MS Windows
briani 27239
Disc manegeren i Win 7
Fra : Infinity

Dato : 07-05-10 21:37

Jeg kan ikke finde disc manageren i Win 7 (dk, 64 bit) !
Hjælp mig, jeg skal have partioneret en harddisk!

--
/Infinity

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 07-05-10 21:41

Infinity skrev:

>Jeg kan ikke finde disc manageren i Win 7 (dk, 64 bit) !

diskmgmt.msc

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Infinity

Dato : 07-05-10 21:52

Ivan V. Klattrup wrote:

> diskmgmt.msc

Tak for hurtigt svar, men hvor er der så en CMD box?
--
/Infinity

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-05-10 23:21

Under tilbehør som sædvanlig.
Ellers tryk på WIN tasten + r og skriv cmd fulgt af enter.
Diskmanagement befinder sig i øvrigt også det sædvanlige sted nemlig:
Kontrol Panel | Administrative værktøjer.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Infinity

Dato : 08-05-10 00:57

> [...]
> Diskmanagement befinder sig i øvrigt også det sædvanlige sted nemlig:
> Kontrol Panel | Administrative værktøjer.

1000 tak, jeg har aldrig været til Vista og først nu skifter jeg til Win7,
så det er lidt begynder spørgsmål, men tak for svarene. Dette er også
skrevet på en XP
--
/Infinity

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-05-10 23:37

"Infinity" <Infinity@mail.dk> skrev i meddelelsen

Man behøver ikke at gå i en prompt for at skrive kommandoen fra Ivan
Klattrup eller at taste win+r. Man kan bare skrive kommandoen i søgeboksen
lige over startknappen, så dukker det også op.
Endelig kan man trykke på start, højreklikke på Computer og vælge
administrer. Så dukker diskhåndtering også op. Så der er mange veje til den.

Kurt