Aldi touch skærms computer ????
Fra : N Dude

Dato : 08-05-10 16:15

Hej

Så er den der igen, og jeg har lidt penge som brænder i lommen

Men, hvordan virker en sådan skærm? Er det kun til specielle programmer,
eller kan man bruge alle programmer?

Kan jeg fx bruge min elskede windows-commander med fingrene fuldstændig som
man bruger en mus - bare med een pegefinger?

Jeg har i forevejen tre maskiner samt tre bærbare i mit arbejdssetup, så det
ville hjælpe mig meget hvis skærmen kunne bruges sådan, så kan jeg spare
mindst een mus og tastatur som fylder voldsomt meget i arbejdsbordet.

Fra : Hauge

Dato : 08-05-10 16:27

N Dude skrev:
> Kan jeg fx bruge min elskede windows-commander med fingrene fuldstændig som
> man bruger en mus - bare med een pegefinger?

Fungerer 100% som en mus.. Til nogle ting er det smart, til andre er det
noget lort.

Mvh Hauge

Fra : Leif

Dato : 08-05-10 19:25

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen news:84le5tFideU1@mid.individual.net...

> Fungerer 100% som en mus.. Til nogle ting er det smart, til andre er det noget lort.
>
> Mvh Hauge

Hvad med CAD - kan den simulere en Wacom pen?
Jeg har brug for den fine opløsning.
/Leif

Fra : Kurt Andersen

Dato : 08-05-10 22:34

"Leif" <Den.f@@r.du.ikke.her.dk> skrev i meddelelsen

> "Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med CAD - kan den simulere en Wacom pen?
> Jeg har brug for den fine opløsning.
> /Leif
Jeg har prøvet at bruge denne pc, den er flot og pæn ;)
Det der touch er legetøj og ikke andet efter 1 time bad jeg om et tastetur
og mus, det er måske smart på en Ipad og lign
men på en skærm der står op der bliver man lynhurtig træt af dem.
Og en skærm med fedte finger og leverposteg pynter sku ikke, jeg kender 2
der har den første Aldi kom
som er svagpisser iforhold til denne her, men idag bruger de tastetur og mus
som de plejer.

Kurt

Fra : Allan Vebel

Dato : 09-05-10 21:49

N Dude skrev:

> jeg har lidt penge som brænder i lommen

Det er godt at man ikke er sådan, så får man
hurtigt brugt penge på noget man ikke har brug
for

Jeg plejer at vente til man kan teste det i butikken,
så kan man overveje om den dims virkelig er
værd at eje - og hvad man kan bruge den til.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : N Dude

Dato : 10-05-10 03:45

Allan Vebel wrote.:

> Det er godt at man ikke er sådan, så får man
> hurtigt brugt penge på noget man ikke har brug
> for

Jeg *har* brug for den!

Den skulle gerne hænge lige på væggen ved mit produktionssetup, så jeg kan
nå den direkte fra stolen, uden at flytte mig.

Hvis bare jeg vidste, om man kan bruge den som kontroller / filhåndtering
til windows commander i fuldskærm, samt noget lyd afspilning så vil jeg købe
den. Det er det eneste jeg har brug for. Jeg er bare bange for, at den måske
er for lille. Hvis jeg "prøver" med min 17" laptop, så skal jeg faktisk
sætter fonten op, før at linjerne er store nok til en finger. Hertil kommer,
at denne kun er 1200x900 hvor den anden er full HD...

Jeg orker bare ikke at skulle slæbe den frem og tilbage i Aldi..

Fra : Leif

Dato : 10-05-10 06:57

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> er 1200x900 hvor den anden er full HD...
>
> Jeg orker bare ikke at skulle slæbe den frem og tilbage i Aldi..

HP laver også en - måske den kan testes i den gigantiske el-butik??
/Leif

Fra : Ivar

Dato : 11-05-10 21:49

N Dude skrev:

> filhåndtering til windows commander i fuldskærm,

Som musikanlæg har jeg en 19" touch-skærm på en lille PC.
Den starter op med et program der hedder AlbumPlayer.
http://www.albumplayer.com/
Det har et specielt mode til touch. Det fungerer fint.
Men hvergang jeg går ud af programmet og skal noget i Windows 7,
så bruger jeg musen. På trods af at Windows 7 skulle være tilpasset
touch, er det håbløst.

Kort og godt. Touch er udemærket hvis programmerne er specielt
lavet der til, ellers er det ikke godt.

Ivar Magnusson

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 19:57

N Dude wrote:
> Hej
>
> Så er den der igen, og jeg har lidt penge som brænder i lommen
>
> Men, hvordan virker en sådan skærm? Er det kun til specielle
> programmer, eller kan man bruge alle programmer?
SNIP ...

Jeg har kigget lidt på dette produkt med blandede resultater. Touch
screen faciliteten er ikke sådan lige at gå til, men virker i flere
applikationer. Skærmens størrelse gør dog funktionaliteten tvivlsom,
da man nok helst vil have skærmen ud i en armslængdes afstand ... og
så er touch screen jo ikke lige det man har mest glæde af ... ...
Man bliver også hurtigt træt i armen, hvis man skal sidde med den i
vandret position og 'lege mus med pegefingeren' ...

Jeg har et helt konkret spørgsmål:

På siden sidder et stik kaldet: VGA IN ... Skal det tages helt
bogstaveligt? Ja, spørgsmålet lyder dumt - og er det sikkert også -
men altså: Jeg har brug for at kunne koble en ekstra skærm som kun har
'VGA IN' til denne Medion PC, som tilsyneladende ikke har 'VGA OUT'
.... Kan jeg gå ud fra, at dette stik ikke kan bruges til at tilkoble
en VGA-monitor? Desværre er monitoren på værksted, så jeg kan ikke
lige teste det her og nu.

Alternativt er der HDMI stik. Ville man kunne bruge en adaptor af en
slags, eller skal man i givet fald anskaffe en (kostbat synes jeg)
HDMI to VGA converter. I mit tilfælde behøver jeg ikke overføre lyd
til den eksterne monitor ...

Er der en, der har en smart løsning på det problem?

Flemming Torp