Pinsetur til Harzen
Fra : Johnny Hansen

Dato : 08-05-10 10:29

Hej Gruppe

regner med der er nogle med der kan hjælpe med info om ting man SKAL se på
en mc-tur til Harzen

jeg skal til harzen med 6 andre på vores mc - vi plejer at tage til
Sverige, men vil gerne prøve andet..
vi har booket værelser på et lille hotel som vi skal bruge som base - har
tjekket denne side http://ferie-i-harzen.de/

er noget som i kan supplere med ??

Glæder mig vildt meget til turen
Har lige været i Dusseldorf, der var bare forår.
ikke som det efterår vi har i lille danmark.

Johnny

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-05-10 12:12

Den 08-05-2010 11:28, Johnny Hansen skrev:
> [...]
>
> Glæder mig vildt meget til turen
> Har lige været i Dusseldorf, der var bare forår.
> ikke som det efterår vi har i lille danmark.

Se??

Jeg så svjh ikke noget som helst :D, og dog holdt vi vist en pause ved
Torfhaus
men ellers...
kørte, kørte kørte og kørte vi rundt på alle de snoede veje området er
så rig på :D

Måske nogle af de andre skribenter kan supplere?

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Johnny Hansen

Dato : 08-05-10 12:42

> [...]
> rig på :D
>
> Måske nogle af de andre skribenter kan supplere?

Grunden til jeg skriver sådan er fordi nogle i vores lille gruppe syntes
der bliver kørt for meget...
Jeg fatter ikke en meter...

De vil jo så gerne også se noget "turistpræget" og vil gerne holde ind og
snakke..
Der skal så lige oplyses at vi ikke snakker så meget sammen i
hverdagen..nogle ser man kun på vores forårstur.
holdet er blevet til venners venner som vil med og i den stil...

johnny

Fra : S.B.

Dato : 09-05-10 10:24

"Johnny Hansen" <Johnny-hnospam@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hverdagen..nogle ser man kun på vores forårstur.
> holdet er blevet til venners venner som vil med og i den stil...

Find et gasthaus i den østlige del af Harzen, det regner mest i den vestlige
del.

Søren

Fra : GSX 750

Dato : 08-05-10 12:46

""J.C.Kløve"" <jck@aats.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> rig på :D
>
> Måske nogle af de andre skribenter kan supplere?

Hej.
En tur på autobahn med hanen i bund dernedaf. Det er en god mulighed for at
få testet tophastighed, men osse godt for motoren, da meget koks og slagger
bliver blæst ud.
Mvh
Jarl
--
GSX 750 ES der lige er landet fra Berlin og osse fik testet topfart et par
gange :)

Fra : Leif

Dato : 09-05-10 10:37

"Johnny Hansen" <Johnny-hnospam@pc.dk> skrev i meddelelsen

> jeg skal til harzen med 6 andre på vores mc - vi plejer at tage til Sverige, men vil gerne prøve
> andet..

Hvilken model er det lige, du kører - har aldrig set andet end 2 -3
personers versioner herhjemme

/Leif

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 11:17

-En tur til Brocken med Harzer Smalspuhrbahn, der får i da rigelig tid til
at snakke sammen. Tag mad/drikke med, det kan være en lang tur...
-Minen i Goslar, det er også indendørs hvis (når) det regner.
-Dora Mittelbau i Nordhausen. KZ lejr og det sted hvor man byggede V2
raketter. Nåede desværre ikke selv at se det.

Per.

Fra : Grunnet

Dato : 09-05-10 13:19

"Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> -Dora Mittelbau i Nordhausen. KZ lejr og det sted hvor man byggede V2
> raketter. Nåede desværre ikke selv at se det.

Og i godt vejr kan en tur med svævebanen fra Thale op til Hexentanzplatz
anbefales.

Hvis I tager smalspuhrbahn op til Brocken, så husk varmt tøj, det kan være
bidende koldt på toppen.

