Ny gastebørs
Fra : Allan

Dato : 02-05-10 11:02

Vi har lavet en avanceret (synes vi selv) gastebørs

Besætning søger båd
http://www.sejlnet.dk/bes%C3%A6tning-s%C3%B8ger-b%C3%A5d

Båd søger besætning
http://www.sejlnet.dk/b%C3%A5d-s%C3%B8ger-bes%C3%A6tning

mvh Allan

Fra : HO

Dato : 02-05-10 18:38

"Allan" <allancph@gmail.com> skrev i en meddelelse
Vi har lavet en avanceret (synes vi selv) gastebørs

upassende med kommerciel reklamer i fritid NG
Forøvrigt dårlig hjemmeside.
mvh
HO

Fra : blueocean

Dato : 04-05-10 00:39

On 2 Maj, 19:37, "HO" <h...@vejen-net.dk> wrote:
> "Allan" <allan...@gmail.com> skrev i en meddelelsenews:c79c2627-b83b-42bb-9007-ef113fd790f1@e2g2000yqn.googlegroups.com...
> Vi har lavet en avanceret (synes vi selv) gastebørs
>
> upassende med kommerciel reklamer i fritid NG
> Forøvrigt dårlig hjemmeside.
> mvh
> HO

Hvorfor lave noget andre kan gøre bedre (FTLF) er den foretrukne
Gastebørs, det er der de rigtige langturs sejlere findes/finder deres
gaste / gaste finder deres både.

Dårlig site, dårlig ide´.

Gert

Fra : Lars Kristensen

Dato : 04-05-10 17:30

blueocean wrote:

> Hvorfor lave noget andre kan gøre bedre (FTLF) er den foretrukne
> Gastebørs, det er der de rigtige langturs sejlere findes/finder deres
> gaste / gaste finder deres både.

Ikke at jeg har noget med sitet at gøre, men ...

Nu findes der andre typer gaster end lige dem der tager med på langfart.
Hvor skal man f.eks. kigge hvis man mangler en gast eller en båd til
klubbens onsdagskapsejladser eller andre kapsejladser - selvfølgelig ud
over at forhøre sig i den lokale klub?

Idéen er vel udemærket hvis ikke der findes andre centrale steder at
søge gaster eller pladser(jeg har ikke kigget). Men det er en uheldig
måde den forsøges "solgt" på her i gruppen.

I øvrigt bærer hjemmesiden ikke præg af at være kommerciel - jeg ser i
hvert fald ingen reklamer for firmaer eller lign.

Om siden så er god eller skidt ... tjae, det er vel en smagssag - Den er
iøvrigt under test jvf. logo i headeren. Når nu det er en side under
udvikling kan man i stedet for at skrive "dårlig hjemmeside" vel godt
give noget konstruktiv kritik. Det kunne jo være der var potentiale til
at det rent faktisk kunne blive et godt samlingssted for sejlere på
tværs af klubber, kredse osv. hvis der var lidt støtte fra selvsamme
gruppe af individer.
I stedet for at have tusinde milliarder små halvdårlige sites kunne det
da være rart kun at have et stort godt site hvor informationer mv. blev
samlet. DS har fejlet her, selv om de har gjort et halvforkølet forsøg
med danskebaadejere.dk. Hvis der blev løftet i flok kunne det måske
resulterer i noget der kunne bruges til noget.

- Lars

Fra : HO

Dato : 04-05-10 18:39

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse

> I øvrigt bærer hjemmesiden ikke præg af at være kommerciel - jeg ser i
> hvert fald ingen reklamer for firmaer eller lign.

så må du lige se en gang til nederst på siden.
et aps er vel kommerciel?
Trine Søe / Sejlnet ApS
Køjevænget 46
2791 Dragør
Email: trine@sejlnet.dk
Telefon: 29333066

HO

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-10 19:28

Hej Gert.
Jeg synes, du er lige lovlig hård--
Ikke fordi du fremhæver FTFL.
Det er jo en glimrende forening, vi her der.
Men man bør måske huske på, at der jo nok findes en del "indenskærs"
sejlere, der også kunne have gavn af en gaste - båd børs.
Af een eller anden årsag averterer gaster/skippere jo ikke deres
fortræffeligheder i gastebørsen, medmindre der ønskes dybt blåt vand.

Så jeg synes da ikke ideen er så helt skudt ved siden af?

MVH
Egon

Fra : N/A

Dato : 04-05-10 17:30

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 04-05-10 19:08

[...]

Fjæsbog her og fjæsbog der, det er nok til at jeg holder mig væk.

--
Med sejlerhilsen
Henning _/) _/) _/)

Fra : Trine Søe

Dato : 05-05-10 01:26

On 4 Maj, 20:28, "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Hvorfor lave noget andre kan gøre bedre (FTLF) er den foretrukne
> Gastebørs, det er der de rigtige langturs sejlere findes/finder deres

Sitet er ikke kommercielt - det er faktisk lavet til sejlere af
sejlere. En gastebørs bør rumme mulighed for at finde enten båd eller
besætning, der ønsker at sejle - også om det bare er en almindelig
tirsdagssejlads eller en længere tur. Idéen med sejlnet.dk er at samle
masser information til gavn for sejlere i Danmark. Grunden til at jeg
har skrevet "Vi tester" er, at jeg stadig tester på sitet - det vil
sige, at der kan forekomme små problemer.

