bredde på MC
Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 21:01

Jeg har ledt efter max. bredde på MC (her tænkes mest på hvor bred en
genstand man må spænde bagpå (ikke påhængsvogn)) ?

Og hvor bred bliver en MC hvis der er monteret (bløde nylon) sidetasker ?

På forhånd tak

Per.

Fra : Hekto

Dato : 09-05-10 15:11

On 9 Maj, 22:00, "Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> wrote:
> [...]
> genstand man må spænde bagpå (ikke påhængsvogn)) ?
>
> Og hvor bred bliver en MC hvis der er monteret (bløde nylon) sidetasker ?

Hvis ikke jeg husker galt må den være 2,5 meter bred og 12 meter lang!

--

/Hekto

Fra : Jim Andersen

Dato : 10-05-10 09:35

"Hekto" <hektoblast@gmail.com> skrev i en meddelelse

>Hvis ikke jeg husker galt må den være 2,5 meter bred og 12 meter lang!

Det her lyder officielt.
http://www.dmoge.dk/Konsulenttjenesten/f%C3%A6rdsel/Documents/H%C3%B8jde,bredde.pdf

Bredde
(2) Et køretøj må ikke have større bredde end 2,55 m, jf. dog pkt. (3) og
(4). Bredden
måles over de længst udragende dele, idet der dog ses bort fra:
- toldforseglingsanordninger og beskyttelsen af disse (afskærmning),
- anordninger til fastgørelse af presenning og disse anordningers
beskyttelse.
- indikatorer for dæksprængning,
- udragende, bøjelige dele af hjulafskærmning,
- lygter og reflekser,
- læssebagsmæk, læsseramper og lignende udstyr i køreklar stand på personbil
M2/M3,
forudsat at udstyret højst rager 10 mm ud fra bilens sider, at dets fremad
eller bagudvendende hjørner er afrundede med en radius på mindst 5 mm, og at
dets kanter er afrundede med en radius på mindst 2,5 mm,
- spejle og andre anordninger til indirekte udsyn,
- dæktrykmålere,
- trin, der kan foldes (trækkes) ind,
- udadbøjede dele af dæksider umiddelbart over stedet, hvor dækket rører
vejbanen,
- synshjælp, og
- indfoldelige sidestyringsanordninger på busser, der er beregnet til brug
på styrede systemer, hvis disse ikke er foldet ind

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-05-10 09:46

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> writes:

> Det her lyder officielt.
> http://www.dmoge.dk/Konsulenttjenesten/f%C3%A6rdsel/Documents/H%C3%B8jde,bredde.pdf
> [...]

Det passer også godt med hvad jeg husker fra da jeg tog kørekort.

Man skal desværre bare ikke forvente at politiet kender reglerne. Vi
blev i hvert fald stoppet på vej til Bakkens åbning sidste år fordi en
havde en passager med som holdt vores klubflag i hånden. "Flagstangen"
(et kosteskaft) er vel ca. 1½ meter og det mente politimanden var for
bredt. Efter lidt diskussion fik vi dog lov at køre videre.

I år var den gal igen. Der måtte vi ikke køre meget flaget fordi vi jo
kunne tabe det og så ville alle dem der eventuelt kom til at køre over
det komme alvorligt til skade eller noget. Nu har vi også kun kørt med
det de sidste 15 år uden brok. Nogle gange kan man godt få indtryk af at
de mangler noget fornuftigt at lave.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 10-05-10 14:49

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Næste år stiller i vel med en flagstang der raver op i 4meter og er
> solidt surret til mc'en (evt lidt lavere hvis broerne på strækningen
> ikke tillader de fulde 4 meter )

Nej, det tror jeg ikke du skal regne med. Dem der bliver sat til at
holde flaget siger at flagstangen på 1½ meter er lang nok til at man
godt kan få lidt trætte arme sidst på turen, hvis man ikke ruller det
sammen og holder en lille pause ind imellem.

--
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*