MT-NewsWatcher vs. MacSOUP
Fra : Steen

Dato : 07-05-10 18:15

Nu har jeg brugt MTNW en god måneds tid, siden jeg fik det foreslået
herinde, som en værdig modstander til MacSOUP.

Enkelte mente endda, at MTNW slog MacSOUP til.

Nu tilspørger jeg så eder - hvorfor?

I MTNW synes jeg der sløver programmet betragteligt, hvis man fx har en
håndfuld kill-filtre. Standardskriften er /meget/ lille, og ændre man
det mindste på skriften, kan MTNW ikke håndtere danske bogstaver.

Okay, det er da rart at MTNW selv henter nye poster med et angivet
tidsrum, men det har endnu ikke fået mig til at smide MacSOUP på porten.

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-05-10 18:46

> Enkelte mente endda, at MTNW slog MacSOUP til.

Skyldig man føler sig her

> Nu tilspørger jeg så eder - hvorfor?

Jeg fandt det nemt og simpelt at gå til, hvor Macsoup virkede meget
uoverskueligt.

> I MTNW synes jeg der sløver programmet betragteligt, hvis man fx har en
> håndfuld kill-filtre.

Jeg bruger ikke killfiltre så må være svar skyldig.

> Standardskriften er /meget/ lille, og ændre man
> det mindste på skriften, kan MTNW ikke håndtere danske bogstaver.

Også standardskrift bruger jeg

> Okay, det er da rart at MTNW selv henter nye poster med et angivet
> tidsrum, men det har endnu ikke fået mig til at smide MacSOUP på porten.

Så er det godt der er alternativer

Macsoup er nok udemærket hvis man får sig sat ind i det.. jeg synes blot
ikke det fortjener ophøjet status til "the usenet client" som den
generelt gør i Mac-verdenen. Dertil synes jeg MTNW bør være jo.. ud fra
min smag.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Michael Horn

Dato : 07-05-10 20:32

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> [...]
> uoverskueligt.

> Jeg bruger ikke killfiltre så må være svar skyldig.

Jeg har et script som selv henter nye beskeder hvert 10min, men det kan
stilles på ethvert andet interval - du skal være vekommen til en kopi
hvis det kunne være interessant?

Michael Horn

Fra : Steen

Dato : 07-05-10 21:19

In article <1ji551v.1tsfoc91af1p2yN%brmhorn@skalfjernesgmail.com>,
brmhorn@skalfjernesgmail.com (Michael Horn) wrote:

> Jeg har et script som selv henter nye beskeder hvert 10min, men det kan
> stilles på ethvert andet interval - du skal være vekommen til en kopi
> hvis det kunne være interessant?

http://www.jesper.gylling.net/macsoup/ fandt jeg et script:

Michael Tysk-Andersen har skrevet dette AppleScript, der lægges på
skrivebordet og aktiveres,når MacSOUP er åben.
Så behøver du ikke hele tiden checke om der er nye indlæg. Scriptet kan
ikke smide dine indlæg ud på serveren - det skal du fortsat selv gøre.

Når jeg downloader det, er det en .sit fil, der åbner med Xee
(billedprogram)?

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Jesper

Dato : 08-05-10 12:42

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> [...]
> ikke smide dine indlæg ud på serveren - det skal du fortsat selv gøre.
>
> Når jeg downloader det, er det en .sit fil, der åbner med Xee

Du skal hente Stuffit Expander eller The Unarchiver (åben sovs program)
for at udpakket .sit filen.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Steen

Dato : 08-05-10 13:25

In article <1ji6dzr.q72lex1eozwm2N%spambuster@users.toughguy.net>,
spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote:

> Du skal hente Stuffit Expander eller The Unarchiver (åben sovs program)
> for at udpakket .sit filen.

Det der drillede var, at jeg plejer at bruge unRarX - og så gik der ged
i det. Stuffit er hentet fra Apple's hjemmeside, og scriptet pakket ud

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-10 20:28

Steen wrote:
> [...]
>
> Okay, det er da rart at MTNW selv henter nye poster med et angivet
> tidsrum, men det har endnu ikke fået mig til at smide MacSOUP på porten.

Det er også problemet med skrifthåndtering, der gør, at jeg ikke skifter
til MTNW som std. newsreader. Sammen med det nu tilsyneladende 'afdøde'
Hogwasher, synes jeg, de er de to bedste newsreaders overhovedet. - Og
nej, jeg har desværre ikke et svar på, hvordan man kan løse problemerne.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 20:38

> [...]
> Hogwasher, synes jeg, de er de to bedste newsreaders overhovedet. - Og
> nej, jeg har desværre ikke et svar på, hvordan man kan løse problemerne.

Kun ved at skrive skidtet om så det ikke bruger kode stumper fra midt i
90'erne.

der er sket meget i den tid mht. hvordan man skriver programmer til OS X

/thomas

Fra : Steen

Dato : 08-05-10 09:58

In article <4be469b8$0$32168$ba624c82@nntp06.dk.telia.net>,

> [...]
> Hogwasher, synes jeg, de er de to bedste newsreaders overhovedet. - Og
> nej, jeg har desværre ikke et svar på, hvordan man kan løse problemerne.

Hvorfor synes du de er bedre end MacSOUP?

Udover MTNW måske er mindre kringlet at sætte op, så ved jeg ikke hvad
der skulle gøre den bedre. Det er rart at tråde er "klappet sammen"
fremfor MacSOUP's måde, der viser alle indlæg - dér kunne jeg godt
ønske, at MacSOUP havde en mulighed for at begrænse forskellige emner
til én linie.

MacSOUP har en auto-kill funktion - der vist dræber en hel tråd, startet
en en formastelig person, der i forvejen ligger i et kill-filter.
Det savner jeg i MTNW.

Jeps, jeg er sådan en nørd der tager sin newsreader meget alvorligt

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 08-05-10 12:08

Steen wrote:

> [...]
> Det savner jeg i MTNW.
>
> Jeps, jeg er sådan en nørd der tager sin newsreader meget alvorligt

Tja, at trådene er klappet sammen, er så det eneste, jeg ikke så godt
kan li' ved MTNW. - Jeg foretrækker at kunne se alle nye indlæg. Men
ellers synes jeg, både Hogwasher og MTNW er mere overskuelige og ikke al
det 'farveflimmer', der er/kan være i MacSoup, og som er svær at undgå
eller ændre. og så kan jeg godt lide, at man kan flytte rundt på flere
vinduer og organisere dem, som man vil. - Og så den her
'det-er-bare-lige-mig'-fornemmelse.

mvh. Erik Richard

Fra : Steen

Dato : 08-05-10 16:18

In article <4be5460b$0$4807$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,

> Tja, at trådene er klappet sammen, er så det eneste, jeg ikke så godt
> kan li' ved MTNW. - Jeg foretrækker at kunne se alle nye indlæg.

I Preferences, fjern fluebenet i Show threads collapsed

--
http://www.facebook.com/isteendk