Er der ikke andre, der har erfaringer med ~
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-05-10 18:58

Jeg mener, at mit system er sat op til alle former for synkronisering af
kalender og adressebog, der omfatter iCal på computer, iPhone og me.com.

Når jeg opretter nye kalenderbegivenheder på computeren, synkroniseres
de fint til de to andre.

Hvis jeg opretter nye kalenderbegivenheder på telefonen eller foretager
rettelser i eksisterende begivenheder, kommer de frem på kalenderen på
me.com, men vises ikke på iCal, selvom jeg faktisk er blevet bedt om at
godkende disse ændringer.

Er det en fejl? Eller kan der være en indstilling, jeg har glemt?

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik 8600

Dato : 05-05-10 21:43

"Ove Steen Smidt" <ovesteensmidt@me.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> godkende disse ændringer.
>
> Er det en fejl? Eller kan der være en indstilling, jeg har glemt?

Her kører samme kombi 110%, der er endda tre SonyEricsson koblet på.

Ved ikke hvilke indstillinger det skulle være...

H.

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-10 21:54

Henrik 8600 <dk8008CUTTHISAWAY@hotmail.com> wrote:

> "Ove Steen Smidt" <ovesteensmidt@me.com> skrev i meddelelsen

> Her kører samme kombi 110%, der er endda tre SonyEricsson koblet på.
>
> Ved ikke hvilke indstillinger det skulle være...

Det fungerer også fint hos mig, og jeg kan heller ikke komme på nogen
indstillnger, der kan stå forkert. Hvis det var mig, ville jeg prøve at
rode lidt rundt. Prøv at synkronisere manuelt via kontrolpanelet i
Systemindstillinger. Så skal data fra me.com komme ned på iCal på din
Mac. Du kan også prøve at lave en ny synkronisering, hvor du sletter alt
på me.com og erstatter det med data fra computeren (eller omvendt, hvis
du hellere vil gemme de data, der er på me.com). I kontrolpanelet
MobileMe skal du vælge fanebladet "Synkroniser". Tryk herefter på
"Avanceret..." og vælg "Nulstil synkroniseringsdata...".
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 05-05-10 23:21

> [...]
> MobileMe skal du vælge fanebladet "Synkroniser". Tryk herefter på
> "Avanceret..." og vælg "Nulstil synkroniseringsdata...".

Ja, det kan jeg godt prøve. Men jeg tror ikke, at det berører iCals
pludseligt indtrufne uvilje mod at spise, hvad der er skrevet ind på
iPhone.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-05-10 23:44

Ove Steen Smidt <ovesteensmidt@me.com> wrote:

> Ja, det kan jeg godt prøve. Men jeg tror ikke, at det berører iCals
> pludseligt indtrufne uvilje mod at spise, hvad der er skrevet ind på
> iPhone.

Computere er jo mærkelige. Der kan være sket et eller andet med de data,
der er på din iPhone og MobileMe. Ved at bruge min metode, sletter du de
data og erstatter dem med dataene fra din Mac. Det er i hvert fald den
eneste idé, jeg kan komme på. Jeg ville nok selv forsøge det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-05-10 23:46

> [...]
> data og erstatter dem med dataene fra din Mac. Det er i hvert fald den
> eneste idé, jeg kan komme på. Jeg ville nok selv forsøge det.

enig .. der er nok en af de dine enheder som har fået noget galt i
halsen på et tidspunkt. Uanset hvad reklamematerialet fortæller så er
tovejs sync noget af det mest besværlige at få til at virke korrekt og
til tiden sker der fejl som er nemmest at læse ved at vælge en "master"
og genopbygge data på de andre enheder.

/thomas