Muse anbefaling søges
Fra : Michael Horn

Dato : 04-05-10 20:26

Hej NG.

Jeg har slidt flere Logitech S530 Mus op. De dør i knapperne efter ca
2-3 år.
http://www.logitech.com/da-dk/433/158?WT.z_sp=Image
Nu kunne jeg have lyst at prøve en ny.

Jeg har en gl kensington 2-knaps trackball med stål kuglelejer i fra
1995, ja den virker endnu, men har ikke usb kun ADB.
Den kvalitet kan man nok ikke få mere, men mindre kunne jo også gøre
det. Dog helst ikke en MS-ting.

Det som logitechen var go i var de 5 knapper, som gør den eminet til
nyhedslæsning (feeds)

Apples Magic mouse kunne jeg aldrig venne mig til.

Nogen forslag?

Michael Horn

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-05-10 20:54

Michael Horn <brmhorn@skalfjernesgmail.com> wrote:

> [...]
> 1995, ja den virker endnu, men har ikke usb kun ADB.
> Den kvalitet kan man nok ikke få mere, men mindre kunne jo også gøre

Faktisk laver Microsoft nogen ret gode mus .. deres Laser Mouse serie er
berømte for deres ergonomi ...

> Det som logitechen var go i var de 5 knapper, som gør den eminet til
> nyhedslæsning (feeds)
>
> Apples Magic mouse kunne jeg aldrig venne mig til.
>
> Nogen forslag?

Gå ned i en forretning hvor de har et udvalg og prøv at holde dem i
hænderne ... at give anbefaliner ang. mus er som at købe sko online ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-05-10 20:54

Michael Horn wrote:
> [...]
> nyhedslæsning (feeds)
>
> Apples Magic mouse kunne jeg aldrig venne mig til.

Jeg har altid brugt Kensington trackballs - lige fra en 2-knpas som din
og til ExpertMouse og ExpertMouse Pro - den store 12-knaps. Personligt
har jeg aldrig endnu slidt en af dem op. Min nuværende ExpertMouse Pro
er fra 2000 og min ExpertMouse er fra 2003.

Du kan se, hvilke de pt. har her:
http://us.kensington.com/searchApp/ALLsearch.jsp

ExpertMousen er virkelig god. Det er nu en optisk, hvor den førhen var
elektrisk med ruller. Jeg kan se, der er kommet en ny Orbit med
scrollring istedet for det klassiske scrollhjul, og hvis den er lige så
god som den klassiske Orbit, så er den rigtig god.

Den store SlimBlade (K72327US) har jeg kun hørt godt om, så dete kunne
også være en mulighed.

Her er et par af Kensingtons klassikere, som jeg har også gode
erfaringer med.
K64475
http://us.kensington.com/html/6389.html
K72343US
http://us.kensington.com/html/17529.html
K72355US
http://us.kensington.com/html/17694.html

Alternativt, hvis det skal være en klassisk USB mus, så har Microsoft
faktisk ret gode mus - også bedre end Logitech efter min mening.

mvh. Erik Richard

Fra : Michael Horn

Dato : 05-05-10 21:52

> [...]
>
> Alternativt, hvis det skal være en klassisk USB mus, så har Microsoft
> faktisk ret gode mus - også bedre end Logitech efter min mening.

Tak for de mange rare svar - nu vil jeg gå på musejagt, det nok rigtigt
at gå hen i pc pusheren og prøve sig lidt frem..
Michael Horn

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-05-10 07:59

On 2010-05-04 21:26:29 +0200, Michael Horn said:

> [...]
> 1995, ja den virker endnu, men har ikke usb kun ADB.
> Den kvalitet kan man nok ikke få mere, men mindre kunne jo også gøre

Kensington Expert mouse kan stadig fås. Jeg bruger denne her:
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=90644

- og jeg har også brugt den gamle grå, og sværger til trackball med stor kugle.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Hans Houmøller

Dato : 05-05-10 18:32

Michael Horn skrev:
> [...]
> nyhedslæsning (feeds)
>
> Apples Magic mouse kunne jeg aldrig venne mig til.

Var det her noget?

http://www.dba.dk/logitech-mx-1100-laser/id-64957355/

Hans