Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
360 graders portræt foto?
Fra : Henrik

Dato : 02-05-10 23:57

Hej

Jeg så i et "So ein ding" program at værten (? Sonne) testede en række
lommekameraer.
Et af kameraerne havde en lille gadget funktion så det var muligt at tage et
360 graders panorama foto.

Efterfølgende tænkte jeg om det var muligt at lave et 360 graders
portrætfoto - i mit tilfælde med et almindeligt Canon S3 IS og så noget
software (gerne freeware da det drejer sig om ganske få billeder)?

Jeg søger forskellige LP Singler MC CD og CD singler - alle danske, fra slut
80'erne og op til 2002.
Se mere her http://www.123hjemmeside.dk/hallo_derude
(opdateret 29.04.2010)

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 03-05-10 00:16

"Henrik" <hallo_derude@hotmail.comXX> skrev i meddelelsen
> [...]
> portrætfoto - i mit tilfælde med et almindeligt Canon S3 IS og så noget
> software (gerne freeware da det drejer sig om ganske få billeder)?

Det gratis Irfan View skulle kunne det. Derudover er der nogle muligheder
her:
http://www.thefreecountry.com/utilities/panorama-photo-stitching.shtml
Derudover findes der en masse købeprogrammer, hvor man kan downloade fuldt
virkende trialversioner, som f.eks virker i 30 dage.

Kurt

Fra : Peter

Dato : 03-05-10 01:44

On 3 Maj, 00:57, "Henrik" <hallo_der...@hotmail.comXX> wrote:
> .. et 360 graders portrætfoto...

Nu bliver jeg nysgerrig. Har du et eksempel på sådan et
"portrætfoto" ?
Eller er det mig der misforstår, og du blot mener at du vil tage
billederne i højformat for at få en højere vertikal opløsning?
Eller skulle der bare have stået panoramafoto, og det er mig der fik
en masse underlige ideer pga. en lille tyrkfejl?

/Peter

Fra : Jan Bøgh

Dato : 03-05-10 16:37

"Peter" <pdj1974@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Eller skulle der bare have stået panoramafoto, og det er mig der fik
> en masse underlige ideer pga. en lille tyrkfejl?

Der kunne være tale om det, ma benævner 'objekt VR' - en teknik, der lader
dig gå rundt om et objekt eller lader det dreje dreje rundt.
http://www.yofla.com/flash/3d-rotate/
Man kunne godt forestille sig et portræt på 360 grader forstået på den måde.

vh
Jan

--
Jan Bøgh
Billeder fra fiskerlandsby i

Fra : Lyrik

Dato : 03-05-10 05:03

> [...]
> portrætfoto - i mit tilfælde med et almindeligt Canon S3 IS og så noget
> software (gerne freeware da det drejer sig om ganske få billeder)?
,,,,,,,,,,,,,,,,,
PhotoStitch plejer at følge med et Canon kamera som dit.

Jens

Fra : Henrik

Dato : 04-05-10 10:15

"Henrik" skrev i en meddelelse
> Efterfølgende tænkte jeg om det var muligt at lave et 360 graders
> portrætfoto

Tak for foreløbige inputs.
Det var lige præcis et resultat á la Jan Bøghs link jeg tænkte på ...

Oprindelig var det blot tænkt til lidt leg på pc'en, men efterfølgende har
jeg tænkt på om det kan bruges på en hjemmeside eller måske Facebook (som
jeg intet kendskab har til endnu).

Og stadig skal det meget gerne være Freeware

Tak

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 30-05-10 13:29

Du kan jo downloade softwaren via det link som Jan henviser til.

Det er iøvrigt ikke et billede, men mange billeder der vises via en lille
flash app. Quicktime formatet kan vist noget lignende (det kunne det i hvert
fald engang).

--
Venlig hilsen
Marten Ølgaard