U(drustning for langturssejlere.
Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-05-10 04:54

Jeg har set at der er kommet endnu en god hjemmeside til, med godt
udstyr for sejlere.

http://www.oceandream.dk/

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 07-05-10 05:38

On 7 Maj, 12:53, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Jeg har set at der er kommet endnu en god hjemmeside til, med godt
> udstyr for sejlere.
>
> http://www.oceandream.dk/
>
> Mvh/Harding

Undskyld , men de kan ikke byde på mere udstyr end havd du allrede kan
finde andre steder, bla. i england...........Men måske om nogle år når
de får bygget det op, (hvis de overlever)

Jeg skal ikke lyde negativ på dette udspil, men jeg syntes alså ikke
der er noget at råbe hurra for.

Gert

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 07-05-10 08:06

Ja al begyndelse er svær når man vil etablere en sådan type
forretning.

Under "Vidt & Bredt" i Langturssejlernes blad er der et indlæg:
----------
Websprøjt med Atlanterhavssprøjt.
Udrustning som ikke findes i den almindelige udstyrsbutik finder du på
nettet hos Ocean Dream, marinebutikken med fokus på
langturssejloernesw behov.
Efter en sejlads over Atlanterhavet og et år på egen køl i Middelhavet
fik Thomas Vever idéen til at starte en web-shop, som gør det lettere
for dem som er i gang med at udruste båden til lidt længere ture.
Se mere på www.oceandream.dk
-----------

Jeg har ikke checket priserne op imod de almindelige katalogpriser;
men jeg kunne godt tænke mig at Gibraltarpriserne havde været påført.
Så dem der ikke sejler på langtur kan se forskellen på at udruste i
Danmark og hvad priserne er ude i verden.

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 07-05-10 12:46

On 7 Maj, 16:06, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> Så dem der ikke sejler på langtur kan se forskellen på at udruste i
> Danmark og hvad priserne er ude i verden.

du har så absolut ret, og som jeg også nævner kommer det nok med
tiden...........men lige nu lit tyndt.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 08-05-10 05:38

Ja jeg betragter det kun som en begyndelse på siden og håber
selvfølgelig at priserne fra de engelske forretninger med levering i
Gibraltar. som langturssejlerne benytter flittigt, kan fremgå af
siden.
Langturssejlerne behøves ikke så meget udrustning for at sejle over
Biscayen; men når han kommer til Gibraltar ligger pakken med bestilt
udstyr klar for montering. Der er her rigtig mange penge at spare i
forhold til et tidligerelagt køb herhjemme.

Mvh/Harding

Fra : SørenH

Dato : 17-05-10 20:43

Harding E. Larsen skrev:
> Jeg har set at der er kommet endnu en god hjemmeside til, med godt
> udstyr for sejlere.
>
> http://www.oceandream.dk/
>
> Mvh/Harding

Hej Harding

Jeg blev forleden gjort opmærksom på endnu en langturssejler som har
startet en netbiks med alt det han selv drømte om da han var ude på det
dybe

www.yachtgear.dk - med base i det nordjyske.

Det mest interessante produkt for sårn nogen som dig (og osse mig) som
gerne vil på et wifi-net fra båden er en enhed ved navn CaptiFi til at
sætte på ræling (eller højere) i en standard antennefod
Det er ikke bare en ekstern wifi-antenne, men en aktiv wifi-modtager som
forbindes med et langt usb-kabel til din PC og strømforsynes gennem
samme! Er kablet (4,6meter) ikke langt nok kan man forlænge yderligere
med 4,9meter med et aktivt USB-kabel som de osse sælger.
Pris omkring en tusse og et par hundrede for forlængeren.
Se den amerikanske produkthjemmeside:

http://www.radiolabs.com/products/wireless/captifi-wifi-antenna.php

Et par både i Aalborg har hjemkøbt den og den skulle efter sigende
fungere fint og langtrækkende.
Hilsen
SørenH
s/y Marie af Næstved

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-10 21:10

SørenH wrote:
> Jeg blev forleden gjort opmærksom på endnu en langturssejler som har
> startet en netbiks med alt det han selv drømte om da han var ude på
> det dybe
>
> www.yachtgear.dk - med base i det nordjyske.

