MS Windows
briani 27239
Slumre/dvale/slukke for harddisk, Win7
Fra : Kurt Hansen

Dato : 05-05-10 18:54

Jeg har en stationær som har det med at falde i søvn. Skærmen slukker
efter 10 minutter og hele maskinen går i slumretilstand efter 15
minutter - også selv om den er i gang med at tage backup, downloade
eller brænde en DVD. Jeg troede at det var efter et givent antal
minutter UDEN aktivitet, men det er åbenbart ikke tilfældet.

Standard for strømstyringsplan "Balanceret" kan ændres. Hvis jeg går
ind i "Avancerede strømstyringsindstillinger" er der flere muligheder
og her kan jeg se, at jeg har aktiveret hybrid slumring og at
harddisken slukker efter 20 minutters inaktivitet. Hvordan den
harddiskslukning harmonerer med at maskinen går i slumre efter 15
minutter, fortaber sig i det uvisse.

Jeg synes det er noget ulogisk rod. Jeg vil gerne spare strøm under
længere pauser og hvis jeg sætter vand over til f.eks. en backup, når
jeg går i seng. Når den er færdig, må den gerne slumre, men så
sandelig ikke før.

Hvad gør jeg forkert?