En af styrkerne ved sitet er, at brugerne selv kan være med til at
udfylde information omkring deres bådtyper eller i havneguiden - jeg
er ganske sikker på, at den lokale sejler ved meget mere om hans havn,
end jeg gør. På den måde kan vi få en opdateret havneguide til glæde
for alle sejlere.

Det er jo heller ikke et krav, at man skal have en facebook konto for
at bruge sitet - det er blot en mulighed

Hvis ikke gastebørsen falder i din smag - burde du måske lige tage et
gik på sitet - det rummer altså rigtig mange muligheder.

Jeg modtager i øvrigt gerne konstruktiv kritik, da jeg gerne vil gøre
det bedre - at sige sitet er dårligt er for nemt - du må have dine
grunde?

Sejlerhilsner

Trine Søe

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 05-05-10 03:10

Hej Trine,

Det er et rigtigt godt forsøg på at opbygge et vedkommende site for
sejlere. Tillykke med det!

Det kræver meget arbejde i opstartsfasen og en vedholdende opdatering
af informationer for at fastholde interessen. Det er op til sejlerne
selv at bidrage på blogsiderne m.m.
Fjern testindlæggene at lade dem stå er useriøst, erstat dem med
vedkommende spørgsmål og nogle svar. Opbyg bloggen i emneområder og
lav et kodex for brugen.
Udfyld de manglende bådtyper, brug evt. listen fra DS som grundlag.
Artiklen med Finn Bue kan inspirere sejlere til at besøge denne butik
hvor varerne er meget billigere end i de alm. udstyrsbutikker, jo
sitet er godt begyndt hold fast i ideen og udbyg det således at der
ikke går for meget Dragør i sitet.
Rigtig god fornøjelse med projektet.

Mvh/Harding

Fra : blueocean

Dato : 05-05-10 15:41

On 5 Maj, 11:09, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> [...]
> hvor varerne er meget billigere end i de alm. udstyrsbutikker, jo
> sitet er godt begyndt hold fast i ideen og udbyg det således at der

Det kan godt være at jeg var hård, men det mener jeg... Der har gennem
tiderne været mange sites af samme type som er kommet og gået, En
gastebørs for at tage den del, kan jo godt rummer mange varianter også
lokale der søger båd, ja jeg fremhæver FTLF som fortrukne gastebørs
for sejler af samme grund, men de fleste vil vel søge efter gaster i
deres lokale havn til kabsejlads og ikke i Hjørring hvis båden ligger
i Gedser. Som så maget andet kan jeg ikke se hvorfor den ikke skulle
være kommerciel da det jo er et Aps de står bag, og derfor nødvendigt
skal betale for noget, der med ikke sagt at de ikke kan sætte sådan et
site op, men der skal vel betales for hostning af sitet og det betaler
man vel ikke af egen lomme når man underskriver sig som Aps. Så et
sted skal der komme kontanter fra. Og hvis ikke fra reklamer hvor så?.

En site af denne karakter kræver konstant fornyelse opdatering af
artikler m.m samt opfølgning af alt det andet på siten, ellers bliver
den uintteresant ret hurtigt, men hvem skal lave dette (gratis eller
hvad), det kræver ret meget tid til at indhente stof og ikke bare
kopier fra andre (Copyright ) så derfor tror jeg ikke på det ikke er
kommercielt.

men ok jeg giver det gerne en chance......tiden må vise.
Gert

Fra : HO

Dato : 06-05-10 07:05

"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
Hejsa
Nu har du nævnt FTLF som den bedste gastebørs op til flere gange.
Men det har du langtfra ret i, man skal betale en høj kontingent, bare for
at se
om der skulle være en gasteplads til en onsdags sejlads i en eller anden
lokalhavn.
For øvrigt kan man ikke nemt finde prisen på medlemskab.
FTLF er fin for de, som vil på langturssejlads - bortset fra de presser
priserne op på gastepladser.
Det er helt uhørt beløb en gasteplads løber op i - men det er en anden
historie.
DKs bedste sejlerside / gastebørs / salgsside er og bliver
www.udkik.dk

http://www.udkik.dk/app/crewlist.jsp

Den har eksisteret i mange år, og været fri for flimmer og reklamer lige
indtil i dag.
Den reklame der er kommet kan jeg godt leve med.
Jeg har selv solgt flere både og tilbehør igennem www.udkik.dk og der kommer
rigtig mange besøg,
også fra udlandet.
Det er meget normalt med 300 - 400 besøg den første måned.
Siden er total overskuelig og effektiv.
Med den, behøver vi ikke andre sider.
MVH
HO