Transport af båd - pris??
Fra : Lars Hansen

Dato : 05-05-10 18:42

Hejsa

Er der nogen af jer der lige har et klogt bud hvor meget det ca. vil koste
at få fragtet en 22 fods sejlbåd fra Ålborg til Roskilde (med
vinterstativ)???

Mvh
Lars Hansen

Fra : oem

Dato : 05-05-10 12:27

On 5 Maj, 19:42, "Lars Hansen" <L...@oland.danmark> wrote:
> [...]
>
> Er der nogen af jer der lige har et klogt bud hvor meget det ca. vil koste
> at få fragtet en 22 fods sejlbåd fra Ålborg til Roskilde (med

Hvis man googler på 'leje af sejlbådstralier' kan man finde tilbud på
fra 500,- til 1200,- for en dag. Det kræver jo så en kran i to havne.
Plus kørsel og broafgift etc.. Vinterstativet kan vel skilles ad og
følge med..?

Fra : Lars Hansen

Dato : 05-05-10 19:37

"oem" <oem@live.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

fra 500,- til 1200,- for en dag. Det kræver jo så en kran i to havne.
Plus kørsel og broafgift etc.. Vinterstativet kan vel skilles ad og

Det er selvfølgelig rigtigt, men båden vejer ca. 1,5 ton. Oveni det kommer
så en trailer og min bils totalvægt på 2.900 kilo..... Det hænger desværre
ikke sammen med mit manglende hængerkort....
Men ellers en god idé, takker.

Lars Hansen

Fra : Ole Jeppesen

Dato : 05-05-10 12:37

Hej Lars

I efteråret 2008 fik jeg transporteret en 28 fods sejlbåd fra Ishøj
Til Aarøsund (Ved Haderslev) for 5000,00 + moms. Jeg ringede rundt for
at få den bedste pris og var heldig at få den med en returtransport,
da vognmandssfirmaet fra Lunderskov havde en transport til Sverige.
Betingelsen var at jeg kunne vente til muligheden bød sig. Jeg fik for
øvrigt en rigtig fin service og kompetent behandling af Bøgesvang
Transport.

Hilsen
Ole Jeppesen
Larsen 28 "Søfie"
Hejlsminde

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 05-05-10 19:37

Lars Hansen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen af jer der lige har et klogt bud hvor meget det ca. vil
> koste at få fragtet en 22 fods sejlbåd fra Ålborg til Roskilde (med

Selvom du sikkert har overvejet det, så ville det være noget billigere og
lettere at sejle skuden fra Ålborg til Roskilde.
Måske kan du få nogle friske gutter til at gøre det, hvis du ikke selv har
tid.
Et vinterstativ til en båd af den størrelse burde være noget, der kan
skilles ad og medtages - alternativt transporteres på en trailer ad
landevejen.

Er vejret bare nogenlunde, så burde turen kunne gøres over en enkelt weekend
(ca. 105 sømil)

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 05-05-10 20:59

"Torben Skovgaard Bach" <tsbach@FJERNnyka.dk> skrev i en meddelelse
..

> Er vejret bare nogenlunde, så burde turen kunne gøres over en enkelt
> weekend (ca. 105 sømil)
>
> Mvh
> Torben

Tja... og sikkert en af de bedste ture, du ved... når man sejler efdter
noget er det lidt sjovere

Mvh
JR

Fra : Ukendt

Dato : 06-05-10 20:09

hvor bred er båden ?
og er vinterstativet solidt nok til at bruges som transport-stativ ?

Fra : Lars Hansen

Dato : 08-05-10 16:42

"Jiv" <mail.jiv (at) gmail.com> skrev i en meddelelse

> hvor bred er båden ?
> og er vinterstativet solidt nok til at bruges som transport-stativ ?

Båden er 1.98 meter bred og jeg tror sagtens at vinterstativet kan bruges
som transport-stativ.

Lars Hansen