Oplås iPhone fra 3
Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-05-10 21:06

Er der nogen i denne gruppe der har erfaringer med oplåsning af iPhone
fra 3?

På 3.dk kan man læse at det tager op til 2 arbejdsdage!! Det tyder jo
på, at den formular man sender ind skal godkendes manuelt inden
oplåsning aktiveres via iTunes.

Men en ting er jo hvad de skriver...

--
Mvh Martin

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-05-10 21:10

Martin Bredthauer <spam@talentmedia.dk> wrote:

> [...]
>
> På 3.dk kan man læse at det tager op til 2 arbejdsdage!! Det tyder jo
> på, at den formular man sender ind skal godkendes manuelt inden

kun via Telia ... der ringer man bare ind og så tager det et par
minutter.

Hvorfor er det et problem at det tager et par dage .. what's the rush ?

/thoms

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-05-10 21:17

> Hvorfor er det et problem at det tager et par dage .. what's the rush ?

Problemet er, at mit tlf.nummer flytter teleselskab i morgen. Nu har jeg
gået og glædet mig til denne dag, og så i 11,999. time kommer jeg i
tanke om at telefonen jo nok er låst til 3. D'oh!

--
Mvh Martin

Fra : Jesper Mehlsen

Dato : 09-05-10 23:22

Martin Bredthauer skrev:

> Problemet er, at mit tlf.nummer flytter teleselskab i morgen. Nu har jeg
> gået og glædet mig til denne dag, og så i 11,999. time kommer jeg i
> tanke om at telefonen jo nok er låst til 3. D'oh!

What to wear?, Who to blame?

hehe - jeg synes det er lidt komisk. No blame.

Jesper

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-05-10 23:47

Jesper Mehlsen <nospam@nospam.dk> wrote:

> hehe - jeg synes det er lidt komisk. No blame.

Ak ja, kan man ikke blive til andet kan man da altid blive til grin

Men sidst jeg fik låst en iPhone op var den fra Telia, og jeg mindes det
tog et telefonopkald til Telia og 5 min. efter var iTunes klar til at
lukke telefonen op.

Nå det må jo ta' den tid det tager. Jeg lader den gamle SE K610i op så
den er klar til at afløse en dag eller to.

--
Mvh Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 10-05-10 05:25

> [...]

> På 3.dk kan man læse at det tager op til 2 arbejdsdage!! Det tyder jo
> på, at den formular man sender ind skal godkendes manuelt inden

Det tog ca 12 timer for min at blive oplåst - jeg ringede ind i stedet
for at bruge net-metoden. Og så var det endda på selve
frigørelsesdagen....
held og lykke

--
MA @ 55.01.46N/11.50.38E www.ammentorp.org - fjern xyz fra mailadresse
-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-05-10 15:23

Martin Ammentorp <ammentorpx@yzmac.com> wrote:

> Det tog ca 12 timer for min at blive oplåst - jeg ringede ind i stedet
> for at bruge net-metoden. Og så var det endda på selve
> frigørelsesdagen....
> held og lykke

Jeg endte også med at ringe til dem, efter at jeg på macnyt kunne læse
mange blandede oplevelser med at benytte formular-indsendelses-metoden.
De blev lidt "kolde" i tonen overfor mig da de opdagede at nummeret
allerede var porteret til et andet selskab, men den blev da låst op, og
1-2 timer efter ville iTunes kendes ved telefonen som en der skulle
låses op.

3 har ellers - lige bortset fra én afgørende ting - været et ok
bekendtskab. Havde Telia med min iPhone 3G, men de havde dårlig dækning
på mit arbejde. Skiftede så en kort stund til TDC via Happiimobil (træls
navn!) men fik så en 3GS hos 3 kort tid efter. 3 har en hurtig og stabil
dataforbindelse, og god dækning på mit arbejde og mere elle mindre alle
andre steder i DK.... lige bort set fra hjemme hos mig selv, hvor
dækningen var meget mystisk. Jeg vil kalde den hullet. Så er der signal,
så forsvinder det. Så er der 3G, så Edge, så ingen ting. Til sidst blev
det et helt kunststykke at finde et sted i huset hvor man kunne starte
og fastholde en samtale på mere end 30 sek. Så nu er jeg tilbage ved
Happii Mobil: 8 øre pr. sms, 1 øre pr. sek. taletid, 0 kr. i
opkaldsafgift og abb. og så kr. 47,- pr. md. for 500mb data... og god
dækning både i "privaten" og på arbejde

--
Mvh Martin

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 10-05-10 20:30

> [...]

> Happii Mobil: 8 øre pr. sms, 1 øre pr. sek. taletid, 0 kr. i
> opkaldsafgift og abb. og så kr. 47,- pr. md. for 500mb data... og god

Herligt - jeg har desværre modsat erfaring: Både TDCs, Telenors og
Telias net dækker slet ikke, hvor jeg bor. Til gengæld er 3 fænomenal
med op til 6Mb download og super taleforbindelse. I mit sommerhus præcis
samme erfaring. Heldigvis havde jeg ekstra simkort + et enkelt nummer
samt et Telenor USB-modem at prøve med. Havde ikke forladt 3, men
ringede og sagde jeg overvejede et skift: Vupti - et 3Sharp abonnement
til 49,-/md, 45 øre pr minut, 20 øre pr sms samt 1GB data. :-}

Så ens abonnementvalg bør i høj grad afhænge af, hvor man skal bruge sin
iPhone.

(Min klarer heldigvis også GPS (Navigon) hvor jeg hidtil har færdedes
(Sjælland + Lolland Falster))