Mobil nummer serier?
Fra : Ukendt

Dato : 03-05-10 01:59

Er det stadig muligt at se en abonnents telefonselskab ud fra de første 2
eller 4 ciffre i nummeret?

Fx. vil jeg gerne vide hvor nr. 6139xxxx og nr. 2612xx hører hjemme.

Nogen der kan hjælpe?

Sørensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-05-10 07:43

Sørensen skrev:

> Er det stadig muligt at se en abonnents telefonselskab ud fra de første 2
> eller 4 ciffre i nummeret?

Nej. Det følger af at man kan portere sit mobilnummer til et
vilkårligt selskab. Det har man kunnet længe, så i dag er det nok
bare et stort rod.

--
Bertel

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-05-10 07:43

Den 03-05-2010 02:58, Sørensen skrev:
> Er det stadig muligt at se en abonnents telefonselskab ud fra de første 2
> eller 4 ciffre i nummeret?
>
> Fx. vil jeg gerne vide hvor nr. 6139xxxx og nr. 2612xx hører hjemme.
>
> Nogen der kan hjælpe?

Pga. nummerportering, kræves der 8 cifre, for at kunne se hvilket
selskab et nummer ligger hos, desuden kræves adgang til opslag i OCH.

Hvis du sender de fulde numre til mig, kan jeg identificere udbyderen
for dig.

Min mail adresse her, er gyldig... Skriv dog gerne her, hvis du sender
dem, for det tilfælde at din mail ryger i spam mappen.

For oplysninger om hvem der oprindeligt havde en serie, har IT &
Telestyrelsen en liste, den kan hentes på
http://itst.dk/filer/filer-nummer/nummerlister/Nummerliste8-cifredeabonnentnumre.xls

- Chano Andersen..

Fra : Carsten Riis

Dato : 03-05-10 21:43

Sørensen skrev den 03-05-2010 02:58:
> Er det stadig muligt at se en abonnents telefonselskab ud fra de første 2
> eller 4 ciffre i nummeret?
>
> Fx. vil jeg gerne vide hvor nr. 6139xxxx og nr. 2612xx hører hjemme.

2612xxxx tildeltes svjh Orange, nu idag kalder sig Telia.

61xxxxxx fik svjh Sonofon nu:Telenor tildelt.

I princippet er det IT- og Telestyrelsen som ejer numrene, men de
overlader administrationen til teleselskaberne.
Herunder: skumme fløden på guldnumre, hvilket jeg syntes er noget
uforskammet, men sådan er det så meget.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til