Spm: At berøre en andens mc...
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-05-10 17:08

Hej.

Sjukken og jeg var for nylig en tur på MC Touring Camp på Djursland
sammen, og der kom vi til at tale om det at andre berører/rører ens mc.
Sjukken kom ud for at en anden stod og rodede prøvende med hans bimse
mens de snakkede, og han bad den anden om at holde fingrene væk med
Victor Borges berømmelige ord: "Hands off, please!"
Den pågældende blev temmelig paf og skyndte sig at gå, og så var det vi
snakkede om, hvordan man egentlig har det med at andre står og roder med
ens mc, når de ikke har fået lov.

Sjukken bryder sig ikke om det - hvordan har I det med det?

Min holdning er at man jo heller ikke "lige" prøver en anden mands kone
for at se hvordan hun er. Eller det er måske okay, ligesom det er okay
at rage og rode med en andens motorcykel uindbudt? *gnæk*
Nah, fingrene væk til man bliver indbudt - ihvertfald hvad angår
motorcyklerne. Konerne må folk sgu selv rode med.

Mvh

Aragorn.

Fra : Casper

Dato : 04-05-10 11:26

> [...]
> Nah, fingrene væk til man bliver indbudt - ihvertfald hvad angår
> motorcyklerne. Konerne må folk sgu selv rode med.

Jeg mener at det er dårlig form, man(ge) ville jo heller ikke sætte
sig ind i en anden bil bare fordi at døren ikke er låst.

Jeg fortrækker at andre holder fingerne for dem selv.....

Casper

Fra : Bo :o\)

Dato : 04-05-10 18:35

"Aragorn Elessar" <AragornDK@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Nah, fingrene væk til man bliver indbudt - ihvertfald hvad angår
> motorcyklerne. Konerne må folk sgu selv rode med.

Folk skal bare holde "snitterne" for sig selv !.
Jeg har super hysterisk med mine maskiner og skal der sættes fedtede fingre
eller det der er værre skal jeg nok selv klare det.
Jeg var en gang til veterantræf med min gamle maskine og pludselig var der
et barn der mente den skulle bruges som klatrestativ, jeg bad pænt
bedstefaderen ( tror jeg det var ) om de ikke ville undlade at røre ved
maskinerne - han gik sur der fra med kommentaren "sådan noget gammelt lort",
jeg er ret sikker på han hverken havde mc-kort eller for den sags skyld
nogensinde kørt mc - jeg kunne selvfølgelig kun grine af fjolset

Bo

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-05-10 19:49

Den 04-05-2010 18:07, Aragorn Elessar skrev:
> [...]
> Nah, fingrene væk til man bliver indbudt - ihvertfald hvad angår
> motorcyklerne. Konerne må folk sgu selv rode med.

Nu er der vel forskel på at berøre og prøve??

Vi starter med berøre

Nej ved I nu hvad!

Er lortet lavet af glas?

Berørte vedkommende den med en skruetrækker eller en hammer? - Eller kan
en "bimse" ikke tåle lidt fingerfedt, og evt hård hud??? (Orla klager
godt nok lidt over lakeringen...)

Så er der prøve...

Man kan da godt få lov til at prøve min MC, bare spøg, så vil jeg ofte
give lov. Men man kravler ikke om bord uden "fålov" - hvilket man da
også får når man spørger

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-10 20:01

On Tue, 04 May 2010 20:48:35 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> Berørte vedkommende den med en skruetrækker eller en hammer? - Eller kan
> en "bimse" ikke tåle lidt fingerfedt, og evt hård hud??? (Orla klager
> godt nok lidt over lakeringen...)

Aha, det er sgu'da slet ikke maling der er på bimsemotoren, det er da bare
rester af germansk fingerfedt fra da de samlede motoren.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 8-11-2009

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 04-05-10 21:45

Orla Pedersen skrev:

> Aha, det er sgu'da slet ikke maling der er på bimsemotoren, det er da bare
> rester af germansk fingerfedt fra da de samlede motoren.

Tjah, jeg vil gerne høre dig grine, når du står med en ridset og måske
flækket kåbe og kåbeglas, plus ødelagt sidespejl og en ditto sidetaske,
fordi en eller anden "lige" skulle prøvesidde din mc uden at du var til
stede, og mukkebikken så tiltede.
Jeg ved godt at der skal en del til at få en mc til at vælte, når den
står stille og er parkeret ordentligt, men en uheldig/halvfuld
teenager/familiefar *kan* være nok, hvis de ikke aner hvordan man
gebærder sig med på- og afstigning på en mc.

