Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
webdesign sådan mere prof....
Fra : news.inet.tele.dk

Dato : 03-05-10 21:20

Hej alle

Jeg kunne godt tænke mig et website hvor bla pressefolk kunne klikke på et
billede og downloade det i fuld størrelse, og så skulle der være
søgefunktion, så de kunne søge på et billede nummer, og så derefter dl det.

Og det ville være extra fedt hvis man bare kunne oprette mapper, smide
billeder ind og så ville de være tilgængelige med det samme.

Jeg har adgang til en webserver så plads er ingen problem.

Hvad vil I anbefale?

Hellum

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-05-10 21:33

news.inet.tele.dk <bo@hellums.dk> wrote:

> [...]
> billeder ind og så ville de være tilgængelige med det samme.
>
> Jeg har adgang til en webserver så plads er ingen problem.

Har du erfaring med web udvikling ? ... siger php, mysql, javascript,
ajax dig noget ?

Hvis ja, så er det bare at gå igang.

Hvis nej, og det stadig skal være "prof" .. så gå til en professionel

Alternativt kan du bruge 25.000 eller mere på en Cumulus eller Fotoware
løsning.
/thomas

Fra : Soeren Friberg

Dato : 03-05-10 21:57

On 03-05-2010 22:19, news.inet.tele.dk wrote:
> [...]
> billeder ind og så ville de være tilgængelige med det samme.
>
> Jeg har adgang til en webserver så plads er ingen problem.

Hej Bo

Jeg har da ikke noget i mod at anbefale min søn, der læser
multimediedesigner og makker:
http://www.stromfri.dk/

De har bl.a. lavet denne:
http://www.cmc-ms.dk/index.php

Men ellers er der jo de gratis muligheder, som jeg og andre bruger.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-05-10 22:41

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev :

>Jeg har da ikke noget i mod at anbefale min søn, der læser
>multimediedesigner og makker:
>http://www.stromfri.dk/
>
>De har bl.a. lavet denne:
>http://www.cmc-ms.dk/index.php

Han skal da vist lige ha' lært kodning rigtigt.

Den er smækfyldt med fejl, så der er ingen garanti for at den
vises korrekt i alle browsere.

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A//www.cmc-ms.dk/index.php&warnings=yes&input=yes
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-05-10 23:05

Kerim Ellentoft <kerim@mail.tele.invalid> wrote:

> Han skal da vist lige ha' lært kodning rigtigt.
>
> Den er smækfyldt med fejl, så der er ingen garanti for at den vises
> [...]

heh .. ja der er nogen små svipsere ...

/thomas

Fra : Soeren Friberg

Dato : 04-05-10 05:50

On 04-05-2010 00:04, Thomas von Hassel wrote:

> heh .. ja der er nogen små svipsere ...
>
> /thomas

heh, heh og heh

Luk for helvede dr!!!
http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fdr.dk&warnings=yes

--
Kh. Søren
http://www.facebook.com/pages/Soeren-Friberg-photography/378651830060

Fra : Soeren Friberg

Dato : 03-05-10 23:53

On 03-05-2010 23:40, Kerim Ellentoft wrote:

> Han skal da vist lige ha' lært kodning rigtigt.
>
> Den er smækfyldt med fejl, så der er ingen garanti for at den
> [...]

Den er meget god. Den vil jeg give videre.

Facebook dur heller ikke:

http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fkerim.ellentoft&warnings=yes

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 04-05-10 00:04

Soeren Friberg <hushovmesteren@msn.com> skrev :

>Facebook dur heller ikke:

Næh, men det kan jeg ikke lave om på.

Fra : Soeren Friberg

Dato : 04-05-10 00:06

On 04-05-2010 01:03, Kerim Ellentoft wrote:

> Næh, men det kan jeg ikke lave om på.

Næh, men man kan jo overveje om Facebook generelt fungerer blandt
rimelig mange millioner mennesker og/eller om man bør linke til et
fejlbehæftet site.

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 03-05-10 22:42

"news.inet.tele.dk" <bo@hellums.dk> skrev :

>Jeg kunne godt tænke mig et website hvor bla pressefolk kunne klikke på et
>billede og downloade det i fuld størrelse, og så skulle der være
>søgefunktion, så de kunne søge på et billede nummer, og så derefter dl det.

Spørg i en webdesigngruppe, men hvis du ikke har nogen erfaring
med at lave hjemmesider, så er det en ordentlig mundfuld.

