Seneste iTunes 9.1.1
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-10 22:15

Irriterende væsen med den iTunes. - Den seneste ver. 9.1.1 ødelægger
indstillingsfilerne til andre medieafspillere - både Audion, Cog og
VLC... - Jeg har set det beskrevet i et par engelske nyhedsgrupper, men
troede ikke, det kom igen på 10.5.x, men kun på 10.6.x... Det var en
endda meget udbredt fænomen på 10.4.x, at når der kom en ny iTunes,
kunne man være 99% sikker på at skulle slette indstillingsfilerne på
andre afspillere... - Nå, men nu spiller de da igen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 23:14

> [...]
> kunne man være 99% sikker på at skulle slette indstillingsfilerne på
> andre afspillere... - Nå, men nu spiller de da igen...

det giver ingen mening .... hvilke "indstillingsfiler" ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-05-10 00:31

Thomas von Hassel wrote:

> det giver ingen mening .... hvilke "indstillingsfiler" ?

Alle .plist filer til Audion 3, Cog X og VLC... - Men du har ret, - det
giver ingen mening, men ikke desto mindre, er jeg ikke den eneste, der
har/har haft de problemer på især 10.4.x. De forsvandt med 10.5.x og
iTunes lavere end 9.0, men nu dukker de jævnligt op igen på 10.5.8 og
tilsyneladende også på 10.6.x iflg. de engelske grupper.

Sletter du .plist filerne til de tre programmer og starter dem op igen,
er problemet væk, hvilket andre også har bemærket...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 12:45

> Alle .plist filer til Audion 3, Cog X og VLC... -

og hvad gør programmerne ... starter ikke ? ..melder fejl ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-05-10 14:02

Thomas von Hassel wrote:

> og hvad gør programmerne ... starter ikke ? ..melder fejl ?

De starter fint nok og ingen fejlmeldinger, men man kan hverken tilføje
enkeltnumre eller playlister - hverken alm. mp3, aac - eller for den
sags skyld noget som helst andet, og VLC vil heller ikke åbne video
eller mow filer....

Det er let nok at slette plist filerne, men bøvlet på Audion 3, da
reg.koden ligger i plist filen, så jeg skal ind og genregistrere den
hver gang, - og ja, det er en fuld lovlig registreret version af Audion
3, som for øvrigt stadig er et af de bedste audioafspillere til Mac. En
skam, han ikke har tid til at omskrive den til cocoa....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 15:09

> og ja, det er en fuld lovlig registreret version af Audion
> 3, som for øvrigt stadig er et af de bedste audioafspillere til Mac. En
> skam, han ikke har tid til at omskrive den til cocoa....

"tid" har nok ikke noget med det at gøre ... nok nærmere at det er
umuligt at konkurrere med iTunes* hvis man også vil have penge for ens
program.

/thomas

* som er gratis

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-05-10 15:23

Thomas von Hassel wrote:

> "tid" har nok ikke noget med det at gøre ... nok nærmere at det er
> umuligt at konkurrere med iTunes* hvis man også vil have penge for ens
> program.
>
> * som er gratis

Nej, det er netop 'tid', der var afgørende her. - Jeg har haft en del
korrespondance med ham, og han ville gerne fortsætte og udvikle
programmet. Det kan jo en hel del mere end iTunes kan - bl.a. inden for
konvertering. Men han har fået en anden og nøjere lederstilling i sit
firma, der gør, han ganske enkelt ikke har overskud i tid til at gøre
noget. - Han tilbød mig faktisk, at jeg kunne overtage både program og
kode og frit videreudvikle den, men her rækker mine programmeringsevner
ikke, så jeg takkede pænt nejtak til tilbuddet.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 15:29

> [...]
> kode og frit videreudvikle den, men her rækker mine programmeringsevner
> ikke, så jeg takkede pænt nejtak til tilbuddet.

vi snakker om Cabel her ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-05-10 21:34

Thomas von Hassel wrote:

> vi snakker om Cabel her ?

Cabel eller Steve, - kan jeg ikke huske, hvem af dem, - og hele
korrespondancen ligger på min gamle 9600, der lige nu er helt ude af
drift...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 21:50

> Cabel eller Steve, - kan jeg ikke huske, hvem af dem, - og hele
> korrespondancen ligger på min gamle 9600, der lige nu er helt ude af
> drift...

ok, men de gør jo ikke ting "for sjov" ... de skal jo fokusere deres
energi på produkter hvor de har en chanche ...

Så har du vel også læst denne:

<http://www.panic.com/extras/audionstory/>

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-05-10 22:31

Thomas von Hassel wrote:

> ok, men de gør jo ikke ting "for sjov" ... de skal jo fokusere deres
> energi på produkter hvor de har en chanche ...

Selvfølgelig... Det er jo det, de skal leve af. - Og skal jeg være
helt ærlig, - og det skal man jo, - så kunne de godt have fortsat med
udviklingen af Audion X og ganske enkelt omskrevet den til cocoa istedet
for 'kun' at kapsle den ind i carbon... Og ikke mindst langt lettere at
oversætte den. - Jeg har gennem årene fået flere forespørgsler på, om
jeg ikke ville oversætte den, men jeg mangler desværre de rigtige rsrc
værktøjer, da jeg ikke var hurtig nok til at slå til, da CodeWarrior
GrandMaster Edition blev solgt ud... - Audion 3 både classic og X er et
af de få musikprogrammer til Mac, hvor du også kan ændre på både
skrifttyper og størrelser, så den bliver velegnet for svagtseende...

- Og desuden kan jeg godt li', at den er fuldstændig 'skinnable', så du
kan vælge lige præcis det tema, der passer dig til selve afspilleren. -
Dan man var 'ung og fattig' [nu kun fattig.] og kun havde råd til en
lille 15" skærm, brugte jeg altid et tema, der svjh. hedder noget med
'Stripe', - et ganske enkelt tema i ren sort/hvid, der ikke er større
end knapperne i den gamle Kontrollinie til klassisk Mac OS, - så den
blev ganske enkelt lagt ned i bunden ved siden af Kontrollinien. - Eller
hvis man valgte at bruge den lodrette version, så blev den placeret
yderst i højre side sammen med de andre 'strips' fra 'Extensions Strip'.

Extensions Strip er et lille og knaldgodt erstatningsprogram for
Kontrollinien, som kunne placeres både lodret og vandret efter ønske. -
Jeg brugte ES + Audion (dengang kun ver. 2.x) på min gamle 7200 og havde
placeret alle strips yderst til højre. - Det gav lige præcis nok
skærmplads til at have en fuld A4 side på min daværende skærm...

> Så har du vel også læst denne:
> <http://www.panic.com/extras/audionstory/>

Ja for flere år siden endda... Ganske velskrevet og særdeles
humoristisk, så det var da lidt nostalgisk at få den genopfrisket. -
De kunne bare godt trænge til et par 'åbenbaringer' mere, så de kan få
Unison til at fungere ordentlig med Unicode UTF-8/16, så vil den blive
en virkelig seriøs konkurrent til både MacSoup og de andre shareware
newsreaders....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-05-10 23:25

> [...]
> helt ærlig, - og det skal man jo, - så kunne de godt have fortsat med
> udviklingen af Audion X og ganske enkelt omskrevet den til cocoa istedet

"ganske enkelt" ? ... jeg kan høre du ikke er udvikler ...

hvad er problemt med UTF ?

/thomas