MS Windows
briani 27239
Automatiseret backup af filer
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-10 19:06

Jeg har opgivet at få Opgavestyring i Windows 7 Ultimate x64 til at
fungere, så jeg søger et backupprogram med følgende muligheder:

Skal kunne kopiere indholdet af en mappe på en lokal harddisk til en
netværksdisk. Hvis der slettes filer på kilden, skal de også slettes
på destinationen, når næste backup køres.

Skal kunne stilles til at køre backup automatisk dagligt.

Jeg har tidligere brugt RichCopy, men det har ikke indbygget
scheduling, så jeg har måttet bruge Opgavestyring under WinXP til
at starte backup, men det virker så altså ikke under Windows 7 af gud
ved hvilken grund.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-10 20:25

Thomas G. Madsen skrev:

> Skal kunne kopiere indholdet af en mappe på en lokal harddisk
> til en netværksdisk. Hvis der slettes filer på kilden, skal de
> også slettes på destinationen, når næste backup køres.

Jeg er lige ved at teste Cobian Backup. Det ser ud til at kunne
nogenlunde det, jeg søger.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mogens Henriksen

Dato : 06-05-10 20:35

Thomas G. Madsen a écrit :

> Jeg er lige ved at teste Cobian Backup. Det ser ud til at kunne
> nogenlunde det, jeg søger.

Et andet forslag:
http://allwaysync.com/da-DK/?a=1

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-10 21:17

Mogens Henriksen skrev:

> Et andet forslag:
> http://allwaysync.com/da-DK/?a=1

Mange tak :)

--
Hilsen
Madsen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 06-05-10 20:54

Thomas G. Madsen skrev:

> [...]
> scheduling, så jeg har måttet bruge Opgavestyring under WinXP til
> at starte backup, men det virker så altså ikke under Windows 7 af gud

Cobian ligger lige til venstrebenet.
Windows 7 ser ud til at have indbyggede backupfunktioner som overgår
alt tidligere. Se på sikkerhed og backup.
Se også på den nye funktionalitet med EasyTransfer, som også er
indbygget.
Den gamle Briefcase skulle også være forbedret i w7,
og endelig er der windows livesync, hvis du vil bruge et Internetdrev.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 06-05-10 21:17

Cykelsmeden skrev:

> Cobian ligger lige til venstrebenet.

Jeg er bare lidt træt af, at den vælger at smide filerne i en
mappe med årstal, dato og klokkeslæt. Jeg bruger netværksdisken
til streaming. Altså destinationen, så det ville være bedst, hvis
den ikke oprettede den mappe, men okay. Det er da til at leve med.

> Windows 7 ser ud til at have indbyggede backupfunktioner som
> overgår alt tidligere. Se på sikkerhed og backup.

Har kigget, men kan ikke umiddelbart se, at jeg kan leve mere end
en enkelt backup-opgave. Jeg har brug for at kopiere indholdet af
to interne mapper til to netværksdestinationer én gang i døgnet.

> Se også på den nye funktionalitet med EasyTransfer, som også er
> indbygget.

Det skal lige prøves.

> Den gamle Briefcase skulle også være forbedret i w7,
> og endelig er der windows livesync, hvis du vil bruge et
> Internetdrev.

Takker for tips!

--
Hilsen
Madsen

Fra : N Dude

Dato : 07-05-10 09:26

Thomas G. Madsen wrote.:

> Jeg har opgivet at få Opgavestyring i Windows 7 Ultimate x64 til at
> fungere, så jeg søger et backupprogram med følgende muligheder:

www.2brightsparks.com

Synch backup Se eller hvad den nu hedder i dag. Jeg har 18 brugere som
bakker op med dette program til min server nu på 4 år, og det program er
bare genialt, stabilt og billigt!

Anbefaler det *varmt*!

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 12-05-10 18:17

N Dude skrev:

> www.2brightsparks.com

Tak for tippet!

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mogens Johansen

Dato : 14-05-10 20:04

Second copy kan det du efterspørger og lidt mere, fylder nærmest intet, er
super nemt at sætte op. Har brugt det i mange år uden bøvl overhovedet.

Mogens

Fra : Rado

Dato : 14-05-10 21:56

On Fri, 14 May 2010 21:03:38 +0200, "Mogens Johansen"
<mons.johansen@sofanet.dk> wrote:

>Second copy kan det du efterspørger og lidt mere, fylder nærmest intet, er
>super nemt at sætte op. Har brugt det i mange år uden bøvl overhovedet.

Ja det er godt men har en graverende fejl, som jeg forgæves har
forsøgt at få dem til at rette:

Sætter man en profil op med "Exact copy", og ved et uheld kommer til
slette source mappen, sletter programmet uden videre og uden nogen
bemærkninger destinationsmappen næste gang profilen køres - og dermed
den backup man skulle bruge til at genoprette den fejlagtigt slettede
source mappe!

Det lykkedes godtnok at få dem til at få programmet til at skrive i
loggen "Warning! Source folder is missing!" men det hjælper stort da
den jo allerede er slettet når man læser den. Og læser man den ikke
opdager man måske slet ikke noget-

Det logiske ville være at programmet stopper eksekveringen af den
pågældende profil inden destinations mappen er slettet, når det ser at
source mappen mangler, og så kommer med en synlig advarsel. Men det er
ikke lykkedes mig at få dem til at forstå dette.

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 16-05-10 19:07

Mogens Johansen skrev:

> Second copy kan det du efterspørger og lidt mere, fylder nærmest
> intet, er super nemt at sætte op. Har brugt det i mange år uden
> bøvl overhovedet.

Jeg er egentlig blevet ret tilfreds med Allway Sync. Den passer sig
selv og kan også sættes til at bruge Opgavestyring, så den bruger jeg
lige nu, men tak for tippet.

--
Hilsen
Madsen