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Hekto

Dato : 09-05-10 06:41

On 9 Maj, 12:16, "Per Olsen" <per.olsen-snabela-smoerumnet.dk> wrote:
> [...]
> -Dora Mittelbau i Nordhausen. KZ lejr og det sted hvor man byggede V2
> raketter. Nåede desværre ikke selv at se det.

Mittelwerk DORA er absolut værd at se ... men stadig en grim
oplevelse, når man står der inde og forestiller sig hvordan det har
været at arbejde derinde i ½ år ad gangen uden at komme ud - samtidigt
med at vandforsyningen kun var forbeholdt produktionen og der blev
svejst og nitte om ørerne på en, samtidig med at med sprængninger hele
tiden udvidede gangsystemet

http://www.v2rocket.com/start/chapters/mittel.html

Der er et stort nyt museum med guidede ture. Det der ligger over
jorden er det mindste af det, det er turen ned u tunnelerne der er
interessant, så man skal sætte den nødvendige tid af.

--

/Hekto

Fra : Johnny Hansen

Dato : 09-05-10 15:21

Tak for info

Vil tjekke op på

V2 racket fabrik
http://www.v2rocket.com/start/chapters/mittel.html

Mine museum
http://www.rammelsberg.de/

Lokomotiv
http://www.hsb-wr.de/

Svævebane
http://www.thale.eckpunkt.de/

Så er det lidt at vælge imellem, når nok ikke det hele - skal jo også køre
mc.
det var da ideen med hele turen...

Johnny

Fra : PMH

Dato : 10-05-10 07:56

> [...]
> Hej Gruppe
>
> regner med der er nogle med der kan hjælpe med info om ting man SKAL se på

Hej vi er lige kommet hjem fra MC tur i Harzen.
Det er et super fedt sted at køre rundt.
De veje de har, er helt fantastiske. De svinger stort set konstant.
Naturen er utrolig flot, så man få meget ud af bare at køre rundt.
Ellers er byen Bad Harzburg et besøg værd, en rigtig flot gammel
by, med bindingsværkshuse og brostensbelagte gader.
Også Goslar er en flot by.

I er absolut nød til at køre hen og se og prøve at køre ved
Kyffhäuser. Det er en 5 km lang stigning som indeholder 36 sving.
Det er kanon sjovt at køre på, og de lokale bruger den som deres
private lokale racerbane, selv om det er offentlig vej.
I bunden hvor man starter, er der i skoven en lille café, og man kan
sidde ved bord-bænke og se hvordan der bliver kørt med hovedet
under armen, for de kører ind imellem som komplet sindssyge.
Men det er fedt at give den gas op ad strækningen, og der bliver
overhalet lystigt, også selv om der fuldt optrukket hele vejen.
Det er et sted hvor man får prøvet hvor langt man kan lægge
cyklen ned, og svingene er så tæt, at hastigheden ikke er
voldsom høj.
Det SKAL bare opleves i Harzen

http://www.bike.dk/roadtrips/roadtrip.php?id=175

Der er masser af videoer på youtube, blandt andet denne her.
Så kan du få en fornemmelse af hvor mange svinge der er, det
er bare kanon sjovt
http://www.youtube.com/watch?v=Y9U5lf1bUc4

Rigtig god tur.

PMH

Fra : Hekto

Dato : 10-05-10 02:16

On 10 Maj, 08:55, "PMH" <t...@tjaa.dk> wrote:

> [...]
>
> Der er masser af videoer på youtube, blandt andet denne her.
> Så kan du få en fornemmelse af hvor mange svinge der er, det

Jeg synes nu ikke alle vejene dernede var gode, da de var temmelig
lappede. Veje med Bundesstrasse-nummer er dog generelt gode. Så der er
muligheder for inspirerende kørsel; men ikke på de helt små veje -
efter min mening.
Vi var dernede forrige og ag da var det i omegnen af 20 år siden (var
der lige inden muren faldt) jeg sidst havde været der. Goslar er
blevet en større by med et hav af ensrettede gader og
parkeringsproblemer. Der er stadig noget at kigge på; men det var
blevet lidt besværligt synes jeg.

--

/Hekto