Mvh

Aragorn.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-05-10 22:19

Den 04-05-2010 22:44, Aragorn Elessar skrev:

> [...]
> teenager/familiefar *kan* være nok, hvis de ikke aner hvordan man
> gebærder sig med på- og afstigning på en mc.

Arrrr. kom igen

Hvor fanden kom børnene ind i billedet?????

Udgangspunktet var "campen" (vi antager at de tilstedeværende er
motorcyklister og har en _vis_ respekt for materiellet), og en der
berørte/pillede (til forskel fra hoppede på, sad på, sparkede til)

Der er fanden til forskel på at kravle rundt på, sparke til, prøvekøre
og hvad ved jeg, og så "pille-rode-rave" som var udgangspunktet!

Hvis motorcyklen vælter ved berøring, eller kåben flækker hvad ved jeg,
så er problemet sgu et andet.

Vil man prøve, eller sidde på, er det noget ganske andet (man kaster sig
jo heller ikke ind i en tilfældig parkeret bil for lige at prøve sædet)
- skal der prøve siddes spørger man ejeren pænt.

men "ser man lidt med fingerene" er det sgu ok med mig - sålænge det er
min motorcykel ikke min pik de piller ved
--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 05-05-10 08:19

J.C.Kløve skrev:

> [...]
>
> men "ser man lidt med fingerene" er det sgu ok med mig - sålænge det er
> min motorcykel ikke min pik de piller ved

Jeg er på 'hold snitterne væk' -holdet, og dét hvadenten det drejer sig
om naboskabets unger; bedsteborgere på torvet eller træfdeltagere!
Sammenligneligt regner jeg det for ligeså uartigt som at stå/småsidde på
forskærmen af en fremmeds bil under en snak på torvet/lign.
Hvis man ikke kender ejeren og har øjenkontakt eller anden aftale med
ham, skal man ikke pille det mindste!

Hvad går fifleriet ud på: Er det ligefrem låsens kvalitet der lige
vurderes? Det er der ingen der ved!
Og hvad er det er der så spændende at det kun kan vurderes med fingrene??
Nej, *fingrene af fedtegadet* :-|

--
Armand.
(Hvis motorcykel er som en magnet på naboens førskolealder-søn, og

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 05-05-10 08:39

> [...]
> sig om naboskabets unger; bedsteborgere på torvet eller træfdeltagere!
> Sammenligneligt regner jeg det for ligeså uartigt som at stå/småsidde

Enig. Man rør ikke en anden mands cykel. Færdig - slut! Noget andet er
hvis man står og snakker med ejeren omkring cyklen og lige skal mærke
den flotte hjemmefræsede gaffelbro eller noget.

Jeg ville ikke bryde mig om at nogen rørte ved min MC når jeg ikke er
der og da slet ikke at nogen sidder på den.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-10 09:10

On Wed, 5 May 2010 09:38:50 +0200, Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> Noget andet er hvis man står og snakker med ejeren omkring cyklen og ...

Hvad det oprindelige indlæg vistnok gik ud på.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 2-11-08

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-10 22:21

On Tue, 04 May 2010 22:44:51 +0200, Aragorn Elessar wrote:

> [...]
> teenager/familiefar *kan* være nok, hvis de ikke aner hvordan man
> gebærder sig med på- og afstigning på en mc.

Jeg mener ikke at have grinet af noget der tiltede, eller have snakket om
at prøvesidde, jeg forsøger at holde mit eget humør oppe med lidt sarkasme
angående en tysk "premium hersteller" maling, som er på niveau med den
ringeste havestol fra Jysk.

Skal ikke ske igen......

Fra : Jan B

Dato : 04-05-10 13:32

Har også prøvet det med at puslingen lige skulle prøvesidde, jeg
afslog, ungens sko passede lige i højde med karburatorerne, moderen
blev selvfølgelig smækfornærmet.
Og når man så skal derfra, er der pillet ved div. kontakter, incl.
dødemandsknappen-.
Nej, som sagt, snitterne væk.

Fra : OFH

Dato : 04-05-10 21:09

"Jan B" <jan_buchwald@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> blev selvfølgelig smækfornærmet.
> Og når man så skal derfra, er der pillet ved div. kontakter, incl.

