iTunes bibliotek på netdisk!
Fra : Henrik Palshøj

Dato : 04-05-10 15:31

Hej alle.

I forbindelse med jeg skifter min TM disk på min AE vil jeg gerne ligge
min musik over på den, så jeg ikke skal have musikken liggende flere
steder!

Kan jeg bare trykke Alt + iTunes, oprette et nyt bibliotek på det givne
sted, importere alt min musik og så køre vi? Eller skal/kan jeg blot
kopiere biblioteket ud på disken og så vælge det bibliotek???

Hilsen Henrik

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-05-10 15:33

On 2010-05-04 16:31:07 +0200, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:

> [...]
> sted, importere alt min musik og så køre vi? Eller skal/kan jeg blot
> kopiere biblioteket ud på disken og så vælge det bibliotek???

Er der ingen hjælp??????

Slet ingen der har oprettet en netværksdisk med alt musikken på???

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-05-10 15:41

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Er der ingen hjælp??????
>
> Slet ingen der har oprettet en netværksdisk med alt musikken på???

hvad vil du opnå?... forventer du at der er flere maskiner som kan deles
om biblioteket f.eks. ?

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 06-05-10 17:14

On 2010-05-06 16:40:30 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvad vil du opnå?... forventer du at der er flere maskiner som kan deles
> om biblioteket f.eks. ?
>
> /thomas

Tja ikke samtidig, men jeg har en maskine, en MM som jeg køber musik,
og hvor alt min musik ligger, samtidig har jeg en MBP som jeg bruger
til alt det andet, og fra tid til anden vil jeg gerne høre musiken uden
at skulle tænde min MM.

Min tanke var at gemme biblioteket på netværksdisken og så begge
maskiner (ikke samtidig) skulle kunne tilgå biblioteket!

Har set at man kan købe NAS deske med indbygget iTunes server, men det
er lidt vel stort til mig.

Hilsen Henrik

Fra : thohei

Dato : 07-05-10 04:01

> Har set at man kan købe NAS deske med indbygget iTunes server, men det
> er lidt vel stort til mig.

På min NAS er der indbygget iTunes server, men det resulterer bare i
at NAS'en dukker om som en som en shared playlist ude til vnestre i
iTunes. Der følger ikke spillelister og den slags med. Så jeg bruger
ikke den funktion, men peger bare iTunes hen til NAS'en hvor musikken
ligger. Derimod ved jeg stadig ikke hvordan man flytter biblioteket
(altså info og spillelister) - jeg er træt af at hver gang jeg åbner
min PB skal jeg igen pege iTunes ind på NAS'en. Jeg følger spændt med
i din tråd.
Thomas

Fra : Henrik

Dato : 07-05-10 12:01

"thohei" <heinesen@mail.dk> wrote in message
[...]

Nu har jeg testet men en ekstern desk monteret med kabel, kopieret hele
biblioteket, fra iTunes under musik, med alt over på den eksterne desk, og
det ser umidelbart ud til at virke, hvordan det kommer til at spille når
jeg kobler den på AE vil tiden vise, men jeg vender tilbage.

Henrik

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 12:08

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Derimod ved jeg stadig ikke hvordan man flytter biblioteket
> (altså info og spillelister)

Filen hedder "iTunes Library" og ligger et sted i din "Music" mappe ...
hvis du flytter dit bibliotek så flyt hele iTunes Music mappen .. og
ikke bare musik filerne

> - jeg er træt af at hver gang jeg åbner
> min PB skal jeg igen pege iTunes ind på NAS'en. Jeg følger spændt med
> i din tråd.

sørger for din NAS er mounted inden du starter iTunes ?

Bortset fra det så er iTunes ikke "gearet" til at dens bibliotek ligger
på et netværks volume så at i oplever mærkelige ting er helt normalt.

/thomas

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 07-05-10 17:23

On 2010-05-07 13:08:01 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Bortset fra det så er iTunes ikke "gearet" til at dens bibliotek ligger
> på et netværks volume så at i oplever mærkelige ting er helt normalt.
>
> /thomas

Desværre viste det sig at du havde ret, og det galt såvel iPhoto som
iTunes, det drillet ikke så lidt så jeg har opgivet det midlertidigt,
så jeg må se hvordan jeg ellers kan finde en løsning :( Men hvis disken
sider direkte på maskinen, vupti så spiller det bare..

Fra : thohei

Dato : 07-05-10 05:29

> sørger for din NAS er mounted inden du starter iTunes ?
Hvordan mounted? Hver gang jeg åbner PowerBooken skal jeg finde
NAS'en i finderen under netværk og koble mig på. Kan man indstille så
den aldrig går væk?

> Bortset fra det så er iTunes ikke "gearet" til at dens bibliotek ligger
> på et netværks volume så at i oplever mærkelige ting er helt normalt.
Men altså alligevel en løsning der kan du? Det er ikke holdbart som
jeg har det nu, hvis jeg ikke viser iTunes vej hver gang jeg åbner
computeren, begynder den jo at downloade podcasts osv til iTunes
folderen på Powerbooken. Det er ret træls.

Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 12:46

> Hvordan mounted? Hver gang jeg åbner PowerBooken skal jeg finde
> NAS'en i finderen under netværk og koble mig på. Kan man indstille så
> den aldrig går væk?

smid den på som et startemne ...

> Men altså alligevel en løsning der kan du?

jeg vil aldrig selv gøre det ...

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 12:51

> smid den på som et startemne ...

System Prefs -> Accounts -> Startup Items

træk ikonet fra Finder (skrivebord)

Fra : thohei

Dato : 07-05-10 07:06

On May 7, 1:50 pm, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> System Prefs -> Accounts -> Startup Items
>
> træk ikonet fra Finder (skrivebord)

Tak det prøver jeg.

Og hvor skal libraryfilerne ligge?
Er det NAS - Musik - Itunes (hvori der så yderligere er en mappe
itunes music hvor selve musikken ligger) eller skal den ind i musik-
mappen, altså NAS - Musik - iTunes - iTunes music.
Jeg kan se at library mappen ligger forskellige steder på de
forskellige maskiner.
Og hvorfor er der så mange libraries. Et par stykker uden fil-
betegnelse nogle med .itdb og nogle med .xml

Thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-05-10 14:34

thohei <heinesen@mail.dk> wrote:

> Tak det prøver jeg.
>
> Og hvor skal libraryfilerne ligge?

Der hvor du har lyst .. .bare saml' alle filerne i den samme mappe

> Og hvorfor er der så mange libraries. Et par stykker uden fil-
> betegnelse nogle med .itdb og nogle med .xml

fordi de er nødvendige ?

jeg har kun de 4 her:

iTunes Library
iTunes Library Extras.itdb
iTunes Library Genius.itdb
iTunes Music Library.xml

XML udgaven er bla. til 3. partsprogrammer så de kan se hvad du har i
dit iTunes bib.

/thomas