Kan jeg bruge en anden opplader til min Le~
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 11-05-10 20:36

Hej

Så har jeg lige ENDNU et spørgsmål jeg håber I kan hjælpe med.

Laderen til HTC's Legend består af "Standard micro-USB(5-pin micro-USB
2.0)" samt et net-stik til 230V som dette USB-stik kan sidde i.

Jeg har glemt mit opladerkabel på arbejde, men tænker om jeg uden
problemer kan bruge min oplader til mit bluetooth-headset. Det består af
samme type micro-USB men jeg er kun 90% sikker på at jeg kan bruge det
uden at skade min tlf. Der står at outputtet er på 5V - 500mA.

Hvad siger I? Ville I turde oplade med dette stik?

Mvh
Anders

Fra : Hauge

Dato : 11-05-10 20:47

Anders T. Nielsen skrev:
> Hvad siger I? Ville I turde oplade med dette stik?

Ja, 100% sikkert.

Mvh Hauge

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 11-05-10 22:47

Den 11-05-2010 21:46, Hauge skrev:

> Ja, 100% sikkert.
>
> Mvh Hauge

Mange tak for svaret

Mvh
Anders

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-05-10 02:30

Den 11-05-2010 21:36, Anders T. Nielsen skrev:
> Hvad siger I? Ville I turde oplade med dette stik?

Jeg ville ikke have det store problem. Dog hvis jeg var lidt usikker på,
om adaptoren var istand til at levere dobbelt styrke (Det er der nogle
der gør, for at kunne lade hurtigere) ville jeg kun lade den via PC'en,
hvis det er muligt at pille kablet ud af netstikket, og derefter bare
have et almindeligt USB stik i den anden ende.

Men siger specifikationerne på netadaptoren til headsettet 500mA, så er
der INGEN problemer, det er den strømstyrke ALLE USB baserede enheder må
forvente at få i hovedet.

- Chano Andersen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-05-10 09:43

Chano Andersen skrev:

> Men siger specifikationerne på netadaptoren til headsettet 500mA, så
> er der INGEN problemer, det er den strømstyrke ALLE USB baserede
> enheder må forvente at få i hovedet.

bare for at være pedantisk: du får ikke smidt strømstyrken i hovedet,
men spændingen. Strømstyrken laver du selv, ud fra din ladetilstand

finn

Fra : Chano Andersen

Dato : 18-05-10 18:41

Den 12-05-2010 10:43, Cykelsmeden skrev:

> bare for at være pedantisk: du får ikke smidt strømstyrken i hovedet,
> men spændingen. Strømstyrken laver du selv, ud fra din ladetilstand

Sandt, men der kan være fejl i ladekredsen, så den trækker mere end den
kan klare. Det vil ikke være muligt på en strømforsyning begrænset til
500mA, mens en der f.eks. kan levere 1A vil kunne brænde ladekredsen af.

Man kan så altid diskutere om ikke det er en fabrikationsfejl, men det
bliver svært at få den fixet på garantien, hvis man har brugt en anden
strømforsyning end den medleverede...

- Chano Andersen

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 12-05-10 18:59

Tak for hjælpen til alle:)

Har i dag fået min rigtige oplader tilbage, og der står på den at den
har et output på 5V - 1A, så den anden oplader er vel bare langsommere
om at lade op, og det må være eneste ulempe?

Mvh
Anders

Fra : Christen Fihl

Dato : 12-05-10 21:44

Hvis din telefon aldrig bruger mere end fx. 300mA, så er der ingen
forskel på om strømforsyningen kan levere 0.5 eller 1 A

Ligesom...
I huset her får jeg den samme lysudbytte ud af pærerne hvadenten der max
kan trækkes 10 eller 13A gennem sikringerne.
Og min bil kan køre lige så hurtigt her i byen, som naboens Mercedes

Christen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-05-10 14:52

On 12 Maj, 22:43, "Christen Fihl"
<look_at_HSPascal.fihl....@nospam.plz> wrote:
> Hvis din telefon aldrig bruger mere end fx. 300mA, så er der ingen
> forskel på om strømforsyningen kan levere 0.5 eller 1 A

Det kan du så i den grad tro der er!

Legend bruger utroligt meget strøm... Jeg havde tilsluttet den usb
stikket, hvor telefonen kom op og sagde at der ikke var mere strøm og
USB laderen ikke kan følge med strømforbruget, og derfor sagde den at
jeg skulle tilslutte til netadabteren.. Det gjorde jeg så, og i de
førse par timer havde den ikke ladet meget på telefonen...
Jeg var ret overrasket over strømforbruget... selv efter ca. en uges
forbrug og flere opladninger kunne man jo ikke engang høre netradio i
1,5time før telefonen var død

Fra : Hauge

Dato : 13-05-10 07:44

Bjarke Hansen skrev:

> Det kan du så i den grad tro der er!

Læs hvad du svarer på ;)

Mvh Hauge

Fra : Cykelsmeden

Dato : 13-05-10 09:50

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> Jeg var ret overrasket over strømforbruget... selv efter ca. en uges
> forbrug og flere opladninger kunne man jo ikke engang høre netradio i

det tyder mere på at du trænger til nyt batteri!

finn

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-05-10 10:26

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> Jeg var ret overrasket over strømforbruget... selv efter ca. en uges
> forbrug og flere opladninger kunne man jo ikke engang høre netradio i

Der er vist noget med at en mac kun kan usb lade under visse
omstændigheder (siger en kollega, der har mac) Kunne det være forklaring på
dit problem?

Fra : N/A

Dato : 13-05-10 12:32

Fra : N/A

Dato : 13-05-10 07:44

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-05-10 03:04

On 13 Maj, 10:50, "Cykelsmeden" <Cykelsme...@her.dk> wrote:
> 1,5time før telefonen var død
>
> det tyder mere på at du trænger til nyt batteri!

Et nyt batteri, på en næsten helt ny telefon?

Det er vist meget normalt at de moderne batterier skal oplades flere
gange, før de opnår fuld styrke... Men det havde den den jo også efter
en ca. uge var den blevet ladet op flere gange.

Det føltes at man skulle hænge sig op af et USB kabel hvis man ville
bruge telefonen...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-05-10 03:05

On 13 Maj, 08:43, Hauge <ha...@CUTsmart-tech.dk> wrote:

> Læs hvad du svarer på ;)

Det gjorde jeg da også, der skulle nok bare have stået. Du kan tro
legend bruger mere end 300mA... Jeg fangede godt pointen, men ville
bare lige tilføje at legend bruger meget batteri hvis telefonen bruges.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-05-10 04:49

On 13 Maj, 11:25, Ole Larsen <olenos...@nospam.dk> wrote:

> Der er vist noget med at en mac kun kan usb lade under visse
> omstændigheder (siger en kollega, der har mac) Kunne det være forklaring på
> dit problem?

Jeg ved ikke helt hvad du mener? Men en legend lader med det samme den
sættes i en usb port.... til gengæld min sony ericsson W768i kræver
mange gange man installere drivere osv før den vil lade via en usb
port (med mindre man sikkert har en adabter der cutter
dataforbindelsen så den ikke kan snakke med usb enheden)

Nu har jeg heller ikke noget problem, solgte telefonen...

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-05-10 12:32

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
> dataforbindelsen så den ikke kan snakke med usb enheden)
>
> Nu har jeg heller ikke noget problem, solgte telefonen...

Jeg mener at en mac, som jeg forstod kollegaen, kun sendte strøm nok ud
i usb når den kørte aktivt