HTC Legend toner
Fra : ___P.Sir

Dato : 06-05-10 22:02

Kan det virkelig passe, at man kun kan vælge én og samme meddelelsestone for
email og sms? Jeg ville da gerne have disse til at være forskellige...som på
min gamle Nokia..! Der må da være en måde....? Men hvem har fundet ud af
den?
Preben

--
www.granvista.dk
Luksusferie i Spanien

Fra : Chano Andersen

Dato : 10-05-10 19:49

Den 06-05-2010 23:01, ___P.Sir skrev:
> [...]
> min gamle Nokia..! Der må da være en måde....? Men hvem har fundet ud af

Det er godt nok ikke helt samme model, men på "min" Desire, er løsningen
som følger:

1: Tryk på "Telefon".
2: Find personen på listen.
3: Tryk på kartoktekskortet til højre for personen
4: Find punktet "Ringetone".
5: Vælg den ringetone du ønsker, og gem ændringerne.

- Chano Andersen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 11-05-10 01:00

Chano Andersen skrev:

> [...]

> 3: Tryk på kartoktekskortet til højre for personen
> 4: Find punktet "Ringetone".
> 5: Vælg den ringetone du ønsker, og gem ændringerne.

Det lyder for mig (uden sådan en legend-dims) som en måde at give
forskellige ringetoner til forskellige kontakter. Det var ikke
det der blev spurgt om. Han øsnker én tone til alle opringninger
og en anden tone til alle sms'er.

Bevares hvis man én gang for hver kontakt ændrer ringetonen til
den samme ny, så opnår man det ønskede, men det er jo
molboarbejde.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-05-10 01:10

> [...]
> forskellige ringetoner til forskellige kontakter. Det var ikke
> det der blev spurgt om. Han øsnker én tone til alle opringninger

Ups, du har ret, jeg misforstod det...

- Chano Andersen

Fra : Chano Andersen

Dato : 11-05-10 01:12

> [...]
> min gamle Nokia..! Der må da være en måde....? Men hvem har fundet ud af

Kan se jeg muligvis misforstod dit spørgsmål da jeg svarede tidligere...

Korrekt fremgangsmåde er derfor følgende: (På HTC Desire, legend
adskiller sig nok ikke voldsomt)

Indstillinger -> Lyd og visning -> Ringetone/Meddelelseslyd

Bemærk at meddelelseslyden er den samme der bruges til SMS'er, E-mails
og andre meddelelser der vises på telefonen.

- Chano Andersen

Fra : ___P.Sir

Dato : 11-05-10 14:23

> Bemærk at meddelelseslyden er den samme der bruges til SMS'er, E-mails
> og andre meddelelser der vises på telefonen.
>
> - Chano Andersen

JA - det ved jeg. Og det var jo netop det jeg søgte en vej omkring, så man
kunne kende forskel på disse. Men det er åbenbart ikke muligt.
Og i så fald er Bertels forslag jo så det næstbedste.

Preben

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 13-05-10 15:50

On Thu, 6 May 2010 23:01:42 +0200, ___P.Sir wrote:

> [...]
> min gamle Nokia..! Der må da være en måde....? Men hvem har fundet ud af

Du kan godt vælge anden beskedtone end standard for sms og gmail - åbn
sms/gmail og vælg indstillinger dér. Hvis du bruger
standard-emailklienten (altså andre emailkonti end gmail) kan man
tilsyneladende ikke vælge anden tone end standardtonen.

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : ___P.Sir

Dato : 13-05-10 20:14

"Jesper Rasmussen" <mejr@privacy.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> standard-emailklienten (altså andre emailkonti end gmail) kan man
> tilsyneladende ikke vælge anden tone end standardtonen.

Nej det er så også det, jeg er kommet frem til. Og jeg bruger både gmail
og en almindelig "pop" mail. Men hvis man kan ændre tonen ved modtagelse af
gmails, så kunne man jo komme omkring det ved at sende mails fra pop kontoen
videre til gmail...og så til telefonen. I stedet for at oprette pop kontoen
direkte på telefonen...!Så vidt jeg forstår.
preben

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 14-05-10 16:37

On Thu, 13 May 2010 21:13:49 +0200, ___P.Sir wrote:

> [...]
> videre til gmail...og så til telefonen. I stedet for at oprette pop kontoen
> direkte på telefonen...!Så vidt jeg forstår.

Du kunne jo også sætte standardtonen til den du gerne vil bruge for
emails og så ændre sms-tonen.