MS Windows
briani 27239
USB porte
Fra : Elmer Fjort

Dato : 07-05-10 12:30

Min usb2 port er pludselig blevet væk.
Uanset hvilken ubs port jeg prøver får jeg beskeden om at "denne enhed vil
kunne arbejde...."
Har XP med service pack 3 installeret.

Burde ikke alle usb portene være USB2??

Elmer

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-05-10 14:27

Elmer Fjort skrev:

> Min usb2 port er pludselig blevet væk.
> Uanset hvilken ubs port jeg prøver får jeg beskeden om at "denne
> enhed vil kunne arbejde...." Har XP med service pack 3 installeret.
>
> Burde ikke alle usb portene være USB2??

har du tabt driveren for usb?

finn

Fra : Elmer Fjort

Dato : 07-05-10 22:21

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i en meddelelse

> har du tabt driveren for usb?

Den burde vel komme ind sammen med servicepack 2-3 stykker.
Og hvorfor skulle den lige pludseligt forsvinde ud i det blå??

Elmer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-05-10 15:14

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen
> Burde ikke alle usb portene være USB2??

Ikke nødvendigvis - du kan sagtens kommr ud for på nogle - især lidt
ældre - pc'er, at der både noge USB1.1 og nogle USB2 porte - så prøv en
anden USB port.

Jan

Fra : Ole C

Dato : 07-05-10 15:28

Jan Vestergaard skrev blandt andet:

> Ikke nødvendigvis - du kan sagtens kommr ud for på nogle - især lidt
> ældre - pc'er, at der både noge USB1.1 og nogle USB2 porte - så prøv
> en anden USB port.
>
> Jan

Citat: "Uanset hvilken ubs port jeg prøver...."

--
vh
Ole C

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-05-10 23:35

Kan også skyldes at USB porten får for lidt strøm. Ses ofte ved en USB
Hub uden egen strømforsyning. Kan også ske ved at man sætter ny
hardware i som kræver mere strøm, specielt et nyt grafikkort. Det
sidste vil ofte medføre at man skal have en kraftigere strømforsyning.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 08-05-10 23:43

> [...]
> hardware i som kræver mere strøm, specielt et nyt grafikkort. Det
> sidste vil ofte medføre at man skal have en kraftigere strømforsyning.

Har intet ændret overhovedet.

USB portene sidder primært på bundkortet.
Den hub jeg har ved siden af har sin egen strømforsyning.

Elmer

Fra : Stampe

Dato : 08-05-10 08:33

> Min usb2 port er pludselig blevet væk.
> Uanset hvilken ubs port jeg prøver får jeg beskeden om at "denne enhed vil
> [...]
Prøv at lave en systemgendannelse til et tidspunkt hvor de virkede.

Mvh
Allan

Fra : Elmer Fjort

Dato : 08-05-10 23:44

"Stampe" <ask@ask-service.dk> skrev i en meddelelse
> "Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at lave en systemgendannelse til et tidspunkt hvor de virkede.

Se det bliver lidt svært, for jeg ved faktisk ikke hvor når de forsvandt.
Det er jo ikke noget jeg bruger hverdag.

elmer

Fra : JBJ

Dato : 08-05-10 11:47

> [...]
>
> Min usb2 port er pludselig blevet væk.
> Uanset hvilken ubs port jeg prøver får jeg beskeden om at "denne enhed

Skulle vel ikke tilfældigvis være et bundkort med VIA chipset? Isåfald prøv
og downloade og installere nyeste driver fra

http://www.via.com.tw/en/support/drivers.jsp

Direkte link: http://www.viaarena.com/Driver/VIA_HyperionPro_V524A.zip

OBS! KUN til bundkort med VIA Chips. Og lav et systemgendannelsespunkt før
du installerer.

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Fra : JBJ

Dato : 12-05-10 10:46

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Direkte link: http://www.viaarena.com/Driver/VIA_HyperionPro_V524A.zip
>
> OBS! KUN til bundkort med VIA Chips. Og lav et systemgendannelsespunkt

Ville nu være rart at vide om det hjalp sådan at andre kan drage nytte af
den viden!!!