Tak for link ...
Mon din anbefaling har medført "et run" på hans "netbiks"?
Navigationen virker ikke - eller også er den umådelig langsom ...
Men gode priser på Rocna ankre ...

Flemming Torp

Fra : blueocean

Dato : 18-05-10 00:46

On 17 Maj, 22:10, "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote:

> [...]
> Mon din anbefaling har medført "et run" på hans "netbiks"?
> Navigationen virker ikke - eller også er den umådelig langsom ...

Er du gal....hvor den site køre lansomt, jeg sidder på en 30 Gb linie
og den er da godt nok langsom, og ikke særlig anvendelig på en langsom
linie. Det burde han gøre noget ved.

Ellers ser det godt ud, men om han har mere udstyr end det du kan købe
i england for billigere penge ved jeg ikke. Men dejligt med
alternativt til de lokale bådpushere.

Gert

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 20:01

blueocean wrote:

> Er du gal....hvor den site køre lansomt, jeg sidder på en 30 Gb
> linie

Det er da noget af en linie ... ... Mener du 30Gb = Tredive Giga
bits/sek.?

Flemming Torp

Fra : blueocean

Dato : 19-05-10 01:40

On 18 Maj, 21:01, "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote:

> Det er da noget af en linie ... ... Mener du 30Gb = Tredive Giga
> bits/sek.?
>
> --
> mvh
> Flemming Torp

Jeps, 30 Gb linie, så ja det sparker r..

Gert

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 20-05-10 06:21

Hej Søren,

YachtGear.dk har igennem måneder haft en annonce i bladet
Langtursejlerne og her reklameret for et tilsvarende produkt, RVMarine
USB Wifi med en rækkevidde forøgelse med op til 30 gange i forhold til
de 15 gange som Captifi produktet har.
I gunstigste tilfælde vil vi med RVMarine kunne nå ud på næsten 10 sm
og så er det lige før en total dækning mellem havnene i Danmark ved
kystnær sejlads om alle havnene har Wifi/NoPayNet installeret.
Spørgsmålet er om der under sejlads skal være 100% dækning til
internettet eller om man kan nøjes med lidt mindre.
Relateret i forhold til sejladsen får man ugentligt EfS. UGRIB filer
kan downloades for op til 7 dage, selvom de sidste par dages
forudsigelser nok vil være lidt tvivlsomme, UGRIB filerne kan
downloades med 3 timers intervaller, så det giver et rimeligt overblik
når filerne indlægges i OpenCPN og her kan ses som isobarer og
vindpile. Vil man ned i de mere detailjerede korttidsoplysninger
bruger man kortene fra FRV.
En download af de nyeste havneinformationer inden ankomst kan være en
udmærket information inden anløb.
Skal man på langtur kan en satellit telefon bruge til UGRIB nedtagning
og endeligt kan man bruge et program med pilotkort og statistiske data
opsamlet fra midten af attenhundredetallet og frem til nu. Det giver
måned for måned statistiske data om de forekommende vinde og styrker
og tilsvarende for strømmene m.m.

De aktive Wifi antenner har både en større modtager følsomhed og en
større sendestyrke a.h.t. kommunikationen og derfor en længere ledning
fra PC(person) til antennen. PCén har en "lille" rækkevidde, omkring
500 meter, det findes der jo en udstrålingslovgivning omkring.
Skal man ud på længere afstande med Wifi bør man bruge
retningsbestemte parabolantenner; men de er ret så umulige på en båd.

Wifi ser ud til at være et godt kystnært alternativ til betalings-ICE
net.

Mvh/Harding