jo nok fejl, og den kan det hele.

Er der nogen der køber den Aldi har og ser efter?

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-05-10 23:04

Thorbjørn Ravn Andersen skrev:

> Er der nogen der køber den Aldi har og
> ser efter?

Jeg var i vores lokale Aldi i formiddag, her
står et aflåst bur med den slags varer.

Jeg kiggede grundigt i buret, men kunne ikke
lige få øje på varen. Der var kun en enkelt
kassemedarbejder til stede, han pillede bare
næse, i stedet for at spørge mig om jeg havde
brug for hjælp.

Efter 10 minutter kørte jeg igen - her er ingen
hjælp at hente.

Efterfølgende var jeg på Aldis hjemmeside, men
det er åbenbart ikke en webshop, og man kan
ikke engang kontakte dem

Fra : Rado

Dato : 12-05-10 23:19

On Thu, 13 May 2010 00:03:34 +0200, "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote:

>Jeg kiggede grundigt i buret, men kunne ikke
>lige få øje på varen.

Det er også først i næste uge de har den...

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-05-10 23:44

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> [...]
> hjælp at hente.
>
> Efterfølgende var jeg på Aldis hjemmeside, men
> det er åbenbart ikke en webshop, og man kan

Tilbuddet er først i næste uge, og de dage hvor tilbuddet kører har de dem
typisk stående i nærheden af kassen. Først efterfølgende ryger de ned i det
aflåste bur.

Kurt

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 13-05-10 02:33

Allan Vebel skrev:

>Efterfølgende var jeg på Aldis hjemmeside,

http://klattrup.dk/misc/aldi.png

måske et besøg hos Synoptik kan hjælpe

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : N Dude

Dato : 13-05-10 07:11

Allan Vebel wrote.:

> Jeg kiggede grundigt i buret, men kunne ikke
> lige få øje på varen. Der var kun en enkelt

Det er også først den 19. !

Aldi har *aldrig* her i nyere tid sat onsdagsaktuelle varer frem før tid,
det vil jeg lægge hovedet på blokken for. Bestyren får så meget ballade,
hvis de får bare en eneste klage over det. Der var engang hvor den slags var
meget normalt, og hvor personalet ragede varene til sig selv først. Den
slags er totalt forbudt i Aldi, men forekommer fx stadig i Fakta.

Fra : Rado

Dato : 13-05-10 18:39

On Thu, 13 May 2010 08:10:53 +0200, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>meget normalt, og hvor personalet ragede varene til sig selv først. Den
>slags er totalt forbudt i Aldi, men forekommer fx stadig i Fakta.

Til gengæld tager Fakta som regel så mange hjem af varerne at der er
nok til alle.

Fra : N Dude

Dato : 13-05-10 07:06

Thorbjørn Ravn Andersen wrote.:

> Er der nogen der køber den Aldi har og ser efter?

Jeg køberALT usb grej i Aldi, så jeg skal nok finde den! Desværre fandt jeg
ikke den sidste netværks Usb dims nogen steder overhovedet ...

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-05-10 21:50

N Dude wrote:

> Jeg køberALT usb grej i Aldi, så jeg skal nok finde den! Desværre fandt jeg
> ikke den sidste netværks Usb dims nogen steder overhovedet ...

Så der er derfra ophidselsen over den dockingstation stammer fra. Et
objekt mere til samlingen????

/Lars

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-05-10 22:39

N Dude skrev:

> Man skal bare ikke forvente, at den passer
> til gamle diske.Det er nok kun fra 200gb og
> op, at man har tilpasset stikkene.

Den passer til alle sata-diske, uanset størrelse.

Jeg bruger selv en

http://www.logilink.org/showproduct/QP0002.htm

til daglig til mine kunder - den kan læse alt, hvis
ellers harddisken kan læses på normal vis.

> Jeg er ikke engang sikker på, at alle producenter
> er enige om stik layout....

Sata er sata - det er der ingen forskel på.

Du kan naturligvis ikke sætte en pata-disk i den.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-05-10 23:48

> [...]
> ellers harddisken kan læses på normal vis.

> Sata er sata - det er der ingen forskel på.
>
> Du kan naturligvis ikke sætte en pata-disk i den.

Hvordan når I frem til, at det kun er sata diske? Jeg synes ikke, at det er
beskrevet noget sted, at det kun er sata.

Kurt

Fra : N Dude

Dato : 12-05-10 00:22

Allan Vebel wrote.:

> Du kan naturligvis ikke sætte en pata-disk i den.

Det er da ikke naturligt, når produktet hedder "ALL in one"!

Fra : Hauge

Dato : 16-05-10 11:50

N Dude skrev:
> Det er da ikke naturligt, når produktet hedder "ALL in one"!

Skal den så også kunne tage 8", 5.25", RLL og andre gamle størrelser og
formater og selvfølgelig SCSI, før du mener den lever op til det de
skriver?

Altså hele listen på denne side?
http://en.wikipedia.org/wiki/Hard_disk_drive

Velkommen til nutiden og denne verden.

/Hauge

Fra : N Dude

Dato : 16-05-10 13:29

Hauge wrote.:

> Skal den så også kunne tage 8", 5.25", RLL og andre gamle størrelser
> og formater og selvfølgelig SCSI, før du mener den lever op til det de
> [...]

Ja, din fantasiverden. ATA er *GÆLDENDE* standard og alle drev er til salg i
butikkerne?!
Selv nye MB understøtter ATA100

Kom dog med noget ordentligt akademisk modstand og ikke alt de tynde snot

Fra : Henning

Dato : 16-05-10 13:53

On Sun, 16 May 2010 14:29:00 +0200, "N Dude" <invalid@invalid.invalid>
wrote:

> [...]
>Selv nye MB understøtter ATA100
>
>Kom dog med noget ordentligt akademisk modstand og ikke alt de tynde snot

Det mener du ikke SCSI er? Hvad med SAS?

Fra : Hauge

Dato : 16-05-10 13:57

Henning skrev:
> Det mener du ikke SCSI er? Hvad med SAS?

Schh, ikke ødelægge værdenen bag de nedrullede gardiner..

Mvh Hauge

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-05-10 21:15

N Dude wrote:
> [...]
> kunne bruges.
>
> Jeg er ikke engang sikker på, at alle producenter er enige om stik

Har set anoncen og synes dockingstationen er både dyr og kluntet i
forhold til den gode gamle ZOLID USB-diskcontroller som Aldi solgte for
nogle år siden. - Den er nemlig "All-in-one" når de gælder ATA og
SATA-diske og er ikke låst til layout på stikkene som det antydes i
andre indlæg i tråden..

/Lars