MS Windows
briani 27239
Automatisk udprint en gang om ugen?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 02-05-10 12:48

Findes der et program til Win7, der automatisk kan printe en side ud på min
printer f.eks en gang om ugen?
Jeg bruger ikke min printer så tit, så patronerne har det med at udtørre.

Mvh Sid

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-10 14:05

sls (2770) wrote:
> Findes der et program til Win7, der automatisk kan printe en side ud
> på min printer f.eks en gang om ugen?
> Jeg bruger ikke min printer så tit, så patronerne har det med at
> udtørre.

Så køb en laser printer

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-05-10 14:46

sls (2770) skrev:

>Findes der et program til Win7, der automatisk kan printe en side ud på
>min printer f.eks en gang om ugen?

Der er vel "Planlagte opgaver" eller noget lignende i windows 7

så lav sådan en med
RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /k /n\\machine\printer

machine udskifter du med din computers navn
printer udskifter du med din printers ...

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : sls \(2770\)

Dato : 02-05-10 21:23

Takker

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /k /n\\machine\printer
>
> machine udskifter du med din computers navn
> printer udskifter du med din printers ...

Jeg får en fejl.

Skal linjen se sådan her ud? RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /k
/n\Sid\"Canon MP630 series Printer"

Mvh Sid

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 02-05-10 22:10

sls (2770) skrev:

>Jeg får en fejl.

prøv med

RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /k /n\\Sid\Canon MP630 series Printer

(brug copy'n'paste)
Jeg har lige brugt tilsvarende med en MP980'er

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : sls \(2770\)

Dato : 02-05-10 22:59

> prøv med
>
> RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /k /n\\Sid\Canon MP630 series Printer
>
> (brug copy'n'paste)
> Jeg har lige brugt tilsvarende med en MP980'er

Får samme fejl, at jeg skal tjekke om printernavnet er rigtigt?
Er der et sted hvor jeg kan prøve at køre den linje for at se om det virker,
uden at skulle sætte tid på i opgavestyreing?

Mvh Sid

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-05-10 09:10

On Sun, 2 May 2010 23:58:35 +0200, "sls \(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

> [...]
>Er der et sted hvor jeg kan prøve at køre den linje for at se om det virker,
>uden at skulle sætte tid på i opgavestyreing?
Start, kør, skriv CMD, tryk ENTER, så skulle der gerne komme en sort
command promt "kasse", her inde kan du teste.

Hvis printern sidder lokalt på den PC jobbet skal afvikles fra:
RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /k /n"Canon MP630 series Printer"

Hvis printern IKKE sidder lokalt på den PC jobbet skal afvikles fra:
RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /k /n"\\HOSTNAME\Canon MP630 series
Printer"
Der kan komme udfordringer mht. rettigheder hvis det ikke er en lokal
printer.

/Hans

Fra : sls \(2770\)

Dato : 03-05-10 13:33

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvis printern sidder lokalt på den PC jobbet skal afvikles fra:
> RUNDLL32 PRINTUI.DLL,PrintUIEntry /k /n"Canon MP630 series Printer"

Super, den virker

Er det muligt selv at vælge hvad den skal printe ud?
Vil gerne printe med alle farverne, og ikke kun den sorte

Mvh Sid

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 03-05-10 13:45

sls (2770) skrev:

>Vil gerne printe med alle farverne, og ikke kun den sorte

printer den ikke et billede med et windows flag i fire farver - der er jo
ikke grund til mere farvebrug end det.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : sls \(2770\)

Dato : 03-05-10 17:21

> printer den ikke et billede med et windows flag i fire farver - der er jo
> ikke grund til mere farvebrug end det.

Jo, var bare ikke sikker på om den brugte alle farverne.
Takker for svaret.

Mvh Sid

Fra : Cykelsmeden

Dato : 03-05-10 14:13

sls (2770) skrev:

> [...]
>
> Er det muligt selv at vælge hvad den skal printe ud?
> Vil gerne printe med alle farverne, og ikke kun den sorte

Du kan angive en fil. Hvis det altid er din default printer, burde det
være nok med et batchjob (eks. farveprint.bat) med linien:
print minfil.pdf

bare sørg for at minfil.pdf (eller whatever) ligger samme sted som
batchjobbet, ellers skal selvfølgeligt angives fulde sti.

finn

Fra : sls \(2770\)

Dato : 03-05-10 17:22

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> bare sørg for at minfil.pdf (eller whatever) ligger samme sted som
> batchjobbet, ellers skal selvfølgeligt angives fulde sti.

Takker, den prøver jeg lige hvis det lille flag som den printer ud, ikke er
nok.

Mvh Sid

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 02-05-10 17:04

On Sun, 2 May 2010 13:48:11 +0200, "sls \(2770\)" <sls@FJERNsol.dk>
wrote:

>Findes der et program til Win7, der automatisk kan printe en side ud på min
>printer f.eks en gang om ugen?

Er der ikke en indbygget schedulering i W7 ?
Sæt den til at køre et print job en gang i ugen.

Lav et print og send det til en fil, denne fil kan du så sende til
printeren en gang i ugen.

/Hans

Fra : emjeppesen

Dato : 02-05-10 15:31

sls (2770) skrev:

>Findes der et program til Win7, der automatisk kan printe en side ud på min
>printer f.eks en gang om ugen?

Skal den også selv tænde printeren?

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Mads

Dato : 02-05-10 16:13

On Sun, 02 May 2010 16:30:35 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Skal den også selv tænde printeren?
>
>Hilsen emj

Mange printere tænder selv når computeren begynder at sende noget til
den.

