Billig maling af båd
Fra : Michael

Dato : 09-05-10 21:14

Jeg har købt en glasfiber trailerbåd som jeg ikke vil bruge mange penge på,
men den skal have en gang maling da den blå maling er meget mat at kikke på.
Hvordan kan det gøres billigt, jeg har hørt at man kan sprøjte den med
autolak.
Hvad med noget lak med farve i

gode billige ideer søges. Båden er ikke værd at bruge for mange penge på.

Fra : HKN

Dato : 09-05-10 21:54

Hempel har maling (Multicoat) til dette formål - slip båden med en
rystepudser eller excentersliber m. korn 120, og rul malingen på -
resultatet bliver mere end hæderligt.

Mvh
Henrik

Fra : Lars Kristensen

Dato : 09-05-10 23:09

Michael wrote:
> [...]
> Hvad med noget lak med farve i
>
> gode billige ideer søges. Båden er ikke værd at bruge for mange penge på.

Har du overvejet at forsøge at polere det op i stedet?

Hvis det er meget mat kan der startes med meget fint vandslibepapir korn
1500+. Herefter grundig rubbing/slippol ind til fribordet er blankt.
Herefter skal det have en grundig omgang polish og hvis du skal gøre det
rigtig godt slutter du af med en portion ren voks.

- Lars

Fra : Michael

Dato : 10-05-10 19:23

Nu siger du voks

hvis man polerer med lakforsegler med blå farve i, kan det bruges?
men det er om glasfiber kan arbejde sammen med lakforsegler

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 10-05-10 03:10

Skal det være billigt så smør noget parafinolie på nogle gange i løbet
af året. en flaske med 1 liter koster ikke mange penge og vil holde i
flere år.
Overfladen bliver rimelig blank når du efterpolerer og den oprindelige
farve kommer frem igen.

Hermed er dit ønske:"gode billige ideer søges. Båden er ikke værd at
bruge for mange penge på", opfyldt.

Mvh/Harding