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 03-05-10 23:29

news.inet.tele.dk wrote:
> [...]
> billeder ind og så ville de være tilgængelige med det samme.
>
> Jeg har adgang til en webserver så plads er ingen problem.

Er det et stock-foto-site du vil lave ?

Ud over de tekniske udfordringer, som jeg anser for minimale, hvordan
har du tænkt dig at tiltrække kunder i forhold til eksisterende løsninger ?

Jørn

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-05-10 05:49

"Jørn Hundebøll" <spamnews5@dblue.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Ud over de tekniske udfordringer, som jeg anser for minimale, hvordan har
> du tænkt dig at tiltrække kunder i forhold til eksisterende løsninger ?

Kunder har jeg sku nok af Det var bare for at lave en nemmere måde for
dem at finde og hente billeder. I dag kigger de på www.skagensbilleder.dk
finder et billede de kan bruge, ringer til mig , de skal bruge 6 billed
numre, så skal jeg til at smide dem op i stor størrelse et andet sted hvor
de kan dl dem. Det ville jo være nemmere at de bare klikkede sig ind, valgte
download i stor størrelse, og vupti så var den pot ude.

Hellum

Fra : Soeren Friberg

Dato : 04-05-10 06:26

On 04-05-2010 06:49, Bo Hellum wrote:
> [...]
> de kan dl dem. Det ville jo være nemmere at de bare klikkede sig ind, valgte
> download i stor størrelse, og vupti så var den pot ude.

nedenstående
http://sfriberg.smugmug.com/
løser fint det problem,
men kan ikke valideres

Fra : Robert Piil

Dato : 04-05-10 05:57

news.inet.tele.dk skrev:

> [...]
> billeder ind og så ville de være tilgængelige med det samme.
>
> Jeg har adgang til en webserver så plads er ingen problem.

Prøv at kigge på en kombination af Lightroom og the turning gate. Så
slipper du også for selv at skulle kode (ret meget), eller drive
betaling (hvis du vælger highslide Pro):

http://lightroom.theturninggate.net/html-galleries/ttg-highslide-gallery-pro

Jeg har selv leget lidt med det - mest for sjov, jeg har nemlig ingen
kunder, og de få gange folk beder mig om et billeder forærer jeg dem det
bare. Jeg har dog testet betalingen. Den virker fint, og folk behøver
ikke være tilmeldt paypal for at kunne betale - de gængse kreditkort
fungerer også fint.

http://piil.org/portfolio/

--
Robert Piil

Fra : Soeren Friberg

Dato : 04-05-10 15:54

On 04-05-2010 06:57, Robert Piil wrote:
> [...]
> slipper du også for selv at skulle kode (ret meget), eller drive
> betaling (hvis du vælger highslide Pro):

Meget spændende. Tak for ideen

Fra : Henrik B.

Dato : 04-05-10 06:16

"news.inet.tele.dk" <bo@hellums.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Og det ville være extra fedt hvis man bare kunne oprette mapper, smide
> billeder ind og så ville de være tilgængelige med det samme.

one.com har en fin online album-facilitet, som fungerer ganske godt. Ved dog
ikke m.h.t. søgefunktion.

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Bo Hellum

Dato : 04-05-10 07:10

"news.inet.tele.dk" <bo@hellums.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> billeder ind og så ville de være tilgængelige med det samme.
>
> Jeg har adgang til en webserver så plads er ingen problem.

Tak til alle for input, jeg kigger på det.

Hellum

Fra : Jan J.

Dato : 06-05-10 21:27

news.inet.tele.dk skrev:
> [...]
> billeder ind og så ville de være tilgængelige med det samme.
>
> Jeg har adgang til en webserver så plads er ingen problem.

Hvad med Photoshelter?

http://www.photoshelter.com

Tjek f.eks. Ami Vitales galleri. Lavet i Photoshelter.

http://www.photoshelter.com/c/amivitale/gallery-list
(Super fotograf forøvrigt, tjek hendes billeder )

Mvh
Jan

Fra : Bo Hellum

Dato : 12-05-10 11:53

"Jan J." <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.photoshelter.com/c/amivitale/gallery-list
> (Super fotograf forøvrigt, tjek hendes billeder )

Det endte med en coppermine løsning. Når først det er sat op, så er det sku
nemt at gå til.

Tak for alle input.

Bo