Hvilke SD-kort passer i Mac?
Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-10 23:42

Jeg er ved at købe et nyt kamera, og da computere jo ikke holder så
længe, så skal jeg jo også have ny computer på et tidspunkt.
De nye MacBook og iMac har jo indbygget kortlæser. På et
tidspunkt skal jeg vel have en af dem. Jeg vil derfor helst have et
kamera med et kort, der kan læses direkte i en Mac. Jeg kan bare ikke
finde andre oplysninger, end at en Mac kan tage SD-kort. Til mit kamera
kan jeg vælge SD, SDHC og SDXC. De sidste har mere hukommelse og er vist
også hurtigere. Nogle steder står, at de ikke altid er bagudkompatible.
Jeg vil derfor gerne vide, om de kan bruges i en Mac og måske også i
kameraadapteren fra iPad. Man ved jo ikke, om jeg også får sådan en
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-05-10 23:43

http://support.apple.com/kb/HT3553

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-10 23:47

> http://support.apple.com/kb/HT3553

Tak. Det var meget godt klaret på halvandet minut
Jeg skal åbenbart være lidt forsigtig med SDXC, mens SDHC ikke er noget
problem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-05-10 23:49

> Tak. Det var meget godt klaret på halvandet minut

Apple's KB base er faktisk et overflødighedshorn af gode info ..

> Jeg skal åbenbart være lidt forsigtig med SDXC, mens SDHC ikke er noget
> problem.

jeps .. jeg har et par SDHC til min "lommekamera" og det virker
upåklageligt ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-05-10 22:03

> Apple's KB base er faktisk et overflødighedshorn af gode info ..

Det havde jeg faktisk ikke tænkt på. Jeg havde bare læste
specifikationerne til computerne. Ellers har jeg nu været ude for, at
det kan være svært at finde det, man leder efter, på Apples KB. Der står
simpelthen så meget, at det kan være svært at finde en artikel, selv om
man ved, man har set den engang. Men det er måske bare mig

> jeps .. jeg har et par SDHC til min "lommekamera" og det virker
> upåklageligt ...

Nu har jeg købt et 4GB Sandisk Ultra II SDHC kort med et kamera udenom.
Jeg opdagede, at sådan nogle kort ikke er så dyre mere. Skulle det vise
sig, at det ikke er kompatibelt med min næste Mac, når jeg engang får
den, så kan jeg jo bare købe et andet kort. Men det her skulle jo være
kompatibelt.
--
Henrik Münster
Esbjerg