FM-sender til iPhone
Fra : Steen

Dato : 11-05-10 12:40

Overvejer at skrotte CD'er i bilen, og bruge en FM-sender via min iPhone.
Nogen der har gjort sig nogle erfaringer mht. det?
Frekvenser, gode/dårlige indkøb, priser etc.

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-10 12:50

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Overvejer at skrotte CD'er i bilen, og bruge en FM-sender via min iPhone.
> Nogen der har gjort sig nogle erfaringer mht. det?
> Frekvenser, gode/dårlige indkøb, priser etc.

vær forberedt på at bruge en masse tid på at skifte frekvens efterhånden
som du bevæger dig rundt i landskabet ... eller bruge en masse tid på at
finde ledige frekvenser som er gode i større områder ...

Og lydkvaliteten er heller ikke fantastisk.

Hvis du har mulighed for det så køb en radio med AUX indgang ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-10 12:56

> [...]
>
> Og lydkvaliteten er heller ikke fantastisk.
>
> Hvis du har mulighed for det så køb en radio med AUX indgang ...

Men hvis du absolut vil køre FM sender så køb fra griffintechnology ....
har selv haft en iTrip og en RoadTrip.

Faktisk har jeg nok en RoadTrip liggende som jeg aldrig bruger hvis det
var noget ... ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-10 12:57

> [...]
> har selv haft en iTrip og en RoadTrip.
>
> Faktisk har jeg nok en RoadTrip liggende som jeg aldrig bruger hvis det

sorry, en AutoPilot har jeg liggende:

http://www.griffintechnology.com/products/itripautopilot

Fra : Steen

Dato : 11-05-10 16:28

In article <1jibypt.gptvoj6fnmtyN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> sorry, en AutoPilot har jeg liggende:
>
> http://www.griffintechnology.com/products/itripautopilot

Jooo...hvis prisen er jydsk, kan jeg da forsøge mig med den

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-10 16:57

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jooo...hvis prisen er jydsk, kan jeg da forsøge mig med den

400 ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 11-05-10 18:24

In article <1jic9ko.16l218itpo5sgN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> 400 ?
>
> /thomas

Kan godt være jeg skulle satse på en aux-indgang i stedet

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-05-10 18:36

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Kan godt være jeg skulle satse på en aux-indgang i stedet

enig .. men det er halv pris ;)

/thomas

Fra : Steen

Dato : 08-06-10 12:23

In article <1jibybx.q1mnx7ysaqiuN%thomas@elements.dk>,
thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> Og lydkvaliteten er heller ikke fantastisk.

Du har ret. Jeg har lige lånt en Griffin iTrip på en tur til Århus.
Lyden er mildest talt "flad"

--

Steen
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-10 12:32

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Du har ret. Jeg har lige lånt en Griffin iTrip på en tur til Århus.
> Lyden er mildest talt "flad"

80% af hvad jeg hørte i bilen var podcasts .. til det er det ganske ok.

/thomas

Fra : Steen

Dato : 08-06-10 15:45

> 80% af hvad jeg hørte i bilen var podcasts .. til det er det ganske ok.
>
> /thomas

Ja, lidt snak er fint - hvis jeg skulle høre P1 derhjemme, så ville det
heller ikke røre mig, om det var i mono eller stereo
--
Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-05-10 16:25

Den 11/05/10 13.40, Steen skrev:
> Overvejer at skrotte CD'er i bilen, og bruge en FM-sender via min iPhone.

Hvis du på nogen mulig måde kan, så få en kabelforbindelse til en
lydindgang.

FM-sendere er ret følsomme for lidt af hvert.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-05-10 11:29

> vær forberedt på at bruge en masse tid på at skifte frekvens efterhånden
> som du bevæger dig rundt i landskabet ... eller bruge en masse tid på at
> finde ledige frekvenser som er gode i større områder ...

Jeg plejer at folde antennen på bilen ind, så reduceres modtageevnen
ganske betragteligt, og det er muligt at anvende stort set samtlige
frekvenser.

--
Thomas Bjorn Andersen - Quis custodiet ipsos custodes?
+++ATH

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-10 11:38

Thomas Bjorn Andersen <thomas@gen-v.net> wrote:

> Jeg plejer at folde antennen på bilen ind, så reduceres modtageevnen
> ganske betragteligt, og det er muligt at anvende stort set samtlige
> frekvenser.

jep, det trick har jeg også brugt .. bare svært når antennen er en
"hajfinnne" ....

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-05-10 15:25

Den 12/05/10 12.37, Thomas von Hassel skrev:
> jep, det trick har jeg også brugt .. bare svært når antennen er en
> "hajfinnne" ....

Kan du ikke pakke bilen ind i sølvpapir så?

Fra : Morten Lind

Dato : 12-05-10 15:44

> jep, det trick har jeg også brugt .. bare svært når antennen er en
> "hajfinnne" ....

> /thomas

Hæ...køb en billigere bil

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-10 15:50

> Hæ...køb en billigere bil

jeg købte bil efter det faktum at jeg kørte mellem 50 og 60.000 km pr år
..... :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 12-05-10 16:00

> jeg købte bil efter det faktum at jeg kørte mellem 50 og 60.000 km pr år
> .... :)
>
> /thomas

Forståeligt , men hvad i Helvede laver du dog så meget på vejene?
Sikke en spildtid, umiddelbart(?)...

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-10 17:54

> Forståeligt , men hvad i Helvede laver du dog så meget på vejene?
> Sikke en spildtid, umiddelbart(?)...

lavede ... jeg var kørende tekniker .. Herning, Odense, Vejle, Aalborg,
Aarhusområdet + et par ture til sjælland et par gange om mdr.

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 12-05-10 20:24

> lavede ... jeg var kørende tekniker .. Herning, Odense, Vejle, Aalborg,
> Aarhusområdet + et par ture til sjælland et par gange om mdr.

> /thomas

Stakkel - godt, det er overstået, hva´?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-05-10 20:52

> Stakkel - godt, det er overstået, hva´?

både og ... jeg kan da cykle på arbejde nu :)

/thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-05-10 11:58

http://phone-tuning.com/iphone-car-kits/