Et smart alternativ til ankerlys.
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-05-10 08:54

Igennem en del år har jeg brugt en ombygget solcelle/LED havelampe som
ankerlys placeret i en holder på ankerspillet, og det har virket
udmærket.
Lysstyrken der afgives er ifølgeforskrifterne; men lysfarven afviger
lidt, farven er dog næsten hvidt.

Se dette link herunder, her er endnu en variant hvor
stikken,opsplittet, klemmes ned over et septer. Sejleren har 6 stk
placeret på sine septre således at han også har dækslys, således at
man kan finde rundt på dækket en mørk nat.

http://www.cruisersforum.com/forums/f136/lighting-and-leds-38757-3.html#post448087

Et lille nemt og billigt projekt inden sæsonen går i gang.

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 07-05-10 12:53

On 7 Maj, 16:53, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
>
> http://www.cruisersforum.com/forums/f136/lighting-and-leds-38757-3.ht...
>
> Et lille nemt og billigt projekt inden sæsonen går i gang.

Hej

Fin ide´jeg har selv i årevis brugt den type som anker lys, og ligeså
et par stykker mere hvis vi forlader båden for at tage i land, så var
lys når vi kom tilbage.
Da vi sejlede både i caribien og middelhavet havde vi det også, det
har sparet os for mange timers batteri strøm, problemet var bare at
de ikke altid kunne holde lys i næsten 12 timer, det er jo mørkt fra
kl 18 til 060 morgen, men de fungerede.

gert