Fra : J

Dato : 02-05-10 16:23

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev i en meddelelse

> Mange printere tænder selv når computeren begynder at sende noget til
> den.

Mon dog.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-10 16:29

"J" <j@nospam.xy> skrev i meddelelsen
> Mon dog.

Jo

Min tidligere Canon kunne både selv tænde, når der kom print - og
derefter selv slukke efter et antal minutter uden aktivitet.

Og det irriterer mig lidt, at min nuværende Epson ikke kan det samme

Jan

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 02-05-10 16:35

Den 02-05-2010 17:28, Jan Vestergaard skrev:

> Min tidligere Canon kunne både selv tænde, når der kom print - og
> derefter selv slukke efter et antal minutter uden aktivitet.

Har den ikke bare været tændt, men i standby-stilling?

--
Philip - http://www.chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 02-05-10 17:43

"Philip Nunnegaard" <nunnenospam@hitsurf.dk> skrev i meddelelsen
> Har den ikke bare været tændt, men i standby-stilling?

Sandsynligvis - alle lamper og display slukkede helt - men derudover ved
jeg ikke, hvor meget den slukkede.....

Jan

Fra : Max

Dato : 02-05-10 20:15

Hej Jan

> Sandsynligvis - alle lamper og display slukkede helt - men derudover
> ved jeg ikke, hvor meget den slukkede.....

Den gør det man i PC verdenen normalt betegner som slukket,
nemlig lukker ned til en dvaletilstand hvoraf den kan vækkes
med de rigtige signaler på indgangen, noget man jo også ser
med PC'er der kan vækkes af pakker på netværket. Hvis man
fjerner forsyningsspændingen til den, ja så kan den ikke vækkes.

Max

Fra : Kent

Dato : 03-05-10 11:26

Den 02-05-2010 21:15, Max skrev:
> [...]
> med PC'er der kan vækkes af pakker på netværket. Hvis man
> fjerner forsyningsspændingen til den, ja så kan den ikke vækkes.

Det fleste printer med indbygget strømforsyning som min Brother 2030 er
helt slukket når knappen er på slukket. Og de fleste med ekstern
strømforsyning som min HP 970 kun er på standby. Den første skal
selvfølgelig stå tændt for at virke, medens den sidste (med
strømforsyningen sat til) vil tænde og printe når der bliver skrevet til
den.

--

Kent

Fra : Max

Dato : 03-05-10 12:34

Hej Kent

> Det fleste printer med indbygget strømforsyning som min Brother 2030
> er helt slukket når knappen er på slukket. Og de fleste med ekstern

Ja, hvis de har en netafbryder er de naturligvis slukket. Men din
Brother står vel også normalt i dvale så den vågner når du
sender printerjob til den ?

Max

Fra : KentBM

Dato : 03-05-10 13:16

Den 03/05/10 13.33, Max skrev:
> Ja, hvis de har en netafbryder er de naturligvis slukket. Men din
> Brother står vel også normalt i dvale så den vågner når du
> sender printerjob til den ?

Jeg printer simpelthen så lidt, at jeg går ind og tænder for printeren,
hvis jeg skal bruge den. Efter 3 - 4 år (tror jeg nok) er jeg stadigvæk
på samme toner.

Og jeg slukker for alt computer på stikkontakterne når jeg ikke skal
bruge noget. Både af hensyn til strømforbrug og fordi det står i mit
soveværelse og alle de LED kan lyser ret meget op.

--

Kent

Fra : Max

Dato : 03-05-10 16:20

Hej Kent

> Jeg printer simpelthen så lidt, at jeg går ind og tænder for
> printeren, hvis jeg skal bruge den. Efter 3 - 4 år (tror jeg nok) er
> jeg stadigvæk på samme toner.

Ja, så er det jo naturligt at have den slukket.

> Og jeg slukker for alt computer på stikkontakterne når jeg ikke skal
> bruge noget. Både af hensyn til strømforbrug og fordi det står i mit
> soveværelse og alle de LED kan lyser ret meget op.

Ja, det kan være noget af en lysfest med alle de lys, heldigvis
findes der sort afdækningstape :)

Max

Fra : Rado

Dato : 02-05-10 20:16

On Sun, 02 May 2010 17:34:50 +0200, Philip Nunnegaard
<nunnenospam@hitsurf.dk> wrote:

>Har den ikke bare været tændt, men i standby-stilling?

Der er selvfølgelig nødt til at være strøm på og noget elektronik der
kører for at den kan begynde at printe når computeren sender data, men
om man kan kalde det tændt er vel et definitionsspørgsmål.

Jeg har selv en Canon i560 der kan det samme, og den reagerer på
præcis samme måde uanset om jeg tænder den på knappen på printeren og
så begynder at printe, eller bare begynder at printe.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Max

Dato : 02-05-10 20:28

Hej Rado

> Der er selvfølgelig nødt til at være strøm på og noget elektronik der
> kører for at den kan begynde at printe når computeren sender data, men
> om man kan kalde det tændt er vel et definitionsspørgsmål.

Det burde faktisk kunne lade sig gøre via USB at starte en
printer så den intet forbrug har når den ikke bruges.

Max

Fra : Rado

Dato : 03-05-10 09:21

On Sun, 2 May 2010 21:27:34 +0200, "Max"
<Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:

>Hej Rado

>Det burde faktisk kunne lade sig gøre via USB at starte en
>printer så den intet forbrug har når den ikke bruges.

Ja det burde det vel, men min er godtnok en parallel printer, ved ikke
om der kan sendes strøm til den ad den vej.