MS Windows
briani 27239
RIP af egen dvd
Fra : Henrik 8600

Dato : 07-05-10 18:30

Jeg har nogle gamle dvdere, som jeg selv har lavet.

Hvordag får jeg rippet den til en eller flere .avi filer, så jeg kan
gen-redigere dem.

Hvordan gør man det?

H.

Fra : Rado

Dato : 07-05-10 19:33

On Fri, 7 May 2010 19:30:00 +0200, "Henrik 8600"
<dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

>Jeg har nogle gamle dvdere, som jeg selv har lavet.
>
>Hvordag får jeg rippet den til en eller flere .avi filer, så jeg kan
>gen-redigere dem.

Bruger selv Xilisoft DVD Ripper Ultimate, den er udmærket:

http://www.xilisoft.com/dvd-ripper.html

Her er iøvrigt en promo kode der giver 20% rabat på alle deres
programmer, men den gælder kun idag d. 7/5: xte3088010

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Rado

Dato : 08-05-10 13:16

On Fri, 07 May 2010 20:33:23 +0200, Rado <rado@fjernpost1.tele.dk>
wrote:

>Her er iøvrigt en promo kode der giver 20% rabat på alle deres
>programmer, men den gælder kun idag d. 7/5: xte3088010

Kan nu godt være at den gælder lidt længere - det var en "Mors Dag"s
promo de sendte ud men nogle gange virker de i nogle dage.

Fra : Rado

Dato : 09-05-10 15:11

> [...]

>Jeg har nogle gamle dvdere, som jeg selv har lavet.
>
>Hvordag får jeg rippet den til en eller flere .avi filer, så jeg kan

Der er iøvrigt også den her, der er på tilbud (halv pris), men kun
idag, 8/5:

http://daily-deals.iconico.com/software/sothink-video-converter/

Den kan konvertere mpeg filerne (.vob) på DVDen til andre formater.
Men hvis en titel er fordelt over flere vob filer bliver den så
klippet i stykker. Xilisoft DVD Ripper deler derimod output op i
titler så de ikke bliver klippet eller hæftet sammen med andre titler.

Fra : Erik Helmer Nielsen

Dato : 09-05-10 20:34

> [...]
>Jeg har nogle gamle dvdere, som jeg selv har lavet.
>Hvordag får jeg rippet den til en eller flere .avi filer, så jeg kan

Jeg ville aldrig omkode en værdifuld DVD til AVI.
Det kan kun forringe kvaliteten.

Du kan udmærket redigere i dine DVD optagelser uden at omkode dem.
Du kan klippe, beskære, samle dem på en ny måde og lave nye menuer.

Er det ikke hvad du ønsker?

Erik Helmer Nielsen

Fra : Henrik 8600

Dato : 09-05-10 22:11

"Erik Helmer Nielsen" <ehelmer@email.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Du kan udmærket redigere i dine DVD optagelser uden at omkode dem.
> Du kan klippe, beskære, samle dem på en ny måde og lave nye menuer.

Jo, men hvordan???

H.

Fra : Rado

Dato : 09-05-10 22:56

On Sun, 9 May 2010 23:10:32 +0200, "Henrik 8600"

F.ex.:

http://www.videoredo.com/