MS Windows
briani 27239
Hvornår er filen oprettet ? (windows 7)
Fra : csm

Dato : 07-05-10 08:18

Jeg har et digital kamera (ixus 100is), den laver nogle fine .mov filer til
mig
i stifinderen kan jeg ikke få vist oprettelse dato på filen, altså hvornår
den er optaget.
den viser mig datoen for hvornår filen er lagt på pcen. Jeg har prøvet at
vælge i kolonner der er en der hedder oprettelse dato, men den viser ingen
dato når jeg vælger den.

Når jeg ser dem i Picasa, så viser den mig dato for oprettelse

?!?!?

Hjælp !

Fra : Søren A Christensen

Dato : 07-05-10 21:38

Hej der ...

Det er fordi Picasa viser exif-data der er indeholdt i felen, hvorimod
Windows viser filsystemets data - og den ved kun hvornår filen er
oprettet (lagt på pc'en).

/Søren

Fra : hs

Dato : 08-05-10 08:47

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dato når jeg vælger den.
>
> Når jeg ser dem i Picasa, så viser den mig dato for oprettelse

Det er vel bare et spørgsmål om indstilling af Stifinder:

Højreklik i bjælken med navn og tilføj oprettet.

mvh Helge s.

Fra : csm

Dato : 10-05-10 13:37

Nej desværre - der er prøvet

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-10 16:17

"csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> skrev i meddelelsen
> Nej desværre - der er prøvet

Så gør du det ikke korrekt!

Når jeg gør som hs skriver, får jeg vel 50 valgmuligheder, for at vise info.
Så er det bare at sææte flueben, og være glad...

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : csm

Dato : 11-05-10 12:15

Jeg får også de 50 muligheder
med dem der har noget med dato , bliver ikke vist i stifinderen.

Så jeg er ikke glad.

Fra : Henrik B.

Dato : 11-05-10 14:55

> Jeg får også de 50 muligheder
> med dem der har noget med dato , bliver ikke vist i stifinderen.
>
> Så jeg er ikke glad.

Jo de gør -du må som sagt gøre noget forkert. Hvad med at gøre din mappe
"større", og/eller rykke med den kolonner du har i dit mappe-view?
Sådan ser mine mapper/stifinder ud:
http://www.saabklub.dk/Diverse/stifinder.png

P.S.: Gider du ikke skrive UNDER det du citerer - tak.

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-10 22:17

On Tue, 11 May 2010 15:54:55 +0200, "Henrik B."
> [...]

>Sådan ser mine mapper/stifinder ud:
>http://www.saabklub.dk/Diverse/stifinder.png
>
>P.S.: Gider du ikke skrive UNDER det du citerer - tak.

Hvis jeg lige må blande mig, så står der altså ikke optagelsesdato på
MOV filen, og det er nok det han efterspørger.
Med billedffilerne er det rigtigt at optagelsesdatoen følger filen
hvorimod datoen på MOV filen ændres når filen kopieres.

Er det ikke rigtigt opfattet ?

agge

Fra : Henrik B.

Dato : 11-05-10 22:50

"agge" skrev i meddelelsen

> [...]
> Med billedffilerne er det rigtigt at optagelsesdatoen følger filen
> hvorimod datoen på MOV filen ændres når filen kopieres.

Doh! Jo, det er mig der vrøvler. Jeg så bare at det drejede sig om en IXUS,
så jeg gik ud fra, at der var tale om billeder......sorry!

Fra : csm

Dato : 12-05-10 08:16

> [...]
>
> P.S.: Gider du ikke skrive UNDER det du citerer - tak.
>
> --
> FUGM - The trademark of world class inkompetence.

du har da heller ikke nogen oprettelse dato på din .mov fil.
?

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 10:41

On Wed, 12 May 2010 09:15:55 +0200, "csm" <skhdkhf@ldsjfj.dk> wrote:

>"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in message

>du har da heller ikke nogen oprettelse dato på din .mov fil.
>?

Hvis jeg må blande mig igen, så gør som jeg gør det - giv filen et
sigende navn der includerer datoen.

mvh
agge