Jeg er helt enig.
Folk er sgu da mærkelige når de tror parkerede motorcykler bare er noget som
er til fri afbenyttelse af deres forkælede møgunger. Jeg har før prøvet det
med en spoleret møgunge på min kære mc. Det var ved stranden hvor jeg havde
parkeret, og en stupid far satte sin omkring seksårige søn op på cyklen så
han kunne nå styret fra sadlen. Fuck hvor blev jeg sur. Jeg skældte manden
huden fuld og ungen begyndte at græde.
Hvorfor kan man dog ikke regne ud at svedige børnehænder fulde af sand med
lethed laver ridser på en mc-tank. For ikke at tænke på hvis mc'en var
væltet.
Folk er i mine øjne nogle selviske idioter når de gør sådan noget.

Fra : Hekto

Dato : 04-05-10 16:00

Inden DKD's 25 års jubilæumsfestlighed i Tivoli den forgangne weekend,
blev emnet diskuteret.

Der burde jo ikke ske noget ved at man gramser lidt på koblingen ...
ikke før man får skubbet til noget og knallerten vælter.
Gashåndtaget? .. Dell Orto'er med accelerationspumpe = druknet motor
når man skal køre ud igen. Det er svært at sætte en grænse, så vi blev
enige om at man kunne forsyne knallerten med et lille skilt - efter
eget valg - men, med en venlig/humoristisk henstilling om ikke at
pille og ikke at be-sidde uden ejerens tilladelse. Det virkede efter
hensigten.

Generelt bryder jeg mig ikke om at andre 'befamler' mine ting - heller
ikke motorcyklen.

--

/Hekto

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-10 01:41

Hehe

Kan huske vi på en klubtur til Mols holdte ind på et udsigt punkt og der
holdte en fin Augusta og for 10 år siden var det sku ikke en man mødte alle
steder , den skulle da beundres , men det synes ejeren ikke
Hans kommentar var , hvis i ikke selv har råd til en , så lad lige være med
at begræmse min MC , der var ikke en der havde rørt den
For satan vi har grint af den BÅÅÅÅTNAKKE nogen gange i klubben , og
hvergang et af de gamle medlemmer får en ny MC , kommer den kommentar

PS jeg har jo sådan en lidt speciel Dragbike som tit bliver beundret af
mange fædre og unger på div udstilinger , og der er sku ikke noget feder at
sige til fædren at sæt da ungen op på den , og der er faktisk kommet mange
gode billeder ud af det
Ja i vores lokale Ugeavis har jeg faktisk en del udklip hvor MCen er
præsenteret med en unge ovenpå , PS en af gangene hentede jeg et sponsorat
på 40.000 kr på den konto alene ;)

Nå det var kun for at fortælle en positiv ting om vores hobby som mange
midsunder , og derfor lader hjernen ligge hjemme i skuffen

De gør det sku ikke for at ødelægge ting , men nåde trøste den spade der
sætter sig op på min gade mc ;)

PE

Fra : Jan Bachman

Dato : 05-05-10 10:00

On Tue, 04 May 2010 18:07:59 +0200, Aragorn Elessar
<AragornDK@gmail.com> wrote:

>Sjukken bryder sig ikke om det - hvordan har I det med det?

Jeg synes det er uskik. Der skal spørges og vejledes først.

Dumme situationer:

Et barn der piller ved en varm MC og får ristet pølserne eller benene
fordi udstødning og motor er varm.

En uvant person, der lige skal prøvesidde, og losser til sissybaren
når han svinger benet over.

Jeg har et fint støvlemærke i læderet på sidstnævnte af samme årsag
:-/

/Jan

Fra : Steen E.

Dato : 05-05-10 12:05

Helt enig - for et par år siden ville min veninde prøve at sidde foran på
den K1200S jeg dengang kørte på.

Hun satte sig op, lige efter en længere tur, hvor den var godt gennemvarm
.... rørte med benet et glohedt udstødningsrør, så varmt at hun først slet
ikke registrerede at der var noget galt ... resultat en solid 3-grads
forbrænding

--
SteenE

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 05-05-10 14:43

On 4 Maj, 18:07, Aragorn Elessar <Aragor...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ens mc, når de ikke har fået lov.
>
> Sjukken bryder sig ikke om det - hvordan har I det med det?

SNIP

Helt enig !

Sjovt nok talte jeg med en klubkammerat om det i søndags

- han havde på malerklemmen oplevet det samme. Det var endda fra en
mærkeklub som kørte på samme slags mc som ham selv, ja han havde en
masse dimser på som ikke er standard osv. men stadigvæk man må spørge
først og de fleste af os der kører mc er jo venlige mennesker og nyder
at tale om vores mc'ere.

--
Mvh Jens
CBR1000F