Ny processor - fejl?
Fra : Bagle

Dato : 05-08-01 12:45

Hej gutter,

Jeg har lige modtaget et nyt bundkort (Asus A7V 133 Raid) med en Athlon
Thunderbird 1.4 Gigahertz CPU. Sagen er at når jeg booter så viser den kun
1050 Mhz under processor type.. Er jeg blevet taget på røven eller er der
noget jeg har glemt at stille?

Takker
-Bagle

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 05-08-01 13:05

"Bagle" <bagle@raggy.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 1050 Mhz under processor type.. Er jeg blevet taget på røven eller er der

Du kører vist kun 100 MHz på bussen (100 * 10,5 = 1050 mens 133*10,5 =
1396,5 ~ 1400). På mit bundkort (MSI K7T Turbo) skal det rettes med en
jumper. Jeg ved ikke om dit har en tilsvarende jumper, eller om det kan
rettes i BIOS. Tjek manualen.

/Anders.

Fra : Ryne

Dato : 05-08-01 16:53

Du skal selv stille FSB speed i bios til 133 mhz, (har selv haft det samme
kort)

Fra : Bagle

Dato : 05-08-01 19:03

Det har jeg gjort nu både på kortet og i bios'en og der står nu ganske
rigtigt 1400 Mhz : )
Men nu står jeg med et andet problem, når jeg starter op er den begyndt at
bippe. Nogen gange bipper den lige 3 gange og så slukker. Andre gange
slukker den ikke men bipper stadig 3 gange. Og den er også begyndt at bippe
3 bip pause 4 bip puase 1 bip.. Men starter alligevel op i Windows som om
intet er sket.. Det eneste jeg har sat til lige nu er en HD, Ram og et
grafikkort... Nogen bud?

Findes der også et sted hvor jeg kan se hvad de bip betyder? Kan ikke lige
finde noget i manualen...

-Bagle

Fra : Madsen

Dato : 05-08-01 20:48

"Bagle" <bagle@raggy.dk> skrev:

> Findes der også et sted hvor jeg kan se hvad de bip betyder? Kan ikke lige
> finde noget i manualen...

Det kommer vist lidt an på hvilken fabrikat af BIOS-chip der sidder på
bundkortet, men prøv evt. at tjekke her:
<http://www.bioscentral.com/> Ude til højre kan du vælge BIOS-chip
under "BIOS-Beep-Codes"

Måske du også kan finde noget her:
<http://www.clickx3.com/images/POST%20Errors_1.html>

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Jonny Jensen

Dato : 06-08-01 16:15

> [...]
> 3 bip pause 4 bip puase 1 bip.. Men starter alligevel op i Windows som om
> intet er sket.. Det eneste jeg har sat til lige nu er en HD, Ram og et

Inde på www.asus.com er der en FAQ til alle bundkort, find dit bundkort
derinde. Nederst i FAQ'en står der forklaret hvad de forskellige bip-koder
betyder...

Jonny.