Scan af data på DVD
Fra : Mac_11

Dato : 07-05-10 14:40

Hej

Jeg har i flere år haft en meget gammel G4 som har kørt med OS9. Her har
jeg brugt et freware program der hedder File Scanner 1.05, lavet af en
person der hedder A. Kihara.

Jeg bruger File Scanner til at scanne jobs vi arkivere på DVD. Det laver
en tekstfil med alle ordrenumre, DVD nr, filtyper, størrelser osv. Denne
tekstfil importerer jeg så ind i en Filemaker Database. Så er det meget
nemt for vores medarbejdere, at finde frem til hvilken DVD jobbet ligger
på, hvis vi skal finde gamle producerede data.

Grunden til at vi arkivere på DVD og ikke på disk, er at der er flere
kunder som kræver at deres data ikke blandes med andre, og der skal være
op til flere kopier, som ikke opbevares i virksomheden.

Er der noget der kender et lignende program til at scanne en enhed f.eks
DVD til Mac OSX ?

Søren

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 14:51

Mac_11 <srll_fjern_dette@get2net.dk> wrote:

> [...]
> op til flere kopier, som ikke opbevares i virksomheden.
>

> Er der noget der kender et lignende program til at scanne en enhed f.eks

TextWrangler .. du dropper mappen eller disken i et tomt vindue og den
laver en tekstbaseret struktur over disken

/thomas

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-10 16:19

Thomas von Hassel wrote:

> TextWrangler .. du dropper mappen eller disken i et tomt vindue og den
> laver en tekstbaseret struktur over disken

Hvordan får du den til at vise både oprettelsesdato, filstørrelse, type
osv.? - Det kan hverken Textwrangler eller storebror BBEdit....

Derimod er 'DiskTracker' et rigtig godt program til det formål. Udover
det, som Mac_11 kræver, kan DiskTracker endda åbne en fil direkte ved
dobbeltklik på filen. Desuden har DiskTracker et af de bedste
søgemaskiner overhovedet til brug på Mac og efter min mening også klart
bedre end både go'e gamle Sherlock og SpotLight...

DiskTracker 2.4.1 (SnowLeopard savvy, shareware)
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/11760

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 16:27

> Hvordan får du den til at vise både oprettelsesdato, filstørrelse, type
> osv.? - Det kan hverken Textwrangler eller storebror BBEdit....

korrekt .. men i modsætning til DiskTracker så producerer den en liste
man nemt kan stoppe i f.eks. Filemaker hvis man har brug for det.

Hvis man har brug for mere info kan man sikkert lave noget AppleScript
snask til at løbe en filsturktur igennen og generere et tekst output.

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-05-10 20:16

Thomas von Hassel wrote:

> [...]
>
> Hvis man har brug for mere info kan man sikkert lave noget AppleScript
> snask til at løbe en filsturktur igennen og generere et tekst output.

Det kan du da også i DiskTracker. Du bestemmer selv output fil og
struktur - enten som .dtc (DiskTracker database) eller som .txt fil
(ttxt), der kan åbnes af alle programmer, der kan læse plain text filer.
Du kan også importere denne .txt fil til en hvilken som helst database,
der understøtter import af tabulator separeret tekst.

Du kan også, - hvis du fx. har flere eksterne diske, CD, DVD, zip diske,
jaz diske osv., - lave en .txt fil af hver enkelt enhed. - DiskTracker
kan endda scanne og indeksere netværksdiske - også eksterne diske, der
er sluttet til andre computere i netværket. - OG - den kan scanne
Windows computere og diske i et lokalt netværk.

Jeg har brugt Disktracker stort set siden den første beta kom ud til
System 7.5, og jeg har stadig de gamle databaser på en ekstern disk,
hvilket gør, at jeg fx. hurtigt kan gå ind og lokalisere og finde filer,
mapper og alt andet helt tilbage fra 1994/95 - og vel at mærke åbne
basen og dermed også indsætte det respektive medie og åbne filen
direkte. /Det/ er der ingen andre programmer, der kan udover Norton
Manager til Windows!

mvh. Erik Richard

Fra : Mac_11

Dato : 09-05-10 08:41

> [...]
> basen og dermed også indsætte det respektive medie og åbne filen
> direkte. /Det/ er der ingen andre programmer, der kan udover Norton

Hej

Tak for svar. Jeg prøver at kigge på begge programmer.

Søren