Spild sodavand i MBP
Fra : Jonas Jalling

Dato : 08-05-10 15:45

Hej alle,

Jeg har netop været ude for et uheld med en vens computer. På bordet bag
computeren stod et "glemt" glas sodavand. Da jeg rakte ud efter en
kuglepen bag computeren, væltede glasset og computeren slukkede.
Vi skyndte os at skrue bunden af og tørede conputeren med køkkenrulle.
Efter at have stået en halv times tid, kunne computeren tænde igen.
Computeren blev dog slukket og vi vendte tilbage til vores opgave. Da
computeren blev tændt senere på dagen, viste det sig at airport-kortet
ikke fungerede Øv.

Hvad gør vi nu?
Har I nogen ide om hvad en evt. reparation vil koste?
Og hvor skal den indleveres? (på Sjælland)

På forhånd tak,
Mvh Jonas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 15:50

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

> [...]
> Vi skyndte os at skrue bunden af og tørede conputeren med køkkenrulle.
> Efter at have stået en halv times tid, kunne computeren tænde igen.

i skule have lade den stå meget meget længere ...

> Computeren blev dog slukket og vi vendte tilbage til vores opgave. Da
> computeren blev tændt senere på dagen, viste det sig at airport-kortet
> ikke fungerede Øv.
>
> Hvad gør vi nu?

bander ...

> Har I nogen ide om hvad en evt. reparation vil koste?

nyt logicboard ... mellem 3-5000 + værksteds timer.

> Og hvor skal den indleveres? (på Sjælland)

ring til Service Partner Danmark i Hørsholm og hør hvad de kan gøre og
hvad det koster ..

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-05-10 16:29

Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:

<snip>

> Hvad gør vi nu?

Lige noget for dig:

http://tinyurl.com/32a663z

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 16:32

> Jonas Jalling <jonas@jalling.dk> wrote:
>
> <snip>

> Lige noget for dig:
>
> http://tinyurl.com/32a663z

det er noget som IBM/Lenovo thinkpads har haft længe ... uden garanti
for det virker ... ;)

Bedste bud er en babykop med tud som kan væltes uden den spilder .. ;)

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-05-10 17:29

> det er noget som IBM/Lenovo thinkpads har haft længe ... uden garanti
> for det virker ... ;)

Ja, når jeg vender min X60 om er der 2 firkantede huller, hver med et
symbol for et tastatur og - ved siden af symbolet - en dråbe.

> Bedste bud er en babykop med tud som kan væltes uden den spilder .. ;)

Samsung skulle kunne klare 50 ml. Alt om Data har en anmeldelse i
seneste nummer - desværre ikke at læse online - og hævder at de hældte
de 50 ml ud over tastaturet og at N210'en overlevede.

Det eneste Apple kan finde på i den retning er åbenbart et (hygiejne)
bind = pad.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 17:49

> [...]
> seneste nummer - desværre ikke at læse online - og hævder at de hældte
> de 50 ml ud over tastaturet og at N210'en overlevede.

stod der noget om _hvad_ de hldte over ?

> Det eneste Apple kan finde på i den retning er åbenbart et (hygiejne)
> bind = pad.

den joke er så dum fordi der er 1000 andre ting som hedder noget mad
*pad ... thinkpad ? notepad ?

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 08-05-10 22:16

> Axel Hammerschmidt <hlexa@hotmail.com> wrote:

<snip>

> stod der noget om _hvad_ de hldte over ?

Ja, postevand.

> den joke er så dum fordi der er 1000 andre ting som hedder noget mad
> *pad ... thinkpad ? notepad ?

iPad = intim(ate)Pad.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 23:25

> <snip>

> Ja, postevand.

og den var tændt mens de lavede forsøget ?

> iPad = intim(ate)Pad.

ja, jeg ved godt hvad du mener .. jeg synes stadig ikke den er sjov ...

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 09-05-10 15:32

> og den var tændt mens de lavede forsøget ?

Ja, tilsyneladende:

"Men ganske som var det en gåserumpe, prellede vandet ned over det
letvinklede tastatur og videre ned på bordet. Vores ansigter viste mild
overraskelse, mens selve computeren var ganske upåvirket og arbejdede
videre, som intet var hændt."

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Lyrik

Dato : 08-05-10 10:30

On 8 Maj, 16:44, Jonas Jalling <jo...@jalling.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvad gør vi nu?
> Har I nogen ide om hvad en evt. reparation vil koste?
> Og hvor skal den indleveres? (på Sjælland)
Først og fremmest: Hvis der er en husstandsforsikring så prøv at se om
den dækker. Hele forløbet af din skade passer til at forsikringen
dækker, hvis den er tegnet så skader på elektronik dækkes.
Jeg har selv haft tilsvarende skade som blev dækket. Den blev
indleveret til Humac. Prisen var lidt over 1100,-.

Jens