Iphone muligvis defekt ??
Fra : jagge

Dato : 07-05-10 10:49

Hey

Jeg har nogle problemer med min iphone 3gs og vil lige høre om nogen har
prøvet tilsvarende.

I stigende grad sker der det at når jeg taler i telefonen så forsvinder
modparten pludselig. Det sker ikke altid men oftere og oftere. Nu er der
yderligere sket det at jeg ofte ikke kan sende en SMS. Den forsøger at
sende men stopper når den er næsten færdig.

Har nogen prøvet det ?? Har nogen her haft deres Iphone til rep, hvor
lang tid tog det ?

Og hvordan gemmer jeg data. Er der en måde hvor jeg kan slette alt der
er på telefonen, men få det tilbage på telefonen fra macbook når jeg får
en ny tlf tilbage ??

Findes der et iphone emuleringsprogram hvor jeg kan tilgå de iphone
programmer jeg har via macbook. Aktuelt har jeg det problem at jeg
bruger et progam på iphonen til at gemme passwords, og den information
vil jeg jo gerne have adgang til. Nu er jeg også blevet opmærksom på at
det måske ikke er hensigtsmæssigt med et sådan program der ikke har en
desktop analog :0(

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 10:56

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> yderligere sket det at jeg ofte ikke kan sende en SMS. Den forsøger at
> sende men stopper når den er næsten færdig.

lyder som en dårlig radio ...

> Har nogen prøvet det ?? Har nogen her haft deres Iphone til rep, hvor
> lang tid tog det ?

alt mellem et par dage og 2 uger ..

> Og hvordan gemmer jeg data. Er der en måde hvor jeg kan slette alt der
> er på telefonen, men få det tilbage på telefonen fra macbook når jeg får
> en ny tlf tilbage ??

det sker automatisk med mindre du har slået backup fra i iTunes ... når
du får en blank telefon tilbage kan du restore den med de data du har i
den sidste backup.

> Findes der et iphone emuleringsprogram hvor jeg kan tilgå de iphone
> programmer jeg har via macbook.

nix

/thomas

Fra : jagge

Dato : 07-05-10 11:38

> nix

OK lidt skidt. Nå men kan jeg selv slette min iphone inden den ryger til
rep, UDEN at slette backupen ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 12:08

> OK lidt skidt. Nå men kan jeg selv slette min iphone inden den ryger til
> rep, UDEN at slette backupen ??

ja, du laver en restore og når den er færdig får du mulighed for at
indlæse den nyeste backup

/thomas

Fra : jagge

Dato : 07-05-10 20:05

> ja, du laver en restore og når den er færdig får du mulighed for at
> indlæse den nyeste backup

Ok lige så jeg er helt sikker. Restore er måden jeg SLETTER filerne fra
iphonen på ?

Det lyder jo som en måde at gendanne på :0)

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 20:12

> Ok lige så jeg er helt sikker. Restore er måden jeg SLETTER filerne fra
> iphonen på ?
>
> Det lyder jo som en måde at gendanne på :0)

"restore" er at gendanne iPhone OS til "factory defaults"

/thomas

Fra : jagge

Dato : 07-05-10 20:31

> "restore" er at gendanne iPhone OS til "factory defaults"

Fedt takker

MVH

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-10 12:23

> lyder som en dårlig radio ...

Hov, hvad betyder det? Fortæl, fortæl...

> /thomas

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 12:28

> Hov, hvad betyder det? Fortæl, fortæl...

en mobil er jo ikke meget mere end en avanceret radio ... der sidder et
radio kredsløb + antenner for hver af de forskellige forbindelser den
kan kommunikere med (mobil, wifi, bluetooth)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-10 14:24

> [...]
> radio kredsløb + antenner for hver af de forskellige forbindelser den
> kan kommunikere med (mobil, wifi, bluetooth)

....og derfor falder opkalderen nogle gange ud?

Hvor er så den dårlige radio - i modtageren eller opkalderen?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 14:34

> ...og derfor falder opkalderen nogle gange ud?

eh ja ... hvad mener du ?

> Hvor er så den dårlige radio - i modtageren eller opkalderen?

i OP's telefon

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 07-05-10 16:55

> eh ja ... hvad mener du ?

> i OP's telefon

> /thomas

Bueno

M.

Fra : Ukendt

Dato : 07-05-10 12:25

Hej,

> [...]
> yderligere sket det at jeg ofte ikke kan sende en SMS. Den forsøger at
> sende men stopper når den er næsten færdig.

Har du prøvet at tage SIM-kortet ud og sætte det i igen?

> Findes der et iphone emuleringsprogram hvor jeg kan tilgå de iphone

Der findes et simuleringsprogram, hvis du har sourcekoden til de apps,
du vil benytte. Ellers ikke.

jens@mermaidconsulting.dk,
http://www.mermaidconsulting.com/

Fra : jagge

Dato : 07-05-10 20:04

Jens Kristian Søgaard <jens@mermaidconsulting.dk> wrote:

> Har du prøvet at tage SIM-kortet ud og sætte det i igen?

Nej men det vil jeg da prøve det er jo dejligt simpelt :0)

MVH

Jakob